2.5td rozrząd sciety klin i takie tam...

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ,chciałbym sie podzielic swoimi ostarnimi doświadczeniami z omą 2.5td.Może komuś ta historia w przyszłości sie przyda ,wszelkie komentarze mile widziane.Odrazu zaznacze ,ze nie jestem specem od mechaniki i prosze mnie poprawić za ewentualne błedy w opisie fachowych nazw
A wiec tak wszystko zaczeło sie od dziwnych odgłosów takiego jakby stuku przy skreconych kołach w prawo a najbardziej słyszalne to było przy cofaniu i skrecaniu jednocześnie.Zbagatelizowałem to myślac że to coś w zawiszeniu a i tak miałem jechać na przeglą za około 2 tyg. to odpusciłęm sobie jazde odrazu do mechanika...No i stało sie po paru dniach przy próbie odpalenia ,okazało sie ze nie mam wspomagania ładowania i jak sie po krótkiej jeżdzie okazało chłodzenia.Oczywiąście pierwsza myśl to pewnie cos z paskiem no i rzeczywiscie nie kręcił sie.Wstepna diagnoza koło pasowe.Jednak po rozebraniu okazało sie ,że koło jest ok natomiast został ściety klin wala korbowym(jeśli źle nazwałem to prosze o poprawe).Podobno takie rzeczy normalnie się nie zdażają ,cofnełem sie w "czasie" i okazało sie że jakies 7 miesiecy temu miałem wymienianą uszczelke na wale.Nie wiem ile w tym jest prawdy ale mechanik(nowy) zasugerował ,że złe dokrecenie(odpowiedni klucz siła 45nm) mogło miec wpływ na ścięc klinu ??.Jak już miałem to wszystko rozbebeszone podjąłem decyzje ,że zrobie równierz rozrząd.wymieniłem 3 koła ,napinacz 2 łańcuchy ,uszczelki no i oczywiście klin za całe 4,5 pln .Po złożeniu oma ożyła i silnik pracu je naprawde bardzo ładnie.Acha dodam jeszcze ,że wczesniej miałem problem z odpalaniem na ciepło i zainstalowałem ten gadżecik z allegro który grzał mi cały czas swiece i zmieniał na pierwsze pare sekund dawke paliwa.Po zrobieniu rozrządu odłączyłem te ustrojstwo i wszystko pieknie śmiga czyli odpla na zimno ciepło od dotkniecia.Wniosek radzono mi robić pompe wtryskowa by poprawić odpalanie ,ja zrobiłem rozrzad i pomogło