Problemy z prądem-POMOCY!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i pozdrawiam wszystkich LOB.Mam pytanko,problem.Od jakiegoś czasu miałem kłopoty z nierówno pracującym silnikiem.Dziś rano się to nasiliło,i po wstepnej oblukcji odkryłem że właśnie zginęła mi iskra na jednej świecy.Kable są dobre sprawdzałem.Czy może ktoś spotkał się z takim problemem. Dodam jeszcze tylko że omka to X30XE z 95r.
Jeśli ktoś coś może poradzić to z góry dzięki .Serce mi się kraja jak na bidulkę patrzę.


[ wiadomość edytowana przez: Androb dnia 2006-08-31 13:16:21 ]

[ wiadomość edytowana przez: Androb dnia 2006-08-31 14:27:27 ]
  
 
Naprawdę nikt nie orientuje się co to może być z tą iskrą w mojej omci? Na pięciu garkach skacze że strach podejść ,a na tym jednym nic.Jak przyłożę sam kabel do masy to tak jakby była (bardzo słaba),ale przez świecę nic.wydaje mi się że to coś z cewką(czy tam z modułem zapłonowym,nie wiem jak to się dokładnie nazywa) ale może ktoś już miał taki objaw bo z tego co się zorientowałem to ta cewka nie jest najtańszą częścią do opla i może się okazać po wymianie że to akurat byłonie to .Amoże jest jakiś sposób na sprawdzenie tej cewki,pomóżcie proszę.Z góry dziękuję.
  
 
Nie mam co prawda takie go silnik i nie do końca wiem jak wygladaja te cewki, czy jest osobna dla każdego cylindra? Jeśli tak to może zamienić je miejscami i zobaczyć czy wtedy nie będzie iskry na innym garze, jeśli by nie było to już wiesz - cewka, jęsli będzie to niestety musisz szukać dalej.
  
 
No witam i dzięki za odp. Ta cewka to jest jedna taka puszeczka z której wychodzi wszyskie 6 PWN. I teraz właśnie nie wiem czy to sama ta puszeczka się zjarała ,czy moze jest jakiś inny czujniczek który tym wszystkim steruje.Podobno w omci można jakoś zmusić komputer żeby się sam zdiagnozował i wykrył co w trawie piszczy.A potem to jakoś odczytać po mruganiu lampeczki (engine).Tylko że u mnie lampeczka spalona, a po drugie pojęcia nie mam jak to zrobić.
  
 
Szczerze powiedziawszy przewody wysokonapięciowe są dobre .... dopuki iskra nie przebija się na silnik w drodze do świecy. Ale to widać w nocy lub w ciemnym garażu (u mnie przewody wypalały się w środku). Jeżeli to nie przewód, proponowałbym zdjąć kopułkę (nie wiem jaki model jest w 3.0), przeczyścić ją oraz wszystkie styki łącznie z tymi od modułu.
A jak to nie pomaga, zabrać narzędzia, podjechać na szrot, wymienić przy gościu cewkę/elektronikę od zapłonu... jak będzie chulać, to wiadomo co było przyczyną. Jeżeli jest to kopułka w której iskra przeskakuje z palca na jej metalowe płytki - trzeba zeskrobać taki biały nalot na nich.
Pozdrawiam
  
 
Też myślałem o kopułce tylko nie wiem gdzie jej szukać.Czy wysępuje w silniku X30XE?Nakładli tam tego wszystkiego że nic znalźć nie można.
  
 
Jaka kopułka w X30XE??? Jakie wymienianie cewek miejscami??? Litości.

Pewnie to cewka - ale trochę gimnastyki jest z wymianą.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Prowo jak to jaka taka jak we Fiacie 125p hehehehehhehhe
Panowie proszę litości troszkę może najpierw lektury poczytajcie na temat X30XE .Samochód ten nie posiada kopułki zapłonowej.Dobrze że nie szuakacie platynek do regulacji iskry .
Pozdrawiam ! ! !
  
 
Wymieniłem cewe,śmiga jak złoto Poszło nie tak źle,niedawno wymieniałem ramię od wycieraczek to i śrubeczki w miarę leciuchno się kręciły.Dzięki za porady,pozdrawiam.