18TD osłabł totalnie :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zacznę od tego że nie mam kompletnie żadnedo doswiadczenia z dieslami/turbodieslami i mam kłopot ze tak sie wyrażę.
1,8TD totalnie stracił moc i stosunkowo trudno odpala.
Świece raczej odpadają - poza tym tylko są do rozruchu.
Jak nie dociąnę do 3000 obr i wyżej to sie nie da jeździć
W sumie to i tak sie nie da jeździć, Jelcz PR110 (czy jakos tak) jets jak rakieta przy mnie. Reakcje na pedał gazu sa w zasadzie znikome.
Od czego zacząć? Filtr paliwa, sprawdzenie kompresji, turbina, EGR?
Wtryskiwacze leją może? Sprawdzić zapłon. Stało to moje pudełko troche. Czy mógł się tak rozciągnąć pasek rozrządu ze sie tak "poprzestawiało mu? 2 miesiące temu to nawet do 172km/h mogłem go rozbujać a teraz to wole nie wiedziec.
Ma ktoś jakieś pomysły?
Ja już nie mam.
  
 
Sprawdź czy się z niego kopci na czarno może na biało ale tak konkretnie bo dymki przy przyspieszaniu każdy dieselek puszcza. Następnie jeżeli będziesz wiedział czy mocno kopci i określisz kolor spalin zrób tak: wyszukiwarka na forum i wszystkie dolegliwości wraz z rozwiązaniami problemów zostaną wyświetlone na ekranie.
  
 
Na początek:
1. Turbina.
2. Pompa - osprzęt, konkretnie zawór turbo.
Zakładam, że filtry OK...
  
 
Kris->
Hmm sek w tym ze nie kopci i nie bierze oleju.
Nie ma oleju w chlodziwie i chłodziwa w oleju.
Odpala no troche mozolnie - w koncu to nie benzyniak - cieply lepiej.

Mario->
Jak turbine sprawdzic? Co robic z zaworem? Wyciąć?
Powiedz cos o osprzecie pompy.

Z gory dzieki.
  
 
Cytat:
2006-09-19 20:18:55, CKsrv pisze:
Kris-> Hmm sek w tym ze nie kopci i nie bierze oleju. Nie ma oleju w chlodziwie i chłodziwa w oleju. Odpala no troche mozolnie - w koncu to nie benzyniak - cieply lepiej. Mario-> Jak turbine sprawdzic? Co robic z zaworem? Wyciąć? Powiedz cos o osprzecie pompy. Z gory dzieki.


1. Turbina - najlepiej przygazowywać ściskając przewód pomiędzy turbo i intercoolerem w palcach. Powinien twardnieć w trakcie przygazowania. Możesz też zajrzeć do turbiny i sprawdzić, czy nie ma oleju, możesz też spróbować poruszać wirnikiem wzdłużnie i poprzecznie...
2. Zawór turbo - odłącz cienką rurkę łączącą turbinę z takim grzybkiem na pompie wtryskowej i przejedź się. Zobacz, czy coś się zmieniło jeśli chodzi o reakcję na pedał...
3. Jak już odpinamy przewody, to sprawdź też jak auto będzie jeździło, jak odepniesz na chwilę przewód idący do EGR (taki czarny z żółtym paskiem)...
Po testach daj znać...
  
 
Wymień świece żarowe- może już czas.


[ wiadomość edytowana przez: N4S dnia 2006-09-19 21:38:16 ]
  
 
a co mają świece żarowe do mozolnej jazdy?
  
 
Proponuję zacząć od najprostszego ---> filtr paliwa
Zdziwisz się jak można poczuć różnice od tego super urządzenia. Przy okazji zaglądnij do filtra powietrza. Niewielkie wydatki, a mają spore znaczenie. Turbina raczej nie pada tak nagle no i nie życze tego ...
  
 
Znalazłem rano czarny z żółtym paskiem - wężyk oczywiście.
Odpiąłem razem z drugim przy elektrozaworku (na lewym nadkolu). Nie miałem czym zaślepic i uciekało mi podciśnienie (za trójnikiem na serwo hamulca). Wnioski w zasadzie tylko takie ze po odpięciu EGR'a jechałem jakby dieslem a nie TD.
Nie było tego progu wyczuwalnego kiedy turbina zaczyna prace.
Powtórze test z zaslepką (sruby w sam raz).
Niestety nie znalazłem podciśnienia na zawór turbiny
Własnie zaczynam studiowac ksiązke i net.
Troche wiedzy potrzebne jeszcze.
Przy turbinie jest taki siłowniczek pneumatyczny...
a tego ramienia to za chiny reka nie moge ruszyc.
Moze tu jest problem?
  
 
Cytat:
2006-09-20 20:18:23, CKsrv pisze:
(...)Niestety nie znalazłem podciśnienia na zawór turbiny Własnie zaczynam studiowac ksiązke i net. Troche wiedzy potrzebne jeszcze. Przy turbinie jest taki siłowniczek pneumatyczny... a tego ramienia to za chiny reka nie moge ruszyc. Moze tu jest problem?


Przy pompie od strony zderzaka jest taki jakby grzybek wkrecony. Do tego grzybka ma dochodzić cienki (ok. 0.8cm) przewód czarny. Mi kiedyś ten przewód po prostu pękł w czasie jazdy (dokładnie wracałem znad morza) i dziwiłem się, dlaczego auto nie reaguje na pedał. Poszukaj... Zresztą, zerknij tutaj: ftp://grom.weia.po.opole.pl/pub/pompa.jpg
  
 
Dzieki za fotke troche naprowadziła mnie.
Nie zdazyłem jeszcze przetestowac na odpiętym wezyku.
Po 10 - 11h w robocie nie zawsze sie chce grzebac w samochodzie
  
 
Ha juz (chyba) wiem co bylo. Znalazłem. Dziurka w membranie recznej pompki paliwa.
Jeszcze podmienie sobie te wezyki (czesc to rurka metalowa) od turbo i bedzie OK.