Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-07-29 15:46:25 Nie wiem jak w kombi ale kumpel miał DF z silnikiem poldka i skrzynią 4 z roku '90 co mnie zdziwiło ![]() Koncówka produkcji praktycznie myślałem że standard to 5 |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-07-29 16:06:13 Też jestem ciekaw jak wyglądała sprawa skrzyń biegów.Jak kupowałem mojego kombika na przetargu,to oglądałem też rocznik 1990,również ze skrzynią 4 biegową.Także nie wiem czy to dzieło fabryki,czy też nie...Sprawdź w każdym razie dokładnie spód autka-tak jak piszesz podstawa to podłużnice i progi.Jeśli ma założone plastikowe nadkola,warto zajrzeć pod nie.W kombiku lubią robić się dziurki w tyulnym,dolnym rogu pod bocznymi,tylnymi szybami.Jest tam odpływ wody,nie zawsze działający...Oprócz tego warto wymontować tylne lampy i zajrzeć w błotniki tylne.Generalnie najważniejsza jest w DF blacha.Wszystko zależy od tego jak autko było używane i konserwowane.Mój 1985 ma wszystkie blachy oryginalne,a co najważniejsze zdrowe.Silnik-tradycyjnie-posłuchać,sprawdzić kompresję,zajrzeć do filtru powietrza,czy nie zaolejony.Ja mam pecha do niewyważonych wałów napędowych-wibracje skutecznie uprzykrzają jazdę,oprócz tego za tą cenę tylny most powinien być cichy.Jaki przebieg ma autko?Jeśli tylko uznasz,że jego stan jest w stosunku do ceny OK to gorąco namawiam-kombiaczki to bardzo fajne autka! ![]() |
![]() Kroolik Miłośnik FSO 3x FSO 1x FIAT Poznań | 2003-07-29 16:18:08 Z tego co się orientuje to całkiem możliwe że w fiaciku silnik poldka był montowany ze skrzynią 4 tyle że wydawało mi się w tych latach były już 5 może to jakiaś przekładanka?? |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-07-29 16:28:49 "Czworka" w DF to calkiem normalna sprawa nawet w 1990 roku.
Pozdrowka Adamus |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-07-29 16:32:02
I wszystko jasne,chociaż i tak jestem trochę zaskoczony... |
Waga - | 2003-07-29 17:49:53 Według mnie bierz i o nic nie pytaj ![]() |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-07-29 21:00:22
Wiesz Waga, to nie jest dobre podejscie. Mysle, ze najwazniejsza jest blacharka, wszystko inne da sie wyremontowac. |
Nabauab Miłośnik FSO ![]() Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2003-07-29 21:04:07
Fajnie te silniczki chodzą,trochę słabsze,ale mają nieco lepszą kulturę pracy,niz 1500 ![]() Kiedyś się zastanawiałem,czy dla zgrywy nie wsadzić takiego do Poloneza,bo mój 1600 wymagał wymiany panewek. Ciekawe jak by to chodziło,silnik 1300-jeszcze ten nie wzmacniany-60 KM,z przedmuchami i grzechotem panewek w Caro na moście 3.9 ,taki antytuning ![]() Ale dałem sobie luz ![]() |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-07-29 21:07:21 Matka mojego kolegi miała poloneza 1300-akwarium ale niestety nie wiem ile miał kucy. |
![]() road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2003-07-29 22:44:25
Zapewne 65 ![]() |
![]() Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-07-29 22:49:05 Większość Fiatów po 75r miało te silniki w wersji 65 konnej, wcześniejsze występowały w wersji "odprężonej" o mocy 60 koni. |
![]() Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-07-29 23:31:56
No ja mam właśnie takiego 1300 z '76. Stał dwa lata i niedawno go z Jeff'em odpaliliśmy. Rzeczywiście, bardzo mi się podoba jak chodzi. Można tego posłuchać >> TUTAJ <<. Nabauab, o takiej kulturze mówiłeś?? O mojej maszynie można poczytać >>TUTAJ <<. Tam też są linki do galerii, w tym ostatniej która przedstawia właśnie fotki z odpalenia klasyka i "lekkich' szaleństw (nieźle zaorał pole jak na 1.3 ![]() |
![]() Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-07-29 23:39:05 No ten silnik to piękna sprawa. No i moc ma całkiem niezłą!!! Może też uda mi się na niego natrafić, chociaż teraz szanse są już niewielkie. |
![]() Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-07-29 23:47:49
Całkiem niezłą moc to ma 2.0 DOHC - mam nadzieje ze jak go zrobie to sie bedzie w miare dobrze odpychał ![]() ![]() |
![]() Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-07-30 00:13:07 Mówię Ci, że ten 1.3 jeszcze nie powiedział ostatniego słowa ![]() |
Nabauab Miłośnik FSO ![]() Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2003-07-30 01:44:57 Jesli chodzi o kulturę,to z moich doświadczeń,dość dawnych wynika,że te 1.3 chodziły jak gdyby nieco ciszej,bardziej miękko,równomierniej wkręcały się od 1.5.Oczywiście miały nieco mniejszego kopa.
Ja zetknąłem się z dwiema,a nawet trzema wersjami tych silników.mój tato w pierwszym DF,jak padł oryginalny 1.5 miał włożoną odpręzoną wersje 1.3,czyli nie 116C,a chyba 126C(nie jestem tego pewien,na paliwo o lo 78.Nominalnie toto miało włąśnie chyba 60 kucy.Potem silnik przeszedł remont i zamienił się w zwykły 116C-dostał wypukłe nowe tłoki.Niestety nie pojeździł długo,z tłoka wyszedł sworzeń i załatwił gładź.W międzyczasie ojciec przywióżł z byłej NRD drugi oryginalny 116C,mieliśmy tam znajomych,którzy za Honeckera jeżdzili Fiatem,z biegami jeszcze w kierownicy.Stąd mniemam,że to właśnie ten przed 75.Bez papierów polatał trochę w Fiacie,był ostro dorżnięty. Jeff trochę chyba nakiełbasiłeś w 75 po prostu te silniki wzmocniono o 5 km,w żadnym razie wczesniejsze wersje nie były odprężone. Wersje odprężone to te z płaskimi tłokami 1.3 miało 60km,tyle samo ile normalna 1.3 przed 75r(chyba nie jestem 100% pewien) Tak przy okazji miałem też kiedyś w garażu 1.5 z płaskimi tłokami ale nie był jeżdżony wywaliłem go,teraz żałuję,bo byłby fajny materiał na turbo ![]() A w tym Polonezie,to też jeszcze inna bajka znając życie,pewnie BA,czyli zwykły silnik PN(z paskiem i pełnoprzepływowym filtrem)tyle,że 1.3 Uff było trochę tych wersji ![]() [ wiadomość edytowana przez: Nabauab dnia 2003-07-30 01:49:49 ] |