Wentylator pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hey zna sie ktos na elektryce z mk6 1,6 16v a konkretnie na ominieciu czujnika temp tak by załączać wentylator na włącznik bo zauważyłem że zdziepko zapuźno mi sie włancza a wsumie to wogółe, a dzisiaj próbowałem to obejść i próbowałęm połączyć kable z czujnika kery jest na termostacie i nic sie niedziało tak jakby tam wogóle prądu niebyło albo choby to nieten czujnik był bo wentylator sie nie ruszył a wiem że działa bo specjalnie spr
  
 
sproboj wyjac te "puszke" za akumulatorem (chyba z boku jest) odlacz i wyczysc styki i wsadz. mi raz POMOGLO
  
 
chodzi Ci o to co jest na akumulatorze przyczepione na dodatnim biegunie bo za akumulatorem nic niemam jedynie na i tam są bodajże bezpieczniki
  
 
taka kwadratowa dluga na 5, 6 cm pucha plastikowa zawieszona ,,, to o to mi chodzi,,,odlacz i przeczysc styki (pukajac) i wsadz
  
 
A ten Twój 16V to jest Zetec Bo jeśli tak to włącznik wentylatora masz na gumowej rurze (termostat -> chłodnica) a nie na termostacie.
  
 
Cytat:
2006-09-11 20:27:50, jerico pisze:
A ten Twój 16V to jest Zetec Bo jeśli tak to włącznik wentylatora masz na gumowej rurze (termostat -> chłodnica) a nie na termostacie.



dokładnie, ja go wymieniłem na włacznik z golfa włacza sie kilka stopni szybciej (na LPG to pomaga) i przede wszystkim jest duzo tanszy. Wlacznik ma dwa kable jak je zewrzesz przy właczonej stacyjce wentylator powinien zadziałac i włacznik do wymiany

[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2006-09-11 21:44:15 ]
  
 
ja zetec a chodzi Ci o rułe kero jest z wody zaro kole chłodnicy i zleksza jest zakryta a czujnik na niej jest identyczny jak na termostacie. Już próbowałem zewrzeć tam akurat oba kabelki ale dmuchawa mi sie niezałanczała lecz napięcie wnim jest, i tera ju7ż niemam pomysłów jak to zrobić by było dobrze chyba jedynie pozostaje pociągnąć + i - centralnie do wentylatora

  
 
I jak ma ktos jeszcze jakieś pomysły jak zrobić dmuchawe na włącznik ? może ktoś miał taki problem jak ja
  
 
witam. ja u siebie w mkv tez mialem problem z wiatrakiem.
moj sposob to:
odpinasz wtyczke od wiatraka,wkladasz swoja i jeden kabelek prowadzisz do masy a drugi pod stacyjke a po drodze włącznik.ja umiesciłem go pod regulacja wiatel.
podpiolem sie pod stacyjke bo jestem zapominalski i gdybym sobie zapomniał kiedys go wyłączyc automatycznie odłączy go stacyjka.
jestem zadowolony z tego rozwiązania a podłączenie jest banalnie proste.
pozdro
  
 
Cytat:
2006-09-12 09:43:27, florek102 pisze:
I jak ma ktos jeszcze jakieś pomysły jak zrobić dmuchawe na włącznik ? może ktoś miał taki problem jak ja



Moim zdaniem bezpieczniej jest zrobic to przez przekaznik.

Np. tak:


  
 
a kojaży może ktoś czemu nic mi niedaje zwarcie kabli na czujniku z wentylatora bo na logike po zwarciu ich wentylator powinien działać
  
 
Cytat:
2006-09-12 15:41:33, florek102 pisze:
a kojaży może ktoś czemu nic mi niedaje zwarcie kabli na czujniku z wentylatora bo na logike po zwarciu ich wentylator powinien działać



Zakładając, że masz wszystko sprawne (bezpieczniki, silnik wentylatora) i zwierasz odpowiednie przewody, a pomimo tego nie działa wentyl. To na logike tylko upalony przewód w więzce lub w skrzynce bezpieczników. Rozwiązanie to nowa instalacja dla wentylatora lub jaśli ktoś ma czas, szukanie "przerwy" w instalacji.
  
 
Cytat:
2006-09-12 15:41:33, florek102 pisze:
a kojaży może ktoś czemu nic mi niedaje zwarcie kabli na czujniku z wentylatora bo na logike po zwarciu ich wentylator powinien działać



Na logike to albo zwierasz zle przewody, albo robisz to na wylaczonym zaplonie.
Bo, ze wentyl masz sprawny pisales wczesniej, prawda?
  
 
zapłon załączony a przewody też zwieram dobre tak jak mi nawet w poscvie napisano
  
 
Cytat:
2006-09-12 21:04:29, florek102 pisze:
zapłon załączony a przewody też zwieram dobre tak jak mi nawet w poscvie napisano



No dobrze...
A czy na pewno wentylator jest sprawny?
Tzn, czy w ogole sie wlacza?

  
 
ja ostatnio mi sie załączył jak auto chodziło prawie noinstopa przez 4 godziny w temp kole 28stop. to słyszałem że raz sie załączył gdy temp była blisko czerwonego pola, a poza tym dla pewności podpiołem wiatrak pod akumulator bezpośrednio i jaknajbardziej działa
  
 
najprawdopodobniej masz problem z przekaźnikiem wentylatora który jak ktoś pisał wcześniej znajduje się obok akumulatora lub w innych wersjach za plastikiem za akumulatorem (zetec 1,6 i 1,8 - w innych wersjach nie wiem)
przeczyść styki jak nie pomoże pomierz napięcia na stykach przekaźnika uprzednio mostkując na wtyczce od włącznika wentylatora (możesz mieć 1 lub 2 biegi na włączniku).