Benzyna w GLI 1,6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Parę dni temu kupiłem poloneza 1,6 GLI Atu 96 z gazem. Facet który mi go sprzedał nie powiedział mi że nie chodzi na benzynie (mój błąd że sam nie sprawdziłem).Więc mam prośbę czy ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie i od czego najpierw mam zacząć by znaleść usterkę.Do niedawna posiadałem poldka 92 i wszystko robiłem w nim sam, ale ten mnie przerósł nie wiedziałem że w nim tyle elektroniki.
  
 
Przyczyn może być wiele ale skoro ten Polonez jest na gazie proponuję sprawdzić na początku pompę paliwa czy działa no i oczywista sprawa żeby w baku była benzyna
  
 
Tak wiem będę musiał sprawdzić od początku, ale co jeszcze go boli to że na gazie rano ciężko odpala i jak przyjdzie zimno to mogę go w ogóle nie uruchomić . Czy przyczyna może leżeć w automatycznym ssaniu ?
  
 
GLI nie ma czegoś takiego jak ssanie! Komputer na podstawie temp. płynu chłodzącego dostosowuje mieszankę rozruchową, ale nie jest to żadne "automatyczne ssanie".

W Morawskim opisane jest jak zmienia się skład mieszanki w funkcji temp. otoczenia.
 
 
sprawdź jeszcze: przekaźnik pompy, bezpiecznik... może filtr paliwa jest zapchany już albo przewody gdzieś pozaginane lub przeciekają. Trzeba po prostu każdą rzecz posprawdzać i po kolei eleminować bo przyczyna może być różna wtrysk, komp, coś w elektryce itd...
Jak znajdziesz przyczynę to daj znać
  
 
ok dzięki , muszę załatwić jakąś książkę bo narazie nic z tego kumam
  
 
po co książka za pomocą wyszukiwarki i tego forum naprawisz wszystko w Poldku
  
 
znajdz filtr paliwa, odkręć przewód od niego, przekręć kluczyk i zobacz czy leci wacha, profilaktycznie wymieć filtr, resztę już napisano.
  
 
A przede wszystkim nie bój się tej elektroniki. To nie jest takie skomplikowane jak przestrzega się podstawowych zasad.
  
 
Ok dzięki będę działał ,ale mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie co to jest silniczek krokowy do czego służy , ogólnie jakie ma zadanie i gzie się znajduje ?
  
 
Cytat:
2006-09-11 16:41:44, Crysztov pisze:
Ok dzięki będę działał ,ale mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie co to jest silniczek krokowy do czego służy , ogólnie jakie ma zadanie i gzie się znajduje ?


Masz rację! Kup książkę, bo warto - masz wszystko powiedziane od początku do końca, w necie nie znajdziesz tego tak poukładanego.
 
 
W porządku Robreg tak zrobię , ale moje pytanie o silniczek krokowy to jeszcze tajemnica i chciałbym żeby mi ktoś wytłumaczył .Przeglądając forum spotykałem się z tym zagadnieniem wiele razy i chciałbym to wiedzieć .
  
 
silnik krokowy to najprosciej mówiąc takie cudo co reguluje przepływem powietrza i obrotam wolnymi.. wiecej tutaj
  
 
Cytat:
2006-09-11 18:38:38, Crysztov pisze:
W porządku Robreg tak zrobię , ale moje pytanie o silniczek krokowy to jeszcze tajemnica i chciałbym żeby mi ktoś wytłumaczył .Przeglądając forum spotykałem się z tym zagadnieniem wiele razy i chciałbym to wiedzieć .


No to skoro chcesz to wiedzieć to masz to opisane w książce, zapraszam do lektury Morawskiego, ostatniego wydania. Znowu odpowiedź pisana wielokrotnie - nikt nie będzie opisywał zasady działania jakiegoś tam podzespołu, bo jest to opisane w książce i nie ma sensu przepisywać opisów na zasadzie kserografu.

Gwoli wyjaśnienia, nie jesteśmy wredni, jesteśmy tak samo leniwi jak Ty - też chcielibyśmy wiele rzeczy, ale tak, żeby je nam podstawili pod nos. Cholercia, nikt tego dla nas nie chce robic.

Berek podesłał Ci link (którego chciałaby bardzo dla Ciebie znaleźć wyszukiwarka, gdybyś dał jej szansę) gdzie nagryzmolone jest parę, czasem mądrych a czasem zupełnie nie, uwag praktycznych dotyczących usterek związanych z silnikiem krokowym, ale nie przypominam sobie by ktoś opisywał tam zasadę działania.

Pozdrawiam
Robert.




[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2006-09-12 09:00:13 ]
 
 
No to się wygadałeś