| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
OskaRGD Ford Focus 1.8 TDCI Wolne Miasto Gdańsk | 2006-08-22 18:03:52 Witam,
Dzisiaj rano podczas jazdy do pracy pojawił sie metaliczny świst dochodzący z silnika, od około 1800 obr. - 3000 (przestaje go słyszeć bo zagłusza go sam silnik). Świst pojawia sie tylko przy wcisnietym pedale gazu (nie ważne jak bardzo), jezeli samochód się rozpędzi i puszcze gaz i obroty utrzymuja się powiedzmy około 2500 to świstu wtedy nie ma, dodam gazu znowu jest. Jest to taki odgłos metalu delikatnie szorujacego o metal połączony ze świstem powietrza, co może być powodem, czy to turbo ?? (1,8 TD bez inter. 97' 186kkm) Wydaje mi się że właśne w tym przedziale 1800 - 3000 słyszalny był wczesniej delikatny odgłos turbiny z takim charakterystycznym załączeniem jej przy jakiś 2000 (tak mi sie przynajmniej wydawało). Dodam jeszcze, że w niedziele wymieniałem olej i filtry, ale objaw usłyszałem dopiero dzisiaj (możliwe że był juz w poniedziałek tylko go nie słyszałem). Olej zawsze wymieniałem co około 7500km, teraz się troche zagapiłem i przejechałem 11kkm. Ktoś się z czymś takim spotkał ?? Co może byc powodem, jak to zdiagnozować i naprawić ?? Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: OskaRGD dnia 2006-08-22 18:25:34 ] |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-08-22 20:12:36 Sprawdz szczelnosc elestycznej rury wychodzacej z turbiny do IC |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-08-22 22:26:27 on nie ma itercoolera.
Ale też od razu na to stawiałem. Przyczyna jest pewnie taka sama jak darmcdoman napisał, nieszczelny układ między turbiną a silnikiem. |
OskaRGD Ford Focus 1.8 TDCI Wolne Miasto Gdańsk | 2006-08-22 23:04:31 ... a więc rozwiazanie było proste (tak jak mówiliście), wyskoczył wąż biegnący do turbiny (taki mały jakiś, do tego grubego ), trudno powiedzieć jak to się stało, prawdopodobnie przy wymianie filtra powietrza, widoczny na pierwszym obrazku (sorry za jakoć cyfrówka się rozładowała i telefonem robiłem, a było troche ciemno)
Mam jednak jeszcze inne pytanie, czy tutaj na tym krótkim wężyku powinno byc mokro od oleju:
i na dole na wężu lecącego od filtra powietrza do turbiny też jest mokre od oleju:
czy wymienić/uszczelnić połączenia tych węży, czy tak po prostu sie robi i zostawic to w spokoju ?? Pozdrawiam. |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-08-23 13:20:58 Zamien oryginalne cybanty na opaski zaciskowe i tyle. Do turbiny dochodzi odpowietrzenie spod klawiatury turbina ssie jak cholera wiec troszke oleju sie przedostaje. To normalne zjawisko. |
![]() mario_pab Ford Escort Pabianice | 2006-08-30 10:54:08 WItam!
Mam podobny problem z metalicznym dzwiękiem, ale ja nie mam silnika TD tylko D. (1,8D 1993r.) Co to może być w moim przypadku? |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-08-30 12:07:37 całkiem co innego. Załóż nowy temat i dokładnie opisz go. Postaramy sie pomóc. |