Opis kabli

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, ma ktoś rozpisane kable przy stacyjce (jaki kolor-od czego)
w MKVII z immo i poduchą?
chciałem sie dzis pobawić i zrobic odciącie np. pompy paliwa, ale boje sie że przetne nie ten kabel co trzeba i potem bede miał problemy z immo
jak ktos ma to prosze najlepiej na PRIVa
  
 
hmm kabli od pompy paliwa to raczej przy stacyjce nie znajdziesz, jak juz to przy wylaczniku bezwladnosciowym albo skrzynce bezp.

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
hmmh odciecie faktycznie najprościej zrobić przez odciecie w skrzynce bezp. pytanie jak chcesz to odcinać? Ja jak zakładam alarmy robie to na przekaźniku w momencie aktywnego alarmu jeden z styków łącze przez diodę do masy odcinając plus (przekaźnik 2 pozycyjny NC )i jeśli ktoś chce "od tyłu" (np bezpośrednio na rozrusznik) podać napięcie to robi zwarcie. pomysłów jest wiele... co odcinać i po co? ale wiadomo im mniej popularny alarm tym bardziej skuteczny
  
 
no wiec mam alarm fabryczny forda ktory załacza sie razem z centralką w momencie przekrecenia kluczyka w drzwiach, i mam dołożony przekaźnik zebym mogl zamykac i otwierac auto z pilota, ale wtedy alarm sie nie zalącza, byłem juz u kilku elekryków i żaden nie potrafi podpiac alarmu pod centralke zeby chodzilo razem z pilota, więc chcialem zrobić jakieś dodatkowe odciecie, (w poprzednim aucie mialem ukryty przełacznik ktory odcinał rozrusznik, ale juz kupilem z tym wiec nie wiem jak to bylo podlaczone), jak ktoś ma jakiś sprawdzony patent to prosze o pomoc, może byc na Priv-a, zależy mi na czasi ebo parkuje auto na ulicy pod uczelnią i sie troche o nie boje
  
 
Odradzam robienie czegokolwiek z kablami przy stacyjce. Złodzieje bez problemu wyłamują stacyjke i obudowę kolumny kierownicy - wszystkie dołożone kable maja jak na dłoni. Dlatego "dokładki" należy robić w miejscach nie widocznych i trudno dostępnych. Znajdż pod wykładziną z tyłu kable które idą w kierunku zbiornika paliwa i tam "kombinuj". Taka moja sugestia.
pozdrawiam
Arturek
  
 
a nie prościej odciąć włącznik bezwładnościowy? Lecą tam dwa przewody sterujące przekaźnikiem pompy paliwa, które włączniek zwiera-rozwiera. Wystarczy przerwać jeden z nich i pompa już nie odpali. Można dodatkowo odłączyć sterowanie wtryskami lub cewką zapłonową. Jak masz lpg, to jeszcze elektrozawór gazu.
A kable przy stacyjce łatwo sprawdzić miernikiem (Czerw-stały plus, czarny-stały minus, z paskami-tam gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki). Zaznaczam, że są to dość grube przewody i musisz mieć sporej mocy przekaźnik, by Ci nie iskrzył i się spalił.


[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2006-08-30 08:03:37 ]
  
 
Cytat:
2006-08-30 07:49:51, surec pisze:
a nie prościej odciąć włącznik bezwładnościowy? Lecą tam dwa przewody sterujące przekaźnikiem pompy paliwa, które włączniek zwiera-rozwiera. Wystarczy przerwać jeden z nich i pompa już nie odpali.


ale ja nie wiem gdzie on jest i w tym problem, gdzie jest stacyjka to i jak sie do niej dostac to wiem , ale 'włącznik bezwładnościowy' to pierwsze słysze
może jakieś naprowadzenie mnie na to gdzie go moge szukac i jakie kolory kabli i który moge pzreciąć? najlepiej jakies fotki
  
 
złodzieje też wiedzą, gdzie jest stacyjka i tu tkwi problem.
włacznik jest pod plastikiem przykrywającym progi wewnątrz auta od strony kierowcy. Jest tam otwór, z zaślepką, przez który właczasz włącznik. Musisz odkręcić ten cały plastik.
dochodzą dwa kable. przerywasz obojętnie który.

  
 
a jak założe przełacznik na którymś z tych kabli to sie nic nie stanie z immo?
tak tylko pytam bo nie ma kompletu kluczy jak by sie coś stało !
a włącznik to może być taki zwykły przełacznik wł/wył jak np. do 220V czy zasłaby ?
  
 
a więc masz immo? To przecież jego rolą jest odcinanie...
Wg mnie nie powinno nic się stać z immo, bo w końcu jak wyłącznik zadziała (wyłączy pompę), to jest to normalna sytuacja (Ty dokładasz w szereg kolejny wyłącznik). Przełącznik powinien wystarczyć, bo to są cienkie kable. pamiętaj, by go ukryć. Sprawdź najpierw czy wszystko Ci działa, a później montuj na amen.
Na allegro kiedyś widziałem sensorowe blokady na dotyk, lub inne odcięcia. Zerknij
tu
  
 
te z allegro to sie podpina pod stacyjke, a jeszcze trzeba puszke ukryc i kolejna dioda w kokpicie a cos takiego styknie:
fotka
fotka2

a jak odłacze ten włacznik bezwładnościowy to złodziej bedzie mógł go jakoś obejść i bez niego uruchomic pompe-> samochód ???


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2006-08-30 18:35:58 ]
  
 
ten włącznik-zdjęcia jeśli jest na 220V (lub podaj jaki ma V i A) to będzie ok.
Tą pompę raczej trudno uruchomić złodziejowi, bo musiałby:
1.Wiedzieć, że to pompa nie działa
2. Wiedzieć, że odciąłeś przy włączniku
2. Wiedzieć, gdzie jest ten włącznik bezwł
3. Dobrać się do niego (oderwać listwy, itd.)
Ja będziesz robił przerwę w przewodzie przy tym włączniku bezwł, to rób jak najdalej od niego. Zaizoluj wszystkie przewody taśmą, by nie było widać kolorów i gdzie jaki przewód idzie. To utrudni pracę złodziejowi.
te z allegro podpina się pod przerywany obwód. Takim obwodem może być zasilanie pompy, zasilanie zstacyjki, zasilanie wtrysków, sterownianie cewki, itd, itp - jaki obwód chcesz. Więc zasada taka sama w każdym przypadku.

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2006-08-31 08:22:02 ]
  
 
Cytat:
2006-08-31 08:20:16, surec pisze:
ten włącznik-zdjęcia jeśli jest na 220V (lub podaj jaki ma V i A) to będzie ok.


tego nie wiem, ale udam sie dziś do sklepu elektronicznego więc dobrze by było jakby mi ktos podął parametry o jakich on ma byc to taki kupie !!!!!!!!
P.Sjuż rozłożyłem tapicerke i dostałem sie do tego wł. bezwłądnościowego, brakuje mi juz tylko przełącznika i tego gdzie go schować, żeby było trudno znaleść
  
 
Cytat:
2006-08-31 10:54:36, Kamil_K pisze:
tego nie wiem, ale udam sie dziś do sklepu elektronicznego więc dobrze by było jakby mi ktos podął parametry o jakich on ma byc to taki kupie !!!!!!!! P.Sjuż rozłożyłem tapicerke i dostałem sie do tego wł. bezwłądnościowego, brakuje mi juz tylko przełącznika i tego gdzie go schować, żeby było trudno znaleść


Podaj Panu w sklepie: 12V, i powiedzmy 10A. Jeśli bedzie na 220V, to każdy się nada.
Włącznik musisz ukryć wg własnego uznania i tam, gdzie będziesz miał łatwy dostęp. Najlepiej jest gdzieś pod kierką, może od wewnątrz tunelu środkowego (przy nagrzewnicy), może gdzieś w schowku, albo zamaskować na kpkpicie (kiedyś miałęm zamontowane na wierzchu 4 włączniki czteropozycyjne podłączone szeregowo - kombinacja ich pozwalała odpalić auto). Miejsce zależy także od typu samego włącznika. Możesz np użyć włącznika orginalnego zamontowanago w miejscu zaślepki. Wtedy nikt nie pomyśli, że jest od odcięcia pompy.
  
 
misja wykonana !!!!!!!! wszystko działa, dziękuje wszystkim za pomoc