Problem z ciśnieniem oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Ostatnio z moim Escortem jest pewnie problem. Jest to wersja z silnikiem 1.3 z 1997 roku.

No i ostatnio zaczął się problem, gdy silniczek trochę mocniej się nagrzeje (np. postoi w korku). Z reguły co najmniej 20 min trzeba pojeździć. Efekt jest taki, że na wolnych obrotach spada chyba ciśnienie - zapala się lampka od ciśnienia oleju. Gdy zwiększę obroty to lampka gaśnie.

Czy ktoś już spotkał się w swoim autku z takim problemem? Wiadomo, że przyczyn może być wiele. Pompa, filtr, etc...

Byłbym serdecznie wdzięczny za wskazówki.
  
 
a sprawdzales poziom oleju?? bo nic nie napisales... albo obroty Ci za nisko schodza.. ew. zapchany filtr oleju albo walniety czujnik.


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2006-09-19 10:15:40 ]
  
 
Racja, nie napisałem. Oczywiście poziom oleju sprawdzałem i jest w normie. Dzisiaj/jutro pojadę i zmienię olej oraz filtr. Niestety o obrotach ciężko powiedzieć (brak wskaźnika obrotów), ale tak na ucho wygląda, że z tym jest ok.
  
 
wymien przy okazji czujnik - okolo 15pln kosztuje
  
 
No i zaczął się poważny problem. Wczoraj Escort skończył na holu.

Zrobiłem tak jak doradzaliście (poza wymianą czujnika ciśnienia oleju, ktoś mi kupił czujnik temperatury ), a więc kupiłem olej, filtr i pojechałem na wymianę. Dodam, że tego dnia jak objeździłem sklepy i warsztaty to Escort nie zamrugał do mnie lampką ciśnienia oleju ani razu.

No i po wymianie oleju jak się zapaliła kontrolka oleju tak już nie chciała zgasnąć. Poczekałem taką dłuższą chwilę i nic.

Zaobserwowane:
- olej pojawił się w filtrze (zdjęliśmy filtr, żeby zobaczyć czy jest tam olej)
- silnik pracuje normalnie

Wnioski:
- złośliwość rzeczy martwych i czujnik ciśnienia padł do końca
- padła pompa oleju i daje za małe ciśnienie
- ???

Jeszcze dziś albo (raczej) jutro wymienię czujnik, żeby go wykluczyć. Takie zjawisko moim zdaniem można wytłumaczyć, że roczny olej był gęstszy (przejechał 2800 km), a teraz jak jest rzadszy to pompa oleju nie wyrabia. Poprzednim razem kontrolka pojawiała się jak silnik postał w korku, czyli jak olej był gorący (czytaj rzadki).

Ale to trochę kiepsko jak na silnik z 30600 km przebiegu, gdzie olej systematycznie raz do roku był wymieniany.

Byłbym wdzięczny za Wasze porady i ew. wnioski. Wcześniej jeździłem Fiestą mk3 z 200 000 km (1989 r.) przebiegu i takich problemów nie miałem.
  
 
Heh, z tą lampką nie ma żartów, jedź (czytaj: zaholuj) auto do mechanika, niech zbada ciśnienie oleju i wtedy będziesz miał pewność czy to tylko kontrolka, czy pompa oleju.

Kiedyś też zbagatelizowałem tę kontrolkę i musiałem wydać parę kilo PLN na nowy silnik (siem głowica zatarła ). Więc radzę Ci nie jeździj z tym silnikiem, mimo iż napisałeś że pracuje "normalnie". U mnie też pracował nomarnie, tylko jak się już do końca "wysypał" to zaczął pracować jak ruski bokser. Lepiej dmuchać na zimne
  
 
Tak tez zrobiłem, tzn. nie jechałem. Z wymiany oleju wróciłem już na holu. Gdy czujnik ciśnienia nie zmieni sytuacji autko ląduje u mechanika
  
 
Przykro mi to mówić ale skończyły Ci sie pierścienie , lub padła pompa olejowa.

Tak czy tak mogłeś sobie zepsuć silniczek
  
 
Obym sie mylił , bądź dobrej myśli.
  
 
Cytat:
2006-09-20 11:01:38, RedCar pisze:
Przykro mi to mówić ale skończyły Ci sie pierścienie , lub padła pompa olejowa.



No po 30 000 to ciężko żeby się skończyły pierścienie. Raczej pompa olejowa jeśli co.
  
 
mpwt na jakiej podstawie twierdzisz że masz 30 000 km przebiegu trochę trudno w to uwierzyć no chyba że masz essa z salonu z 2000r i prawie nie jezdził przez te 6 lat od wyprodukowania
  
 
Cytat:
2006-09-20 11:58:20, Darek pisze:
mpwt na jakiej podstawie twierdzisz że masz 30 000 km przebiegu



Na takiej, że ten samochód od nowości jest w mojej rodzinie.
  
 
jeżeli to auto ma 30 000 km , to pierscienie napewno odpadaja , nie doczytałem albo nie podałeś tego wcześniej.

w takim razie pompa oleju ale przy takim przebiegu ? raczej odpada , moze smok sie zatkał od pompy , albo kanały sa nie drożne , na leju nie wolno robić więcej niz 17 kkm ale nalezy go tez wymieniac czesciej niz raz na dwa lata , moze jak masz 30 000 km przebiegu to od nowosci oleju nie wymieniles co.
  
 
Witam-miałem podobnie w dieslu.Okazało się ,że uszczelka poszła pod głowicą(cylinder-kanał olejowy) Objawy były takie same.Pozdro
  
 
Cytat:
moze jak masz 30 000 km przebiegu to od nowosci oleju nie wymieniles co.



Nie, olej był systematycznie wymieniany raz do roku. Na tym wymienionym oleju auto przejechało 3000 km.

A teraz szybkie pytanko: gdzie w silniku 1.3 (Endura-E) znajduje się czujnik ciśnienia oleju?
  
 
Witam

Problem udało się rozwiązać! Hip hip hura!

Problemem na szczęście okazał się czujnik ciśnienia oleju! A strachu mi to narobiło.
W ogóle ostatnio coś Escort mi sypał drobnymi usterkami - termostat wysiadł i doprowadził do przegrzania autka, czujnik ciśnienia oleju, nie działa spryskiwacz tylnej szyby...

W każdym razie wszystkim dziękuję serdecznie za pomoc!