| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
katan zajebista MV6 :) Raszyn | 2006-08-08 13:03:29 Moja omega nie dosc ze wali drzwiami kierowcy podczas jazdy na wiekszych nierownosciach to jeszcze dodatkowo czasami czuje jakby 4 kola chcialy pojechac kazde w innym kierunku. Zwlaszcza podczas wjezdzania w koleiny, wiem ze wiek robi swoje i samochod traci na sztywnosci. Jakie elementy zawieszenia wymienic zeby ja odzyskac?
Samochod nie jest bity wiec nie jest to z pewnoscia kwestia geometrii. pzdr |
katan zajebista MV6 :) Raszyn | 2006-08-08 15:20:24 Tak, z tymi walacymi drzwiami to juz wyczytalem i wiem ze musze to zrobic..
Ale jeszcze dopytam odnosnie sztywnosci calego zawieszenia, duzo jest roboty zeby doprowadzic te czesc samochodu do stanu nowosci? pzdr |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2006-08-08 15:26:47 wrazenie "swobodnie wybierajacych kierunek jazdy" kol najczesciej powodowane zuzyciem tulei wahacza. Czesto przytrafia sie tez luz na sworzniu zwrotnicy.
ale moze byc wszystko - najlepiej pojechac na wytrzasarke, za 30zl przycisniety do muru diagnosta zdradzi wszyskie niedomagania zawieszenia |
Mlody_Omega HONOROWY WETERAN Lanser Pabianice | 2006-08-08 15:59:18
u mnie jest już taka konkurencja, że za free cie wytrząsają z auta ostatnie śrubki lecą :-p
na mój obecny zawias nić już nie pomaga... max nisko i max twardo.... |
katan zajebista MV6 :) Raszyn | 2006-08-16 09:44:40 Problem rozwiazany, 1 atm w prawym przednim..
pzdr |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2006-08-16 09:51:58 ![]() |
szefer DEADSOUL opel Omega Bi-Turbo Poznań | 2006-08-17 00:06:41 Fajnie macie ze na trzesarke wjezdzacie ja takiej mozliwosci nie mam bo jak wjade to juz zostane na wieki chyba ze dzwig mnie wyciagnie
A z tym cisnieniem to kurcze tez sobie musze sprawdzic bo cos mnie sciaga ostatnio ![]() |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2006-08-17 13:57:53
No nie wiem czy ja bym się przyznał tyle zachodu o walenie felgą w asfalt |
katan zajebista MV6 :) Raszyn | 2006-08-21 14:01:56
nieee to nie felga w asfalt, wala mi drzwi, a to ze bylo malo powietrza skutkowalo rozciaganiem samochodu na wszyzstkie strony jak droga byla nierowna
|
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2006-08-21 15:10:49 mnie też goniło na maksa w koleinach, co się okazało - z lewej i prawej strony całe kompletne drążki złom, z prawej tuleja wspornika drążka złom, wyszło na to że tylko tuleja wspornika z lewej strony jedynie była nie wybita, to musiało nosić samochodem na byle koleinie, teraz jedynie przy wyjeżdżaniu z dużych kolein troche rzuci, ale przy oponach 235/45/17 to chyba standard... |
zYx LOB SYMPATYK ____Ω____ EU | 2006-08-21 21:52:00 A to dlatego tak mną rzuca moje kola to 225/45/17
Czy to możliwe też, że wydaje mi się, że zbieżność jest jakaś niedorobiona? Zaznaczam, że jeżdże po drogach w Anglii, które też nie są za równe, bo dorównują polskim drogom, a do tego jeżdżę lewą stroną, czyli nawierzchnia jest przechylona troche w dół od środka do pobocza; ściąga mnie troche na lewo i musze lekko trzymać kierownicę w prawo. Zbieżność była ustawiana dwa tygodnie temu jak byłem w polsce, po wymianie prawej końcówki drążka (luzy), tulejka wspornika drążka i łączniki stabilizatora. |
szefer DEADSOUL opel Omega Bi-Turbo Poznań | 2006-08-21 22:25:38 Ja juz zbierznosc przestalem ustawiac bo jezdze na 235/40/17 z przodu i 245/40/17 z tylu, wiec co chwile mnie sciaga albo na lewo albo na prawo . Trzeba wybierac albo wygoda albo zapieprzanie w zkaretach ![]() |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2006-08-22 13:23:23 Ja mam takie samo ogumienie, właśnie wymieniłem połowe rzeczy w układzie kierowniczym, a dzisiaj byłem ustawić zbieżność i powiem szczerze, że po koleinach jedzie jak po stole, jedynie jak się wyjeżdża z koleiny zmieniając pas, to rzuca. Proponuje więc dobrze się przyjrzeć drążkom i innym elementom w waszych samochodach.
Odnośnie zapieprzania na zakrętach, to gość u którego ja robie zbieżność zawsze pyta, jak ktoś jeździ, ponieważ omega ma tak wiele regulacji, że może ustawić kąty pod ostrą jazdę na zakrętach...ja jednak wolę żeby ogumienie przetrwało maximum czasu (więc proszę o ustawienia standardowe), a i tak na zakrętach trzyma się idealnie...ale jak kto woli |