Tłok - jak wyjąć??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!
Prawdopodobnie poleciał mi pierścień olejowy na 3 cylindrze. Moje pytanie brzmi: czy da się wyjąć tłok od dołu, oczywiście bez wyjmowania wału korbowego. Dlatego o to pytam, ponieważ 10kkm temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą i nie chcę bawić się w to raz jeszcze. Z góry dzięki za podpowiedzi/odpowiedzi.
  
 
Raczej się nie uda....
  
 
Nie da sie , trzeba rozebrac góre i dół ( głowice i miske olejową ) odkrecic na dole korbowód od wału i wyjąć górą tłok razem z korbowodem
  
 
Cholera, tego się obawiałem. Na dodatek nie mam czym wyjąć silnika więc zdjęcie miseczki to też kąbinacja alpejska.
  
 
Tak mówicie? To jak w kancie-rekordzie zmieniali tłok, jak im świeca ze złączonymi elektrodami przepaliła denko?
  
 
oooooooo, cień nadziei. Proszę kontynuować. Pytałem o to, ponieważ wiem że w skodzie 105/120 da się to zrobić (sam robiłem). Nie robiłem tego w poldasie, stąd moje pytanie.
  
 
Szczegółow nie znam. Wiem tylko, że zrobili to zajebiście szybko i od dołu, a więc nietypowo.
  
 
Janisz! kant-rekord to była zupełnie inna bajka , oni mieli cały dostepny sprzet serwisowy przy sobie i od lat wypracowana metodę i technike tej operacji , poza tym u nich koszta nie grały roli i wyciagając tłok pewnie szybciutko wyciagneli wał korbowy wymieniając przy koazji panweki... nie zrzucali głowcy bo czas grał role i szybciej ( ale nie taniej ) było wyjac tłok od dołu....to tak jak na rajdach w klika godzin sa w stanie rozebrac silnik , wymienic wszystko co sie da i go złozyć ..
  
 
bez zdejmowania głowicy wyjąc może się da, tylko włożyć już trochę trudniej - a włożyc tak aby pierszcieni nie zniszczyć to już raczej śie nie da