Film - sprzeglo,przegub,skrzynia ....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!!.

Przeczytalem wiele postow o lozyskach oporowych, skrzyniach i przegubach. Wiele razy myslalem, ze opisywany efekt dotyczy wlasnie mnie. Problem jest oczywiscie to, ze ciezko opisac niektore objawy. Postawowilem wiec nagrac krotki filmik i zapytac Was z czym problem?

Historia:
- sprzeglo (komplet za 650zl) wymienione dokladnie rok temu (13tys km)

Na filmie silnik pracuje; przejechane 3 km - po nocce na parkingu efekt jest bardzo slaby

Problem:
1) stukniecie podczas puszczania sprzegla (na luzie)
2) walniecie, szarpniecie podczas ruszania i po zmianie biegow (nie zawsze, ale w 90% sytuacji)

Szczegoly (3 te same filmy - 1 bez kompresji i 2 roznie skompresowane):

FILM - 49MB

FILM - 5MB (Divx)

FILM - 3MB (Divx)


Pozdrawiam




[ wiadomość edytowana przez: shaggus dnia 2006-07-23 21:40:50 ]
  
 
up
  
 
poduszki silnika/skrzyni..

tak tylko gdybam..
  
 
w sumnie to ciezko cokolwiek swierdzic odglos jak by jaks elementow lekkich trzeba by moze sprawdzic pedaly-linke sprzegla-elementy jak lapa sprzegla ewentualnie moze zle sprzeglo zlozone i np łzozysko sobie lata jak chce ? jezeli poduszka silnika to raczej musial by albo silnik uderzac o cos albo jakis alement metalowy poduszki o cos uderzac bo odlos jak by metal o metal
niech ktos moze po szarpie tak sprzeglame a ty oblukaj co sie da luzy na polosiach ewentualnie skad dokladnie pochodzi dzwiek
powodzonka bo tak to ciezko cokolwiek stwierdzic
  
 
...może przeguby na wałkach napędowych od strony skrzyni?...
  
 
shaggus
MOżE SPAKUJ TEN FILMIK
tak więcej i szybciej oraz łatwiej będzie to ściągnąć
...... wielu klubowiczów ma takie łącza + wakacje (w necie ) że to będzie się z 10 min. czołgało

  
 
skompresowalem filmik

3 te same filmy - 1 bez kompresji i 2 roznie skompresowane):

FILM - 49MB

FILM - 5MB (Divx)

FILM - 3MB (Divx)

nie mialem jeszcze okazji wcisnac sie pod auto i poprosic kogos o wciskanie sprzegla jednak tak bede musial zrobic.

Kogo bym nie pytal stawia albo na lozysko oporowe (nie ma znaczenia ze wymienilem je rok temu - podobno mogl to byc bubel albo zle zlozone), albo jakis przegub.

Poduszki raczej odpadaja. Tak powiedzial kiedys mechanik i ja tez tak mysle - wygladaja dobrze i raczej nie byloby ich slychac na postoju bedac na luzie (tak mysle )

Ten dzwiek slysze bardzo czesto nawet przy rozlaczaniu sprzegla czyli przy wciskaniu pedalu sprzegla. Slychac to jadac miedzy budynkami - waskie uliczki. No i oczywiscie nie rozchodzi mi sie o sam dzwiek - da sie z nim zyc - jednak jestem pewien ze to cos jest powodem szarpniec i walniec podczas jazdy (po zmianie biegow). Straszne przy ruszaniu - czasami mam wrazenie ze mi sie Essi w kosmos spieszy - walniecie i podbicie auta do gory.

Dzieki za pomysly i czekam na kolejne.

[ wiadomość edytowana przez: shaggus dnia 2006-07-23 21:52:45 ]
  
 
up, up mam identyczne objawy, 1.6 D 1988r
  
 
hepos jestem pewien ze nie jestesmy sami niedlugo jade zmieniac gumy stabilizatora to bede meczyl mechanikow jednak i tak czekam na podpowiedzi eskortowiczow - rozebranie sprzegla to 350zl - nie chcialbym zrobic tego na darmo
  
 
up
  
 
up up
  
 
Jade za tydzien do mechanika w tej sprawie mam umowionego zobaczymy
  
 
Czekam z niecierpliwoscia na opinie fachowca. Jutro umawiam sie -jak juz wczesniej wspominalem - na robotke z zawieszeniem. Wezma mnie pewnie za tydzien albo pozniej, wiec hepos bedziesz chyba szybciej
  
 
bylem u machanika na wymianie gum w zawieszeniu. Poruszylem temat stukania i walenia podczas ruszania. Zdiagnozowali to jednoglosnie jako półośki i przeguby. Podniesli autko i sprawa stala sie dosc klarowna. Polosie zarowno na laczeniu ze skrzynia jak i na laczeniu z kolami maja dosc duze luzy. Dzwonili na szrot i za taka jedna poloske krzykneli 300zl.

Pytanie - czy trzeba wymieniac cala polos czy wystarcza przeguby??
  
 
ja za uzywaną półoś płacilem 60 zl. Szukaj dobrze nie daj się zwieść.
połoś z 1.6 D tez podchodzi



[ wiadomość edytowana przez: hepos dnia 2006-08-05 15:10:02 ]
  
 
Powiedzieli mi ze musi byc do TD i ni cholery inna.

hepos byles juz u mechanikow?? ta polos za 60zl to efekt tej wizyty czy jakiejs innej?
  
 
Cytat:
2006-08-05 15:05:12, shaggus pisze:
bylem u machanika na wymianie gum w zawieszeniu. Poruszylem temat stukania i walenia podczas ruszania. Zdiagnozowali to jednoglosnie jako półośki i przeguby. Podniesli autko i sprawa stala sie dosc klarowna. Polosie zarowno na laczeniu ze skrzynia jak i na laczeniu z kolami maja dosc duze luzy. Dzwonili na szrot i za taka jedna poloske krzykneli 300zl. Pytanie - czy trzeba wymieniac cala polos czy wystarcza przeguby??



To zależy, gdzie są stuki.
  
 
gdzie stuka to ciezko powiedziec - przynajmniej mi jako kierowcy jednak...

Zrobili mi zawieszenie - wszystkie gumy, a wszystkie stukania nie zniknely. Czyli teraz stuka przy wchodzeniu w zakret i najechaniu na jakas drobna przeszkode. Jak zawsze wali na starcie i po zmianie biegow. Tak jak pisalem mechanicy powiedzieli ze polos jest rozwalona na laczeniu przy skrzyni czyli (dopiero sie dowiedzialem) padlo tam jakies lozysko, ktore podobno wystepuje tylko z poloska. Tak wiec nie ominie wymiana poloski a z nia najlepiej przeguba.
  
 
Ciągnę własny wątek dalej To raczej nie przeguby. Razem ze znajomym mechanikiem zaczęliśmy dociekać co to. Auto na kanał, znajomy pod autem, a ja ruszam i co .. skrzynia luzy w skrzyni biegów. Doradzono mi abym nie remontował tej skrzyni bo nowe elementy nigdy nie zgrają się ze starymi. Lepiej kupić używaną skrzynie. Będę szukał. Pewnie ją zmienie i napiszę jak poszło