Zaciski na gumowych rurkach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moje pytanie dotyczy zaciskow na gumowych rurkach ukladu odpowietrzania skrzyni korbowej. Przejrzalem schematy Microcat'a i tam na kazdym mocowaniu jest zacisk na rurce (np na mocowaniu przy zaworku odpowietrzania skrzyni korbowej) a u mnie w samochodzie nie ma takich zaciskow i mozna sobie zakladac i sciagac do woli. Zastanawia mnie jaki to ma wplyw na szczelnosc calego ukladu? Czy moze lepiej sobie we wlasnym zakresie takie zaciski kupic (wkoncu to sa grosze) a zapewne nie zaszkodzi)
Czekam na opinie...
  
 
tu chyba zaciski nie pomogą
podcisnienie zatyka sie samo ( bynajmniej w takich jak tu wartosciach)
  
 
A to podcisninie moze tez zatykac same przewody? Dzis zauwazylem, ze ten caly przewod (rura) od zaworka do kolektora dolotowego to zwykla rurka i przy polaczeniu do kolektora jest normalnie zagieta, wiec jesli tam jest podcisnienie to smialo moze zatkac ta rurke i stad sie zapewne auto zdlawi nie? Czy tam przy samym kolektorze powinno byc takie kolanko jak przy tym zaworku?
  
 
owszem podcisnienie jest,ale nie tak duze,zeby zaraz zatykalo przewody kup sobie opaski zaciskowe i to zrob porzadnie..
  
 
rurka (fajka) jest ukształtowana kątowo - ale jeśli jesteś pewnien ,że zagięta - to jej niedrożność powina akurat pomagać zimnemu silnikowi ,, ( bo między innymi nietrzymajacy zaworekpowoduje kangura)
jedno ,co stwierdzam majac sprawny zaworek :
brak kangura ( to akurat oczywiste) ale przestał brać olej
i to jest +
  
 
ważny jest jeszcze przewód gumowy bepoścrednio dochodzący do kolektora dolotowego - on lubi parcieć, wtedy pod wpływem temperatury robi się bardzo plastyczny i pod wpływem podciśnienia się zasysa.