Przywitanie i od razu mały problem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Dziś stałem się posiadaczem Espero rok 1996 1,5 produkcji Koreańskiej (nie wiem czy dobrze to czy źle). Autko ma dość ładną prezencję (białe) i raczej niewytyrane. Poczytałem sobie forum i sporo już wiem ale mam kilka problemów.

1. Auto ma fabryczny autoalarm i centralny z pilota. Kilka miesięcy temu facet od którego kupiłem zmienił akumulator po czym nie dało sie uruchomić samochodu. Posłał po magika elektryka a ten rozpiłął mu jakąś kostkę i teraz auto nie ma alarmu. Po jej spięciu nie się uruchomić silnika. Jakiś zwis komputera? Jak temu zaradzić?

2. Na filtrze powietrza jest taka okrągła zatyczko-klapka, bardzo mi ona drga. Do czego ona służy?

3. Ile się mogę wykosztować na wymianie rozrządu, oleju w silniku, filtrów, świec +regulacja zaworów?

  
 
1. sprawdź, czy działa pompa p[aliwa po przekręceniu kluczyka. Po załączeniu powinna pracować przez dwie sekundy, jest to słyszalny odgłos spod tylnej kanapy. Często alarmy mają funkcję immobilizera i alarm odłącza jakiś istotny obwód. Niestety nie da się zgadnąć który i trzeba by chyba szukać po przewodach...
2. Masz gaz? Jeśli tak, to pewnie klapka upuszczająca ciśnienie w przypadku wybuchu w kolektorze. Jeśli nie masz gazu - pewnie chodzi o czujnik temperatury powietrza.
3. zaworów się nie reguluje - ich luz kasują hydrauliczne popychacze. Koszty - nie mam pojęcia, ale myślę że powinieneś się zmieścić w 500-700 za wszystko.
  
 
Faktycznie to może być od gazu, ale wg. mnie powinno to być zamknięte i podczas wybuchu się otwierać. Chyba lekko przykleje to taśmą, bo jak się otworzy to, to silnik przygasa.

Głupie pytanie, kradna takie Espera?
  
 
olej to 78zł za 4l mobil 10w/40 filtr paliwa 10zł filtr powietrza 16 zł i filtr oleju 24zł rozrząd 150zł z napinaczami nie kupuj samego paska napewno beda dziabnięte też sruby beda kosztowac z 10 zł razem wyjdzie 288ł ja z mechanikiem zapłaciłem ok 300zł
  
 
nie lssyzalem zeby komus w ostatnich dwoch latach ukradli esperaka, mi kiedys probowali ale to bylo wieki temu
  
 
Cytat:
2006-08-26 23:47:50, Franeczek_Espero pisze:
Faktycznie to może być od gazu, ale wg. mnie powinno to być zamknięte i podczas wybuchu się otwierać. Chyba lekko przykleje to taśmą, bo jak się otworzy to, to silnik przygasa. Głupie pytanie, kradna takie Espera?

coty piszesz masz uszkodzone to zamykanie zaraz ci wysle fote jak ma byc
  
 
Cytat:
2006-08-27 01:24:39, maskekk pisze:
nie lssyzalem zeby komus w ostatnich dwoch latach ukradli esperaka, mi kiedys probowali ale to bylo wieki temu

co gaz już kradna czy klapy bezpieczenstwa ??


[ wiadomość edytowana przez: markon dnia 2006-08-27 01:55:47 ]
  
 
tak ma byc zamkniete i guma pod spodem ,wychodzi na to ze spreerzynka ci pękła
  
 
Cytat:
2006-08-27 00:55:29, markon pisze:
ja z mechanikiem zapłaciłem ok 300zł



No nie mów, że rozrząd Ci za 12 zł założył
  
 
Cytat:
2006-08-26 22:44:15, Franeczek_Espero pisze:
2. Na filtrze powietrza jest taka okrągła zatyczko-klapka, bardzo mi ona drga. Do czego ona służy?



klapka antystrzalowa gasssu - popraw szczelnosc silikonem.
  
 
Dokładnie o to mi chodziło (klapka). Zakleiłem to taśmą lekko żeby nie skakało i jest dobrze.

Wyczytałem w książce obsługi, że dobrze jest wymienić jeszcze płyn hamulcowy i pewnie też tak zrobie. Zawioze do ASO DU, niech porobią a może i będą umieli z tym alarmem fabrycznym zrobić.

Pytam o kradzieże, bo mam białego espero i przy szaro burych wektrach, bmw czy omegach prezentuje się jak linkoln jakiś

  
 
Cytat:
2006-08-27 08:35:14, Franeczek_Espero pisze:
Wyczytałem w książce obsługi, że dobrze jest wymienić jeszcze płyn hamulcowy i pewnie też tak zrobie.



Powoli... bez nerw... często ostro hamujesz? Jeśli nie, to nie musisz ot tak nagle wymieniać, bo "oni tak napisali"

Cytat:
Zawioze do ASO DU, niech porobią a może i będą umieli z tym alarmem fabrycznym zrobić



Nie było fabrycznych alarmów. Oczywiście w salonie DU można było jakiś tam alarm założyć, ale nie ma on nic wspólnego z DU. Lepiej poszukaj dobrego alarmiarza, bo ASO DU może nie mieć żadnego pojęcia w tym temacie.
  
 
Pytam o te hamulce bo kupiłem samochód od kolesia, który trochę zasypiał z obowiązkowymi wymianami (filtr powietrza raz na dwa lata, olej co 10 tys., auto ma 160 tys i wymiane rozrzadu po 100 tys.,)

Jeszcze mam taki efekt, jak wcisnę do końca sprzęgło czuję na pedale jakby drgania. Sprzęgło nie ciągnie, biegi wchodzą nawet ładnie.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?
  
 
Cytat:
2006-08-27 09:13:59, Franeczek_Espero pisze:
wymiane rozrzadu po 100 tys.



Rekordzista świata jakiś czy co?
  
 
na progi drzwi. pod uszczelkami, ktore nalezy wyszarpac i wyrzucic (takie na kolki od dolu) powinno byc troche rdzy zedrzec, zakonserwowac, pomalowac (styknie na czarno w tym miejscu).

uwaga bo niektorym to te progi odpadaja razem z uszczelkami
  
 
Cytat:
2006-08-27 10:54:04, Cwikus pisze:
na progi drzwi.



No toś nowy element konstrukcyjny w złomero wymyślił
  
 
Cytat:
2006-08-27 10:55:38, piotr_ek pisze:
No toś nowy element konstrukcyjny w złomero wymyślił



on sie tworzy jak spód drzwi odpadnie
  
 
Cytat:
2006-08-27 10:55:38, piotr_ek pisze:
No toś nowy element konstrukcyjny w złomero wymyślił


A co drzwi nie mają progów? Jedni nazywają to rantem,inni progiem, a generalnie to jeden wielki kant
  
 
Cytat:
2006-08-27 01:54:06, markon pisze:
co gaz już kradna czy klapy bezpieczenstwa ?? [ wiadomość edytowana przez: markon dnia 2006-08-27 01:55:47 ]



Nie gaz tylko espero... Tak na marginesie czy ta klapka na gorze filtra w razie wystrzalu ma w ogole szanse sie otworzyc czy ja maska silnika zablokuje ?
  
 
Cytat:
2006-08-27 11:26:55, maskekk pisze:
Nie gaz tylko espero... Tak na marginesie czy ta klapka na gorze filtra w razie wystrzalu ma w ogole szanse sie otworzyc czy ja maska silnika zablokuje ?



Jak na mój gust ta klapka to taki pic na wodę fotomontaż - ma za małą średnicę by uwolnić ciśnienie w razie wybuchu. Trzeba by takich klapek kilka, a przede wszystkim wg mnie powinna ona być na rurze a nie na puszce filtra.