185 tys km na liczniku, a więc przyszedł czas na wymianę tulejek gumowo-metalowych przednich wahaczy w Lanterce (J1).
Wymiana jest dosyć uciążliwa gdyż wymaga zdjęcia wahacza w celu wybicia starych tulejek. Początkowo chciałem wymienić także poduszki wahacza ale okazały się całkiem dobre (elastyczne i ciągle niewybite !) - w ostatecznści, gdyby kiedyś trzeba było jednak wymienić poduszki wahaczy to nie ma z tym kłopotu gdyż do tej operacji nie zdejmuje się wahaczy.
Problemy na które można napotkać przy zdjęciu wahacza to zapieczone śruby w zawieszeniu i na końcówkach drążków - warto dzień przed zabraniem się do roboty potraktować wszystkie gwinty środkiem "rozkurczowym"
Koszt zakupu kompletu tulejek: 30 PLN (poduszki to dodatkowe 30 PLN). Ceny dotyczą zamienników. Koszt części w ASO (komplet poduszek i tulejek) wynosi 180 PLN.
UWAGA! tulejka prawego i lewego wahacza jest taka sama, natomiast poduszka lewa i prawa są inne (lewa ma napisane L a prawa R).
Co zyskałem?
Dwie rzeczy; po pierwsze komfort, bo gdy jadę przez tory albo po płytach betonowych czy innych "kocich łbach" kompletnie nic nie stuka - olbrzymia różnica; po drugie, lepsze prowadzenie - zawieszenie "stało się" sztywne.
Mam nadziej że komuś ww. doświadczenia się przydadzą.
BTW
dotychczas w zawieszeniu wymieniłem (przebieg 185 kkm):
- tulejki wahaczy
- gumy przedniego stabilizatora.
Elementy takie jak: amortyzatory, łożyska McPhersona, sworznie, łączniki przedniego stabilizatora są ORYGINALNE i nie wymagają wymiany.