MotoNews.pl
  

Skórzana kiera, podgrzewane siedzenia,zegary

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Poniewaz zawsze bardziej podobala mi sie w Esperakach kierownica z SRS postanowilem sobie wlasnie taka do mojego auta zamontowac (wczesniej mialem zwykla bez poduchy).
Jako, ze nadarzyla sie okazja, akurat w Wigilie stalem sie jej posiadaczem.

Kierownica byla w bdb stanie bez zadnych wytarc i sladow uzytkowania (koszt: 120 PLN /kiera,srodkowy modul poduchy i sensor (czyli modul czujnikow i diagnostyczny)/).Pozniej za 40 PLN dokupilem wiazke elektr.,plastiki gorny i dolny na kiere (jeden ten za kierownica dostalem od Marcina 21000),wspornik (podstawke) modulu czujnikow i diagnost. i drugi modul cz. i diagnost. (na zapas )
Zeby bylo ladniej (i bardziej elegancko) przed zalozeniem postanowilem ja obszyc skora w warsztacie tapicerstwa samochodowego (180 PLN).Tak wyglada efekt koncowy kiery juz w aucie.



Przy okazji postanowilem takze zmodyfikowac troszke zegary zeby gorny zakres max obrotow (6-7 tys) byl podsw. tak jak w oryg. na czerwono (po zmianie podsw. kiedys na Blue led kolor ten zaginal).






Zdjecia niestety nie sa super jakosci ale byly robione w expresowym tempie (szczeg. te w aucie) ze wzgl. na zimno

W zwiazku z tym, ze bylem na fali jesli chodzi o modyfikacje auta kolejna rzecza jaka postanowilem sobie zrobic zeby poprawic komfort podrozowania bylo zrobienie podgrzewanych siedzen przednich
Zakupilem na Allegro (od firmy specjalizujacej sie w prod. tego typu rzeczy....strona firmowa: www.podgrzewacze.info) kpl. 4 mat grzewczych,wiazki elektr., 2 przelaczniki i przekaznik (299 PLN/kpl). No i do roboty Najpierw wyjecie foteli z auta i ich rozebranie pozniej umiejscowienie mat (miedzy gabka a materialem)--> tu siedzisko:

i pozniej oparcie:

Nastepnie rzezbienie miejsca na przelaczniki (2 szt w konsoli srodkowej)

I wyglad po osadzeniu przelacznikow:

Dalej oczywiscie bylo skladanie fotela,polozenie elektryki w aucie, po czym zamontowanie foteli do auta, dopiecie kostek elektr. i pierwsze proby (niestety czesc zdjec zaginela w akcji,ale po wsadzeniu mat i zalozeniu tapicerki nic nie bylo widac zeby fotel byl przerobiony /material nigdzie sie nie marszczyl i wygl. jak oryginal/ maty pasuja elegancko. Cala elektryka schowana zostala pod dywaniki i w zaglebienia i na widoku pozostaly tylko 4 kostki elektr. (po 2 na strone) do podpiecia mat.
Przyciski (a dokl. cyferki w skali od 0 do 4 /z regulacja co 0,5) podswietlone sa oryg. na zielono a ikonka fotelika grzanego zmienia swoj kolor w zaleznosci od temp. grzania jaka ustawimy (zielony jak minimalne grzanie, zolty jak srednie i czerwony jak maksymalne )
Wrazenia po zalozeniu bardzo pozytywne kilku klubowiczy ze Sz-na (m.in. Robert_S, Marcin21100,Martyl), + Krakuska Kiniusia mialo okazje juz zasiasc i zagrzac pupe i plecki podczas jazdy ze mna
Przy pracach montazowych podgrz. siedzen (trwajacych kilka godzin) pomagal mi niezawodny jak zawsze w takich sytuacjach moj kolega Krzysztof (poprzedni wlasciciel Esperaka za co ocz. bardzo dziekuje

Pozdr 4 All
  
 
bardzo ładnie ci to wyszłoteraz wystarczy tylko skóra obszyc go i bedzie cycus glancus
  
 
Super sprawa. Moze sam sobie cos takiego wstawie.
  
 
w którym mejscu rzeźbiłeś otworki na przełączniki do foteli?zdjątko poproszę
  
 
Zajebiście kierownica wyszła... Coraz poważniej o tym myślę
  
 
eee ja to od razu miałem ....
no może bez obszycia kierownicy (która zresztą wyszła ci calkiem zajebiście)
a tak konkretnie , to skąd te fajne zegarki wziąłeś, jak masz jakis dobry i tani patent , to daj , bo ja już rzygam tym smutnym samochodem ( szra skóra, szara tapicerka , szare zegary, szara zima )
  
 
Cytat:
w którym mejscu rzeźbiłeś otworki na przełączniki do foteli?zdjątko poproszę


Na zdjeciach widac i napisalem ze przyciski sa w srodkowej konsoli !! Ale prosze bardzo zdjecia z autka:
Przyciski niepodswietlone:

podswietlone:

przyciski podswietlone i wlaczone podgrzewanie (fotel kierowcy na maxa /czerw lampka/ a pasazera na srednie /zolta/):

a tu zmniejszone do minimum grzanie u pasazera /swieci zielona lampka/ :


Cytat:
eee ja to od razu miałem ....
no może bez obszycia kierownicy (która zresztą wyszła ci calkiem zajebiście)
a tak konkretnie , to skąd te fajne zegarki wziąłeś, jak masz jakis dobry i tani patent , to daj , bo ja już rzygam tym smutnym samochodem ( szra skóra, szara tapicerka , szare zegary, szara zima



A masz tez 4-ro stopniowa regulacje podgrzewania ? (z regulacja co 0,5 ??) i podswietlane tak ikonki ??
A zegary jak przerobilem to pisalem juz nie raz na forum ( klania sie wyszukiwarka )
4 diody duze fi 10 mm od tylu + 1 szt 5 mm (na podsw temp. i paliwa i od dolu 8 szt fi 5 mm pod plexi + 2 od dolu do podsw km dziennych fi 5mm (zmienione ost. na 10 mm), 2 szt 5mm od gory do km ogolnych i wewn. 2 czerw. fi 3 (lub 5 ) nie pamietam w plexi do obrotow 6-7 tys., i w liczniku km dziennych (na tej wysokosci w plexi) 2 szt fi 3 mm
  
 
wygląda czadowo
Cytat:
Na zdjeciach widac i napisalem ze przyciski sa w srodkowej konsoli


Jakoś nie mogłem sobie sobie umiejscowić tego
dzięki
  
 
fajna sprawa z tym podgrzewaniem....

tylko te przyciski ni jak mi nie pasują.......

ja bym moze spróbował dać je niżej tam gdzie jest zaślepka

kierownica też fajna.... tak samo mi sie zawsze bardziej podobała od potrójnej... ale po przeróbce Darka zmieniłem zdanie.... dlatego tak samo mam zamiar obszyć swoją

za to okleina carbonowa całkiem spoko

pozdro
  
 
<---tak mi oczy wyszły
  
 
Widziałem, grzałem tyłek i wrażenia miałem jak najbardziej pozytywne!
Włączniki grzałek wyglądają bardzo solidnie, umiejscowienie ich jest też bardzo dobre wg mnie. Sprawiają wrażenie wykonanych z dużą dbałością, nie wyglądają w żadnym razie na tanią tandetę, choć z tego co pamiętam "zdjelano w rosji" czy jakoś
  
 
Cytat:
fajna sprawa z tym podgrzewaniem....

tylko te przyciski ni jak mi nie pasują.......

ja bym moze spróbował dać je niżej tam gdzie jest zaślepka


Niestety widac,ze nie demontowales (chyba) srodkowej konsoli!
Pod zaslepka jest moze ok 5mm luzu ,prawie od razu pod nia jest wykladzina a pod nia niestety juz podloga i nie da rady zamontowac tam przyciskow> Szukalem dlugo odp. miejsca dla nich (bylo branych pod uwage kilka miejsc) ale to wg mnie i kolegi bylo najlepsze (wbrew pozorom dostep do nich jest b latwy i wygodny --> co potwierdzil Robert_S) takze obsluga nie nastrecza klopotow sam przycisk ma glebokosc ok 1 cm (jak dobrze pamietam) wraz z gniazdem na wtyczke (no i wlasnie dochodzi jeszcze wtyczka z kostka elektr. co powoduje jeszcze glebsza powierzchnie potrzebna na zamontowanie przelacznika !!
Pozdr
  
 
639 zł... No to auto przy opychaniu będzie droższe od pozostałych o 10%!!! prawie!!!
  
 
Cytat:
2006-02-13 13:44:38, Andi_K pisze:
Niestety widac,ze nie demontowales (chyba) srodkowej konsoli! Pod zaslepka jest moze ok 5mm luzu ,prawie od razu pod nia jest wykladzina a pod nia niestety juz podloga i nie da rady zamontowac tam przyciskow> Szukalem dlugo odp. miejsca dla nich (bylo branych pod uwage kilka miejsc) ale to wg mnie i kolegi bylo najlepsze (wbrew pozorom dostep do nich jest b latwy i wygodny --> co potwierdzil Robert_S) takze obsluga nie nastrecza klopotow sam przycisk ma glebokosc ok 1 cm (jak dobrze pamietam) wraz z gniazdem na wtyczke (no i wlasnie dochodzi jeszcze wtyczka z kostka elektr. co powoduje jeszcze glebsza powierzchnie potrzebna na zamontowanie przelacznika !! Pozdr



skoro jest jak mówisz to spoko juz żadnych obiekcji nie mam

pozdro
  
 
Jestem pod wielkim wrażeniem Super że są jeszcze tacy którzy na esperynke nie żałują ani czasu ani kaski Wyszło rewelacyjnie Jeżeli chodzi o moje zdanie co do podgrzewanka to zmieniłbym tylko miejsce umieszczenia regulacji , ale tak to jest piękna sprawa


Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-02-13 19:19:55, Lucyferus pisze:
Jeżeli chodzi o moje zdanie co do podgrzewanka to zmieniłbym tylko miejsce umieszczenia regulacji , ale tak to jest piękna sprawa Pozdrawiam

ciekawe gdzie bys umiescil? bo mi tez to miejsce na pierwszy rzut oka sie podobalo ale obejrzalem przed chwila nasza deske siedzac za kolkiem i naprawde nie widze lepszego miejsca
  
 
Hmmm no masz racje nie myślałem gdzie , po prostu na pierwszy rzut oka to mijsce wydaje mi się troche mało komfortowe w obsłudze podczas jazdy ale fakt inne miejsce będzie trudno znaleźć chociaż jakbym się uparł to możnaby zrobić zaślepke na mały schowek nad popielniczką i tam dać te regulatorki ale mogłoby głupio wyglądać
  
 
Cytat:
2006-02-13 20:31:36, Lucyferus pisze:
zaślepke na mały schowek nad popielniczką i tam dać te regulatorki ale mogłoby głupio wyglądać



Po bokach tej półeczki były montowane właśnie przełączniki do podgrzewania w niektórych wersjach wyposażeniowych (w PL praktycznie niespotykane).
  
 
Cytat:
639 zł... No to auto przy opychaniu będzie droższe od pozostałych o 10%!!! prawie!!!



Zapewne
Jakbym myslal o sprzedazy esperaka (a nie planuje tego jak na razie bo zarowno to, jak i drugie auto mam w bdb stanie technicznym i mnie nie zawodza).. to--> przede wszystkim nie montowal bym tych elementow.
Z drugiej strony jesli z jakis przyczyn sprzedaz bylaby konieczna, to zawsze moge kiere i maty wymontowac z auta i sprzedac je np. komus z klubu,a zalozyc ponownie stara kierownice , ktora nadal mam

Cytat:
Hmmm no masz racje nie myślałem gdzie , po prostu na pierwszy rzut oka to mijsce wydaje mi się troche mało komfortowe w obsłudze podczas jazdy ale fakt inne miejsce będzie trudno znaleźć chociaż jakbym się uparł to możnaby zrobić zaślepke na mały schowek nad popielniczką i tam dać te regulatorki ale mogłoby głupio wyglądać



Cytat:
Po bokach tej półeczki były montowane właśnie przełączniki do podgrzewania w niektórych wersjach wyposażeniowych (w PL praktycznie niespotykane).



Ta opcja byla pierwsza jesli chodzi o montaz przelacznikow (bo widzialem wlasnie, ze tam byly fabrycznie montowane), ale po przymiarkach (musialbym lekko spilowac gorna i dolna scianke schowka zeby je wcisnac,a pozniej jeszcze jakos lekko zabudowac /dostawic/ od wewn. scianki) nie za bardzo mi sie to podobalo i wolalem obecne miejsce (ktore moze wbrew pozorom jest na pewno bdb i nie ma problemu zeby siegnac reka i je wlaczyc .

Pozdr
  
 
A czemu sie nie chwalisz nowy spoilerkiem co