MotoNews.pl
  

FOTORELACJA- Z WYMIANY USZCZELNIACZY 1,4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W dniu wczorajszym mój EVO1 przeszedł operację wymiany uszczelniaczy na zaworach ,korzystając z okazji pozwoliłem sobie pstryknąć parę fotek w celu ułatwienia tego komuś kto tego jeszcze nie robił ,a może sam zechce w najbliższym czasie również pozbyć się denerwującego dymienia po odpaleniu samochodu.
Koszt takiej operacji wynosi około 60-100 zł bez robocizny, w zaleznosci za ile kupimy uszczelniacze i uszczelkę .W moim przypadku użyłem uszczelniaczy GOETZE -cena 9,33 za szt(zapłaciłem 6,25 )oraz uszczelka pokrywy zaworów ok 10 zł.Cała operacja trwa około 3 godzinek bez pośpiechu i nie nie jest zbyt skomplikowana jeśłi ma się pojęcie o budowie silników!!Nadmienię ze robiłem to wspólnie z kolegą poniewaz był to mój pierwszy raz!!!!!!Ale teraz spokojnie mogę się tego podjąc!!!!!


Pierwszą rzeczą jaką musimy sobie uświadomić podejmując się tak karkołomnego zadania jakim jest wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów ,jest to czy damy sami radę.jako że ja nigdy tej czynności nie robiłem zwróciłem sie do kolegi z prośbą o pomoc (w tym miejscu podziękowania dla PIOTRA -SERWIS FIAT-LESZNO) Drugą istotną kwestią jest stan narzędzi a mianowicie ,czy posiadamy wszelkie niezbędne klucze ,sciągacze itp.Ja jak przystało na rasowego mechanika nie posiadam ściągacza do spręzyn zaworowych.ale dośc tego marudzenia,zaczynamy wymianę

1.Przygotowanie niezbędnych narzędzi
2.Pierwszą czynność po ostygnięciu silnika jaką nalezy wykonać jest ściągnięcie patelni(obudowa filtra powietrza-foto jutro)
3.Po wykonaniu czynnoćci nr2 naszym oczom ukazuje się pokrywa zaworów (fotO
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Zanim ja odkręcimy nalezy pozbyć się górnej osłony rozrządu widocznej po lewej stronie fotka powyzej,widok pokrywy ze sciągnieta osłoną
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Odkęcamy pokrywę zaworów. Po odkręceniu pokrywy zaworów nasze ślepia widzą to ,czyli zestaw ,zaworów dzwigni itp.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
4.Kolejną czynnośc jaką nalezy zrobić to wykrecenie swiec zapłonowych, po tej prostej operacji , zaznaczamy na dzwigniach zaworowych która jest która aby pózniej wróciła na swoje miejsce. Fotka ponizej pokazuje częsciowo zdemontowane dzwignie zaworów.Na tym etapie prac mozna również o ile jest taka potrzeba wymienić popychacze hydraauliczne zaworów.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
5.Teraz kiedy juz pozbyliśmy sie dzwigienek zaworowych oczywiscie nie wszystkich,poniewaz mozemy odkrecić tylko te których tłoki znajdują się w GMP,przystepujemy do sciągnięcia zabezpieczeń co umozliwi nam wyciągniecie spręzyny i dojscie do uszczelniacza,jako przyrząd do tej czynnosci może nam posłużyć rurka od klucza o odpowiedniej średnicy.Nakładamy ją na kompletny zawór i mocno uderzamy młotkiem z góry ,zebezpieczenei powinno wypaśc i pozostać w rurce ,musimy to tak zrobic aby zabezpieczenie nie wpadło nam do wnętrza silnika bo wtedy tylko sznurek i gałązka
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Kiedy tą czynność mamy wykonaną i bez problemów sciągniemy zabezpieczenia

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

wyciągamy sprężynę,po wyjęciu sprężyny mamy swobodny dostep do uszczelniacza który wymieniamy na nowy ,zanim go załozymy smarujemy delikatnie olejem i powoli zakładamy na zawór -robimy to delikatnie aby nie uszkodzić!!!!!!!!!
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Kiedy to wykonamy i uszczelniacz jest załozony
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Przystepujemy do założenia sprężyny i jej zabezpieczenia.Aby uniknąc przykrej niespodzianki(zaginięcie zabezpieczenia w odchłaniach silnika) wolne przestrzenie zabezpieczamy szmatką ,następnie uzywamy spec.przyrządu do sciskania spręzyn po czym ją sciskamy i wkładamy zabezpieczenie spręzyny.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
kiedy to nam sie uda
Free Image Hosting at www.ImageShack.us I mamy wszystko złożone i wygląda to tak,dobieramy się do kolejnego uszczelniacza .Czynnośc powtażamy 8 razy,kiedy wszystkie są już zrobione zakładamy dzwignie zaworów według oznaczenia .Montujemy pokrywe zaworów ,zakładamy Patelnię i gotowe!!!!!!!uruchamiamy silnik i sprawdzamy czy nic pod pokrywą nie stuka, czy jakis zawór sie własnie nie urwał.Jeśli stwierdzimy że wszystko jest ok. gasimy silnik odpalamy i cowidzimy na końcu układu wydechowego??????NIC , ZERO DENERWUJĄCEGO DYMU!!!!! W tym momencie możemy usiąść i wypic pifo!!!!

Jeśli szanowni MODERATORZY UZNAJĄ że fotorelacja jest w miare poprawnie zrobiona i zrozumiała i czytelna proponuje umieścić ją w dziale porady może komus się przyda.




[ wiadomość edytowana przez: renifergt dnia 2006-08-04 19:31:12 ]
  
 
Ładne masz to autko
  
 
nie dosc ze z kolega to jeszcze pierwszy raz
nie pisz glosno tego bo PIS cie wyleczy
  
 
wymieniałem tez pierwszy raz , efekt super extra , bez dymka itp
pozdro dla Leszna
  
 
Cytat:
2006-08-03 20:12:43, mariobros pisze:
Ładne masz to autko



JAK MIŁO SIĘ ZROBIŁO ,DZIĘKI ZA OPINIĘ
  
 
tylko szkoda że w tak ŚLICZNYM autku tylko 1.4 się męczy, poci itd. Bierz 16 od Borysa
  
 
Cytat:
2006-08-03 23:34:27, bagggio pisze:
tylko szkoda że w tak ŚLICZNYM autku tylko 1.4 się męczy, poci itd. Bierz 16 od Borysa


myślę nad tym powaznie
  
 
myslisz.... a ostatnio mi zero opowiadal jak to zastanawiales sie czy nie sprzedac to jak bedzie wkoncu swap czy sprzedaz ?
  
 
Cytat:
2006-08-03 23:52:19, p_s_y_c_h_o pisze:
myslisz.... a ostatnio mi zero opowiadal jak to zastanawiales sie czy nie sprzedac to jak bedzie wkoncu swap czy sprzedaz ?


tego nawet najstarsi górale nie widza ,kolego rodzina ciągnie szkoła ciągnie skad brac??????
  
 
tak jak mowisz..nawet moj jest wystawiony na sprzedaz co to sie porobilo na tym swiecie strach jezdzic..
  
 
fotorelacja gotowa ,jesli uznacie że jest sensownie zrobiona prosze o przeniesienie przez moderatorów do działu porady,może się tam przyda
  
 
fotorelacja super, tylko powiedz mi blagam ze masz lepsiejsze foto...
bo te to chyba baaaardzo cultowym aparatem robione
  
 
Cytat:
2006-08-04 19:40:14, polityk pisze:
fotorelacja super, tylko powiedz mi blagam ze masz lepsiejsze foto... bo te to chyba baaaardzo cultowym aparatem robione


zdjęcia wykonano telefonem!!!! nie mam cyfrówki, więc fotki są jakie są ,nic nie poradzę
  
 
fotorelacja wrzucona do działu porad na stronie głównej

  
 
THX
  
 
dlaczego nie miesiac temu... sam bym to zrobil a nie zlecal mechaniorom
tak czy siak dzieki
na przyszlosc bedzie juz wiadomo co i jak
  
 
Ja to robiłem w 1.6 ale nawet jak tłok był w GMP nie dało się za żadne skarby zdjąć zabezpieczenia - zaworówi brakowało żeby się oprzeć a tak sprężyny nie ścisnąłem... Musiałem ściągnąć głowice a i tak mordowaliśmy sięw 3 osoby + wiertarka stołowa i zmajstrowany przyrząd. I tak do uszczelniaczy za 50zł musiłem dodać płyn chłodniczy, uszczelki, olej itp i zamknąłem się w kwocie 300zł :/
  
 
Powiedzcie, czy po wykonaniu tych czynności moje autko nie będzie także wciągać oleju, czy może to już inna historia?