Ile splanowac glowice ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ile mozna splanowac glowice w silniku 1050 orarz 1300 czy da sie 3 mm??
  
 
Ja proponowalbym tylko wyrownac.
  
 
JESLI CHODZI O Splanowanie głowicy to zalezy jaka masz odległosc denka tłoka od zaworó w górnym połozeniu zazwyczaj tak zeby nie skrócic żywotnosci silnika a poprawic osiagi i ekonomicznosc to zbiera sie 1,5mm. Pozdro
  
 
mi chodzi konkretnie ile maxymalnie da sie splanowac glowice bo mam do wyrownania wiec oprzy okazji splanuje ja max ale tak by zaworki sie nie spodkaly z tlokami mowa tu o silniku 1050 i 1300 od 127 POZDRAWIAM!!
  
 
W tych silnikach jest malo miejsca miedzy zworami a tlokami. Skladam w tej chwili silnik 1.3, bede mierzyl te odleglosci to napisze jakie sa. Ale zawsze mozna powiekszyc wyzlobienia w tlokach, tylko nie wiadomo co bedzie ze spalaniem stukowym.
  
 
Jezeli są małe odległosci od zaworów to jesli bedziesz chciał splanowac 3mm to rzeźba tłoków, kto wie czy nie wystapi potym spalanie stukowe i trzeba bedzie zmienic, nastawy rozrzadu i lac wysoko oktanowe paliwo, mam tu takiego znajomego wyslił tak silnik 900, tez splanował max głowice i rzeźbił tłoki okazało sie że musiał lac benzyne 99 zeby nie wystepowało spalanie stukowe, a wiadomo ze po takim wysileniu jednostki to silnik nie pozyje długo, takze decyzja należy do ciebie. Pozdro


[ wiadomość edytowana przez: camelo dnia 2006-05-21 17:03:48 ]
  
 
A od czego jest aparat zaplonowy by ustawic zaplon w silniku malcowym mialem glowice cichniete od 2 do 8 mm i jakos dawalo rade a spalanie glownie zalezy od : zaplonu , styki na aparacie , paliwo jakie , i walek rozrzadu a ostatnio nawet tempratura silnika .To moze zapytam was kto ile splanowal swoje glowice w 127 i w jakich silnikach czy 1050 czy 1300??
  
 
ja w swoim 1.3 nawet nie rownalem , wczesniej napewno juz byla rownana ale ile to niewiem.Pamietaj ze producent ustala stopien sprezania pod konkretny walek (i rozne inne zeczy), zostawia pewna tolerancje na planowanie , mysle ze nie bedzie to wiecej niz 0,5mm i tak ma byc.Mozna oczywiscie poprawic fabryke , ale pamietaj ze to nie jest maluch w ktorym co bys nie zrobil to bedzie lepiej.Gdzies kiedys spotkalem sie z walkami do 1.05 i 1.3 , byly tam podane stopnie sprezania , jak znajde to napisze.
  
 

Tloczek do 1300
  
 
Dobrze ten tlok wyglada. Ciekawe ile kosztuje? Nie znalazlem jakos na tej stronie informacji.
  
 
Z jakiej strony jest ten tlok ?? jakie ma parametry??
  
 
Nie mam pojecia jaka to strona.
Szukalem na wyszukiwarce w grafice zdjec fiata 127 i kolekcjonuje na kompie
  
 
Ludzi !!!! - na fotce macie maila.... ruszyc gloewa i po sprawie

www.pistonispeciali.it i tu sa rozne i rozniste tloki do roznych furmanek

Pozdrawiam
  
 
skoro mowa o planowaniu głowicy to czy ktos mierzył pojemność komory spalania ? w silniku 1050 jest ono ważne do okreslenia stopnia sprężania .Znając wartośc można określić jaki chcemy uzyskać stopień i nie musi to być 3mm . może ktoś ma głowice zdjętą to może zmierzyć i podać dla pzrykładu dla zainteresowanych silnik 903......22,5cm3
999.....23,41cm3 uniak
1100....25,10cm3
większy stopień sprężania nie mylić z ciśnieniem sprężania powinien być większy np. gdy mamy lpg.
  
 
Witam. Ile da rady splanować głowice w silniku 903ccm żeby poprawić osiągi silnika i żeby niewystąpiło spalanie stukowe. Co można jeszcze zrobić żeby silnik lepiej chodził chodzi mi o lekki tuning silnika. z góry dzięki