UWAGA !!! TERMOSTAT

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś o godzinie 11.00 byłem w M&M Cars za Geant-em w Katowicach i znalazł gościu term. orginał nr katal. 1338049 cena 55zł + uszcz. ok 5zł , tylko ta Qwska rura do Nexii.Pojadę do Chorzowa na Truchana może ściągną. Pono 30 złociszy, a problem!??
  
 
Orginalny termostat tak ?
Z jaka temperaturą na obudowie ? 92 czy 87 stopni ?
  
 
Orginał OPLA, ale jak powiedziałem że chodzi ESPERO 2.0 a term. do Vektry 1.8 to gały wywalił i chciał typ silnika Vektry(ktoś pisał 1.8 LE" nie ma takiego").Kitował że rocznik tzn. do 95 nic mu nie daje. Zaczeło się szukanie w komp. i z zaplecza przyniósł prosty term. który na oko by pasował.
  
 
07.01.2003 - dokonałem modernizacji mojego układu chłodzenia. 08.01.2003 - po zainstalowaniu większego kartonu na chłodnicy, stwierdzam - jest cieplej.
  
 
Karton dziala ale tylko podczas jazdy w miescie (rowno polowa na skali). Po za nim spada do jednego kwadracika (1.
 
 
Ano sie zgadza, ale dogadać się w sklepie o co chodzi to lepiej mieć wypisane nr katal. i tak załatwiać .
  
 
Rura z Nexii?? -TO NIESZCZĘŚCIE!!-cały pieprzony tydzień dzwoniłem , jeździłem i szukałem!! Nie na Truchana tylko do Inter Cars Sosnowiec !!!!-zadzwon tam -moze Ci sciagna jesli nie bedzie na miejscu.Jak bedziesz mial problema pyknij do mnie e-melka.Ta pieprzona rura kosztuje prawie 40zł!! /i to w hurtowni Daewoo/ i NI MA NIGDZIE!! Inter Cars zalatwi to piorunem /z dnia na dzien!/ za niecale 19 zł !!-Dobra rada: nie mów przy rozmowie w IC "rura" bo się obrażą /dla nich "rura" to element wydechu albo coś tam innego/. -wg ich cennika to PRZEWÓD CHŁODNICY GÓRNY NEXIA -a nr indeksu mają dokładnie wg nr katalogowego Daewoo czyli 96180322. I już! Pozdrowionka P.S. Jakbyś wcześniej się odezwał na forum to już byś miał kpl.!-dosłownie 2 dni temu w Inter Cars-ie sciagali mi taka rure -stad jestem taki mądry ...ale ile mnie to QRW, czasu,kasy na telefony..itp kosztowało zanim.....nie podpowiedział mi ktoś na forum....NEXII
  
 
No i termostacik ma się rozumieć też w IC !- bez czarów i robienia oczu!- 2 katalogi na kolanka /i to naprawdę ładne kolanka!!/ 4 minutki i laseczka już wysłała mnie do kasy bo termostacik znalazła w mig! ...WEHLER 4144,92D-podobno wg opinii warsztatów wyrażnie mniej awaryjny od montowanych oryginalnie w Oplach !! Pozdrowionka z Katowic!
  
 
NO CHŁOPIE !!! Te ostatnie dwie informacyjki to się powinno tłustym drukiem na pierwszej stronie tego forum wypisać.Nie wiem jak inni ale wprzyszłym tygodniu jadę tam na mur beton.dzisiejsze -18 rano mnie osłabiło.Serdeczne dzięki.
  
 
Dopisze sie do starego tematu.

Wlasnie do 1,5GLX kupilem termostat chyba JC 88st.C mam pytanie czy sie taki nada bo z tego co sie doczytuje to opinie sa rozne.

Raffsa
  
 
Cytat:
2005-03-15 13:58:33, raffsa pisze:
Wlasnie do 1,5GLX kupilem termostat



Uszkodzony miałeś? Bo jeśli nie to po co kupowałeś?
  
 
Cytat:
2005-03-15 14:02:15, piotr_ek pisze:
Uszkodzony miałeś? Bo jeśli nie to po co kupowałeś?



Ostatnio miałem jakieś problemy z temperaturą / ogrzewanie na ful / a w środku tak średnio, lecz wskazówka była na własciwym miejscu a teraz bede wymieniał przymusowo płyn to pomyślałem że za jednym razem !!!

Raffsa
  
 
Wskazówka na właściwym miejscu? czyli mniej więcej w połowie?
Czyli na mój gust termostat jest ok.
Problem z ogrzewaniem ma chyba inną przyczynę.
Nie miałeś (masz) ostatnio może za niskiego poziomu płynu w chłodnicy?
  
 
Robert_S - tak zgadza sie jak dolalem plynu jest lepiej. Ale gdzies mi go ubywa typuje na termostat.

Raffsa
  
 
Cytat:
2005-03-16 12:23:25, raffsa pisze:
Robert_S - tak zgadza sie jak dolalem plynu jest lepiej. Ale gdzies mi go ubywa typuje na termostat. Raffsa



Heh nie chce krakać, ale być mże masz zasyfioną nagrzewnicę...
Rozmawiałem ostatnio z kimś kto miał zbyt niski poziom płynu i przez to nagrzewnica zaśniedziała od środka - konieczna była jej wymiana.
Płukanie nagrzewnicy jest o tyle trudne, że jest ona wykonana z miedzi - tradycyjne preparaty nie pomagają.
  
 
co do niedroznosci nagrzewnicy to proponuje ja zdemontowac i przeplukac zwykla woda pod cisnieniem bynajmniej mi pomoglo
mam natomiast problem z temperatura wskazowka to podchodzi mi za druga kreske ale opada do polowy i znowu podchodzi opada i to w czasie jazdy, a wentylator jak sie zal to chodzi non stop i niewiem co to moze byc podejrzewam termostat ze moze sie nieotwiera caly czekam na jakies sugestie z gory dzieki

[ wiadomość edytowana przez: PersZing dnia 2006-10-06 23:42:42 ]
  
 
Cytat:
2006-10-06 22:55:29, PersZing pisze:
co do niedroznosci nagrzewnicy to proponuje ja zdemontowac i przeplukac zwykla woda pod cisnieniem bynajmniej mi pomoglo mam natomiast problem z temperatura wskazowka to podchodzi mi za druga kreske ale opada do polowy i znowu podchodzi opada i to w czasie jazdy, a wentylator jak sie zal to chodzi non stop i niewiem co to moze byc podejrzewam termostat ze moze sie nieotwiera caly czekam na jakies sugestie z gory dzieki [ wiadomość edytowana przez: PersZing dnia 2006-10-06 23:42:42 ]



Po póltorej roku już chyba sobie przepłukał

Jeżeli termostat się nie otwiera to gorący płyn chłodniczy nie przepływa przez chłodnicę a wtedy wentylator to może sobie dmuchać.
Jak podejrzewasz termostat to go wymontuj, wrzuć do garnka, zagotuj i sprawdź czy się otwiera.
  
 
Cytat:
2006-10-07 09:33:19, the_undertaker pisze:
Po póltorej roku już chyba sobie przepłukał Jeżeli termostat się nie otwiera to gorący płyn chłodniczy nie przepływa przez chłodnicę a wtedy wentylator to może sobie dmuchać. Jak podejrzewasz termostat to go wymontuj, wrzuć do garnka, zagotuj i sprawdź czy się otwiera.


Dobre...zupa z termostatu-wegetariańska..tylko nie przypal

[ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2006-10-07 11:44:45 ]
  
 
Cytat:
2006-10-06 22:55:29, PersZing pisze:
problem z temperatura wskazowka to podchodzi mi za druga kreske ale opada do polowy i znowu podchodzi opada i to w czasie jazdy[ wiadomość edytowana przez: PersZing dnia 2006-10-06 23:42:42 ]



Takie objawy jak opisałes wystepują przy dydmuchanej uszczelce pod głowicą sprawdz, czy po kilkunastu kilometrach nie wzrasta ci cisnienie w układzie chłodzenia. Tylko nie otwieraj korka od dolewania płynu bo moze ci gichnąc na ciebie. Po prostu spróbuj scisnąc rure górna od chłodnicy do termostatu. Jesli jest twarda to na bank uszczelka
  
 
Cytat:
2006-10-08 11:13:08, DoktorX pisze:
Takie objawy jak opisałes wystepują przy dydmuchanej uszczelce pod głowicą sprawdz, czy po kilkunastu kilometrach nie wzrasta ci cisnienie w układzie chłodzenia. Tylko nie otwieraj korka od dolewania płynu bo moze ci gichnąc na ciebie. Po prostu spróbuj scisnąc rure górna od chłodnicy do termostatu. Jesli jest twarda to na bank uszczelka


Wydaje mi się logiczne że ciśnienie w układzie wzrasta gdy wzrasta temp. przecież jest to obieg zamknięty. Żeby nie rozsadziło układu w zakrętce zbiornika wyrównawczego jest zaworek (przynajmniej ja mam )