Rozmiar opon w scoupe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Obecnie mam założone opony 185/60 R14. Mam możliwość kupienia całych kół, ale z oponami 185/70 R14. Czy te oponki nie są zaszerokie do Scoupe. Czy ktoś orientuje się w tym temacie.
Pozdrawiam
Coolio
  
 
Witam,
moim zdaniem za szerokie nie będą,ale chodzi zapewne o wysokość.
Sam posiadam 195/50 R15 i wchodzą bez problemu, zarówno na wysokość jak i szerokość.
Najlepiej policzyć promień felgi z opona, i wtedy zmierzyć lub porównać.

Pozdrawiam

PS. Czy z takimi kołami nie będzie wyglądał jak terenówka?
  
 
Witam
Ja ma z tyłu 205/50/R15 a przód 195/50/R15 i jest dobrze.Jezeli chodzi o alusy to trzeba uwazac jak wysadzana jest felga tzn. zeby troszke na zwenątrz bo na tył musialem dac dustans 6mm bo mi opona o amortyzator tarła ale to jest wina felgi poniewaz ma od hyundaia Coupe.Jezeli jednak kupisz jakies aluski dobrze wysadzone to bedzie ok. A na stalówki to to miałem 195/60/R14 tył i ok.
Pozdrawiam
  
 
Witam.
Druga liczba w rozmiarze opony mówi o profilu czyli o wysokości opony. Koło 185/60 R14 i 185/70 R14 maja tą samą szerokość zale różni sie średnica koła i to nie tak mało Raczej bym niepolecał aż tak drastycznego zwiekszania kół szczególnie przednich.
Felga dobrze "wysadzona" to raczej dobrze osadzona - chodzi tu o przesuniecie felgi w głąb auta lub też wystawienie an zewnatrz. Tu są chyba trzy główne zaagdnienia:
1) ocieranie felgi/opony - zarówno jak jest felga "za bardzo wciśnieta" ociera o ukąłdy zawieszenia, jak zabardzo "wystaje" moze ocierać o rant błotnika (lub drastycznie sie nei zniesci w nadkolu)
2) jezeli wkładamy szerszą felgę (też oponę) najczęsciej zmienia sie drastycznie ramie działania sił na ukałd kierowniczy (siły działjące na ramieniu skrajnej cześci opony a oś obroty koła podczas skretu) - zmniejsza zywotność ukłądu keirowniczego i powoduje mniejszy komfort kierowania (wyrywanie kierownicy na koleinach, kałużach itp).
3) ET czyli właśnie osadzenie felgi, określa oś środkową felgi. Jeżeli ET jest nieprawidłowe wówczas piasta (łożyska) pracuje na inne siły - co doprowadza do szybszego zużywania się łożysk i innych układów zawieszenia.
To chyba tyle
Pozdrawiam.
Misio