Błąd numer 21 ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Mam Escorta 1,6 105KM8V 91r. Problem dotyczy dość częstej nierównej pracy silnika (najczęściej dzieje się to jak jest zimny zaraz po odpaleniu), wygląda to tak jakby silnik pracował na trzy cylindry, po chwili pracy na wyższych obrotach zaczyna pracować normalnie. Po odczytaniu błędów zawsze jest 11, 11, 21, 11, 11,
Błąd 21 oznacza nierównomierny sygnał zapłonu, 11 wiadomo ok.
Więc sprawdziłem czujnik położenia wału, ECU oraz edisa podmieniając go z innego sprawnego auta o takim samym silniku.
Niestety nic się nie zmieniło objawy są takie same. Kolega który wsadził do siebie moje części nie nażekał wszystko działało u niego ok, czyli sprawne.

Może ktoś miał takie problemy, co jeszcze można sprawdzić, sugestie mile widziane.

  
 
Cytat:
2006-10-08 21:48:31, kaaaz pisze:
Witam wszystkich. Mam Escorta 1,6 105KM8V 91r. Problem dotyczy dość częstej nierównej pracy silnika (najczęściej dzieje się to jak jest zimny zaraz po odpaleniu), wygląda to tak jakby silnik pracował na trzy cylindry, po chwili pracy na wyższych obrotach zaczyna pracować normalnie. Po odczytaniu błędów zawsze jest 11, 11, 21, 11, 11, Błąd 21 oznacza nierównomierny sygnał zapłonu, 11 wiadomo ok. Więc sprawdziłem czujnik położenia wału, ECU oraz edisa podmieniając go z innego sprawnego auta o takim samym silniku. Niestety nic się nie zmieniło objawy są takie same. Kolega który wsadził do siebie moje części nie nażekał wszystko działało u niego ok, czyli sprawne. Może ktoś miał takie problemy, co jeszcze można sprawdzić, sugestie mile widziane.



Wtyczki posprawdzaj, bo mają tendencję do śniedzenia. Jeśli podmieniałeś na sprawne elementy, to zostaje tylko okablowanie.

Aha. Jeśli masz taką sekwencję kodów, to coś jest niewłaściwie. Bo kod 11 nie może występować w przypadku zaistnienia jakiegoś błędu. Na moją skromną wiedzę, to chyba będzie 11, 11, 20, 11, 11 czyli brak kodów statycznych. Polecałbym jeszcze test dynamiczny. Opisywałem go niedawno na forum.
  
 
Wszystkie wtyczki sprawdzałem i czyściłem isolem, więc połączenia powinny być ok. Zobaczę co jeszcze pokaże test dynamiczny.
Mam pytanie (odnośnie okablowania) kiedyś na przeglądzie Diagnosta powiedział mi że w aucie był wymieniany silnik bo jego numer nie zgadza się z numerem nadwozia. Więc przyszło mi teraz na myśl pytanie (po sugestii kolegi Wilka), może mam coś namieszane we wiązce okablowania? Jeżeli w aucie był inny silnik, może był innej pojemności niż ten co mam teraz, a co zatym idzie inaczej mogły być rozmieszczone przewody na wtyczkach EDISA I ECU.
Czy po numerze nadwozia można sprawdzić jaki fabrycznie był zamontowany silnik? Podam numer VIN: WF0BXXGCABLR21438.
Gdzie mogę znaleźć rozpiskę z opisem wiązki EDIS-ECU-CZUJNIKI (z oznaczeniem kolorów kabli i pinów).
  
 
Dziwna sprawa bo żaden vin decoder nie czyta tego numeru
  
 
Numer VIN na 100% podałem prawidłowy, sprawdzałem dwa razy
  
 
Cytat:
2006-10-09 22:35:46, kaaaz pisze:
Wszystkie wtyczki sprawdzałem i czyściłem isolem, więc połączenia powinny być ok. Zobaczę co jeszcze pokaże test dynamiczny. Mam pytanie (odnośnie okablowania) kiedyś na przeglądzie Diagnosta powiedział mi że w aucie był wymieniany silnik bo jego numer nie zgadza się z numerem nadwozia. Więc przyszło mi teraz na myśl pytanie (po sugestii kolegi Wilka), może mam coś namieszane we wiązce okablowania? Jeżeli w aucie był inny silnik, może był innej pojemności niż ten co mam teraz, a co zatym idzie inaczej mogły być rozmieszczone przewody na wtyczkach EDISA I ECU. Czy po numerze nadwozia można sprawdzić jaki fabrycznie był zamontowany silnik? Podam numer VIN: WF0BXXGCABLR21438. Gdzie mogę znaleźć rozpiskę z opisem wiązki EDIS-ECU-CZUJNIKI (z oznaczeniem kolorów kabli i pinów).



VIN sprawdzę wieczorkiem, bo tu nie mam dostępu do softu
  
 
W moim Zetecu miałem na zimnym równiez nierówne obroty. Wczoraj zaczął szaleć także na ciepło, więc poszukałem przyczyny. Okazało się, że spadła wąż z dołu kolektora dolotowego, który był ponadto przetarty i miał małą dziurkę. Zakleiłem taśmą, załóżyłem. Dziś było tak dobrez, jak nigdy przedtem...
  
 
Cytat:
2006-10-09 22:35:46, kaaaz pisze:
Wszystkie wtyczki sprawdzałem i czyściłem isolem, więc połączenia powinny być ok. Zobaczę co jeszcze pokaże test dynamiczny. Mam pytanie (odnośnie okablowania) kiedyś na przeglądzie Diagnosta powiedział mi że w aucie był wymieniany silnik bo jego numer nie zgadza się z numerem nadwozia. Więc przyszło mi teraz na myśl pytanie (po sugestii kolegi Wilka), może mam coś namieszane we wiązce okablowania? Jeżeli w aucie był inny silnik, może był innej pojemności niż ten co mam teraz, a co zatym idzie inaczej mogły być rozmieszczone przewody na wtyczkach EDISA I ECU. Czy po numerze nadwozia można sprawdzić jaki fabrycznie był zamontowany silnik? Podam numer VIN: WF0BXXGCABLR21438. Gdzie mogę znaleźć rozpiskę z opisem wiązki EDIS-ECU-CZUJNIKI (z oznaczeniem kolorów kabli i pinów).



Twój VIN nie jest dekodowalny...
  
 
Cytat:
2006-10-10 18:00:17, WilK pisze:
Twój VIN nie jest dekodowalny...



No właśnie tez mnie to zastanowiło
  
 
Co to jest "ECU" oraz test dynamiczny ?
Jeżeli czytaliście moje posty nt mojego fordona to u mnie kłopot z zapalaniem na zimno przestał istnieć. Dałem autko to drugiego diagnosty i okazało się że wtyczka od zasysanego powietrza nie trzymała. Obecnie odpala na dotyk.
Więc wymiana edisa i czujnika zasysanego powietrza jest bez celowa.
Dobrze że nie bawiłem się z modułem bo znów bym dostał po kieszeni.
  
 
Kurcze sprawdzałem dzisiaj jeszcze numer VIN w aucie i wszystko
się zgadza z tym co podałem. Nie wiem, moje auto jest jakieś dziwne czy numer VIN jest jakiś pokombinowany ?
Sprawdzałem numer VIN w paru programach i coś tam wyszło ale nic na temat silnika, wszystkie opisy były jak poniżej:

- Rodzaj nadwozia: / 3-drzwiowy /
- Nazwa lini produkcji: /Germany /Ford Germany (own assembly)
- Miejsce montazu:Langley (United Kingdom) - Saarlouis(Germany)
- Model : Escort - Orion
- Rok produkcji :1990
- Miesiac produkcji : Pazdziernik

Co to może oznaczać jak nie da się tego zdekodować

[ wiadomość edytowana przez: kaaaz dnia 2006-10-10 22:32:48 ]