Podawanie oleju na klawiature Fiat 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W wczesniejszym poscie pisalem o przegrzewaniu silnika.Podejrzewam tez ze prawdopodobnie olej nie jest podawany na klawiature.Jak to sprawdzic i ewentualnie naprawic.Prosze o rade.Pozdrawiam.
 
 
odpal sinik na 30s.
sciagnij pokrywe zaworowa i zobacz czy znajduje sie tam olej jesli go brak to znaczy ze nie podaje jesli wszystko zalene do kola proste olej do gory leci mozesz tez rozebrac klawiarure i ja wyczyscic w srodku pewnie bedzie tam troche marasu.
  
 
najlepiej zrob to samo tylko w odwrotnej kolejnosci.zdejmij pokrywe i wtedy zapal.jak bryzga olejem na cala komore silnika tzn.ze jest ok.tylko potem musiasz sobie wszystko umyc
  
 
Dzieki bardzo tak zrobie.A co jesli nie leci jak to naprawic?? Bo bardzo sie grzeje ta pokrywa i jak odkrece dekiel wlewu oleju to leci kupa dymu spalonego oleju wiec sadze ze nie leci tam olej i bardzo sie grzeje z tego powodu.Jutro to sprawdze i napisze.Pozdrawiam.
 
 
prawdopodobnie rurka doprowadzajaca jest zatkana albo otworki w klawiaturze niedrozne.wyczyscic jedno i drugie
  
 
podczepie sie pod temat

nie dochodzi mi olej na klawiature w malcu, i swieci sie caly czas kontrolka cisnienia oleju

rura dochodzaca do klawiatury jest drozna po zdjeciu pokrywy zaworow nie tryska olej, a po wykreceniu czujnika cisnienia oleju na pracujacym silnikuolej nie wylatuje, pompa oleju dziala gdyz ja wyjolem i sprawdzilem??? pomocy
  
 
a moze za niski stan masz
  
 
Cytat:
2006-08-24 09:21:09, brightblade pisze:
a moze za niski stan masz



dodam ze jest to nowo zlozony silnik na nowych fabrycznych czesciach olej jest w normie 2litry
panewki sa nowe smok równiez
filtr odsrodkowy jest czysty (wyszorowany)
zmienialem 2 razy czujnik i klawiature
  
 
a sprawdzales droznosc kanalow olejowych?byc moze zatkales czyms niechcacy w czasie remontu i pompa dziala tylko proznie pompuje
  
 
a zaworek redukczjny dobrze zlozyles
  
 
Cytat:
2006-08-24 13:20:37, mmost pisze:
a zaworek redukczjny dobrze zlozyles



co za zaworek gdzi on jest?
  
 
to taki talezyk dociskany sprezyna do walka rozrzadu, osadzony na osi pompy oleju i zablokowany pierscieniem osadczym, powierzchnia talerzyka powinna byc rowna, jesli sa rowki obwodowe to wymienic, sprezyna tez powinna byc nowa, zeby sztywnosc miala odpowiednia, jesli pompa sie kreci to:

albo nie moze zassac - smok niedrozny, brak oleju lub za malo
albo nie tloczy - kanaly nie drozne miedzy pompa a glowica, wstedy wszystko idzie "na przelew" czyli uchodzi prezez zaworek redukcyjny spowrotem to miski, albo zaworek padl i wszystko idzie na przelew bo opor najmniejszy
  
 
Hmm, to mi wygląda na żle poskładany silnik.... W pierwszej kolejności stawiam na zatartą pompę oleju......Proponuje do niej kolejny raz zajrzeć;]..