Obroty a prędkość

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Czy ktoś może ma dane do C20NE, sedan wersja standard o prędkości w zależności od obrotów. Szukałem na forum ale nie znalazłem.
Wymieniałem zegary, i krasnoludki mi urwały wskazówkę prędkościomierza, nastawiłem ale jakoś dziwnie jadę teraz
Może są jakieś kontrolne obroty na 4 biegu np. ?
i czy prędkościomierz W=673 będzie inaczej wskazywał niż W=709 czy to tylko oznacznie wzoru ?
  
 
Na samej tarczy zegara jest punkt kontrolny do ustawienia wskazówki (obrzeże tarczy) po wyjeciu kołka. Sam to przerabiałem. Najpierw załozyłem "na oko" i cuda - jechałem ok. 80 a wskazówka ledwo sie podnosiła. Ustawiłem na znaczek i jest ~ok. A litera "W" i wartośc przy niej oznacza przełożenie wiec jak założysz licznik z inną wartością "W" będą przekłamania w pokazywaniu prędkosci. Sądze że to się wiąże ze skrzynią ale pewności nie mam.
  
 
A może po rpostu przemnożyć przez wartości obydwu przekładni i promień koła?

Przynajmniej dla kontroli...
  
 
Dziękuję bardzo za pomoc, ale jak to przemnożyć ? szczerze mówiąc z mechaniką samochodową nie wiele miałem do czynienia.
A to mój pierwszy hobbystyczny samochód
między 673 a 709 nieduża róznica, może na mandat się nie załapię
  
 
Gdzieś wyczytałem, że wskazówke od prędkościomierza powinno sie wcisnąć jak patrzy na dół potem ją przestawić tak żeby oparła sie o ten "bolec" i powinno być git.

Przy 4 tys obr/min na piątym biegu powinno pokazać 160km/h. Wtedy wskazówki sie (przynajmniej u mnie) idealnie pokrywają z liniami na tarczy.

pozdrawiam
  
 
Uwaga improwizuję...

Bierzesz obroty silnika i nmnożysz razy wartość przełożenia na np. IV biegu, dostajesz obroty na wale napędowym, mnożysz razy wartość przełożenia przekładni głównej, dostajesz obroty na kole, następnie liczysz obwód koła i otrzymujesz teoretyczną drogę w funkcji czasu czyli prędkość.

Można wykorzystać do kontroli prawidłowości wskazań...