Tempomat dzwignia, disel a benzyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam chcialem wrzucic tempomat do swojej omci b dieselka z braku innych ofert zakupilem dzwignie od benzyny, ktora ma sterownia tempomatem na 4 przewody, a dieselek niestety ma sterowanie 2 przewodowe, po przeanalizowaniu schematow doszedlem ze roznice polegaja na tym ze te 4 przewody sa pomostkowane oporniczkami w tak sprytny sposob ze z 4 przewodow robia sie dwa,ale poza tymi oporniczkami pod wzgledem elektrtronicznym sie nie roznia, jak by ktos posiadal taka dzwignie luzem lub byl by na tyle dobroduszny zeby wyciagnac z auta i luknac badz zmierzyc jakie tam sa, byl bym wdzieczny raczej wszystkie 4 powinny byc takie same

Pzdr
  
 
a moze jak juz nikt nie ma checi zajezec to moze chociaz ktos zmierzy omomierzem ?
trzeba by podlaczyc pod dwa zaciski kostki od przyciskow tempomatu podlaczyc omomierz zpisac pomiar i okolei naciskac przyckiski 0, I oraz R. potrzebuje te 4 pomiary

Pzdr
  
 
hehe doszedlem juz wszystko,ale musialem kupic druga dzwignie, i moge smialo potwierdzic ze aby dziala tempomat w omesi B 2,5 td wystartczy zalozyc dzwignie z przyciskami do tempomatu nic wiecej, poprostu wkladasz i juz sie cieszysz tempomatem
wrazie co mam jedna dzwignie od benzyny ale moge ja przerobic na dieselka sprawdzic i od sprzedac

Pzdr
  
 
No to jak to jest ?
Mi ktos mowil ze oprocz dzwigienki musi byc jeszcze ten mechanizm co ciagnie linke od przepustnicy.

Ile chcesz za ta dzwigienke od benzyny ?
  
 
benzyna musi miec mechanizm i elektronike chyba ze ma elektroniczne sterowanie przepustnica a diesel tak ma i nie ma linki. za dzwignie do benzyny 120 zl praktycznie nowka
Pzdr
  
 
jak by kogos interesowalo dzwignia od benzynowej omegi z 4 przewodowym sterowaniem tempomatem, pasuje bez zadnych przerubek do vectry B z silnikiem 2.0 dth i dziala na zasadzie montujesz i cieszysz sie tempomatem bez zadnych dodatkowych osprzetow
  
 
Miałem problem z dwuprzewodowym tempomatem w moim dieslu. Nie chciał mi działać przycisk R. Podejrzewałem brudne styki i rozebrałem wajchę. Przy okazji zmierzyłem rezystancje:
Nic nie wciśnięte: 670 Ω
O: 1600 Ω
R: 164 Ω
I: 66 Ω
Chętnie wrzucę dobre zdjęcie płytki na LOBowy serwer. Na razie jest tu:

  
 
No niestety godnie z banalną instrukcją zapis mówi, że sposób działania i funkcje realizowane przez tempomat w benie są rozbieżne od tych w dieslu. Takze masz pole do popisu.
  
 
Może ktoś chętny zrobi fotkę płytki tempomatu od benzyny. Rozrysuję i umieszczę schematy obu płytek. W ten sposób będzie można sobie przerobić zdobytą dźwignię od benzyny do Diesla lub odwrotnie przez wlutowanie/wylutowanie kilku rezystorów, lub chociażby łatwo zdiagnozować uszkodzenie w dźwigni.