Pytanie do posiadaczy naby i kierownicy sport

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
wczoraj zamieniałem kierownicę seryjną na trochę bardziej oryginalny model. Narazie na próbę, żeby zobaczyć jak się jeździ, a bez przesadnej inwestycji użyłem nabę, którą polecono mi jako "uniwersalną" fordowską (tylko, że prawdopodobnie jeździła w sierze). Mam wrażenie, że zbyt idealnie mi ta naba nie pasuje, a teraz podczas jazdy wydaje mi się, że kierownica chodzi nieco ciężej, niż oryginalna. I teraz potrzebuję Waszych opinii - czy ten opór to wynik mniejszego koła kierownicy, czy jeżeli zainstaluję nabę przeznaczoną dla mojego auta, rozwiąże to problem?? A może montaż naby wiąże się z takim wrażeniem??

Pozdrawiam
Kuba
  
 
Cytat:
2006-08-23 12:44:05, yaqbi pisze:
ten opór to wynik mniejszego koła kierownicy,

  
 
Na 100% mniejsze koło kierownicy, nawet 2cm robi różnicę, wiem, wiem coś o tym W moim essim mam system A.B.W. (Absolutny Brak Wspomagania).
  
 
to nawet logiczne ze to mniejsza kierowinca tak powoduje... mniejszy promień kierownicy = krótsza dzwignia przekazujaca obrót na os kierownicy = potrzeba wiekszej siły by wykonać ten sam ruch...
  
 
Też tak myślałem, ale miałem wrażenie, że ona też ciężko się odkręca (odbija). Czyli zatem mogę przyjąć, że nie polecacie zakupu naby dedykowanej do danego modelu auta. Dodam, że w sklepie taka naba kosztuje niepotrzebne 160zł

dzięki za info
pozdrawiam
  
 
Ja też mam sportową, grubą fajerę i zero wspomagania. Chodzi podobnie jak u mojego teścia w transicie.
  
 
''[[ jak nie ma wspomagania to jest lipa i jak do tego dodac szerokie opony i zawieszenie to w koleinach jest masakra