MotoNews.pl
  

Bingo s4 audi a4 tps

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z podlaczeniem tps w audi a4 1.6 (95) z centralka Bingo S4. Jestem na etapie takim iz wiem ze kabel koloru zółto-zielony nalezy podpiac pod TPS tylko nie wiem pod , ktory bo z przepustnicy tych kabli jest troche moze ktos ma u siebie podpiety i wie pod jaki kolor trzeba sie podpiac
  
 
Może coś podpowiem, tps w audi vw ma więcaj pinów niż typowy, z powodu wyłącznika przepustnicy. Czyli potencjometr i wyłącznik w jednym.
Poszukaj miernikiem napięcia pinu na którym płynnie zmienia się napięcie podczas otwierania, zamykania przepustnicy....
  
 
Cytat:
2006-09-30 20:14:01, marcinekg pisze:
pod jaki kolor trzeba sie podpiac


biało-żółty
  
 
Ok dzieki kolor juz znam ale brakuje mi jeszcze kilka szczegółów odnosnie ustawien programowych w Bindo S4 do tego autka. Pierwsze pytanie jaki wybrac typ czujnika ? dostepne jest kilka pozycji :
1. Lin. 0-5 V
2. Lin. 5-0 V
3. Brak TPS ( to odpada juz )
4. Wł. 0-12
5. Wł. 12-0
6. Bosch-mono

Kolejny problem to bezwładność TPS na biegu jalowym ? zakres jest od 0,04V - 0,4V

I na koncu Prog zadziałania TPS (domyslnie jest 4 V ) oczywiscie sa to szczególowe pytania ale moze ma ktos taki typ auta i zna w przyblizeniu parametry ?
  
 
Cytat:
2006-10-01 19:56:19, marcinekg pisze:
1. Lin. 0-5 V
2. Lin. 5-0 V


Jeden z tych dwóch. Pomiędzy przewodem, który podałem a masą powinno być zmienne napięcie 0-5 V w zależności od położenia przepustnicy. Jeśli przy maksymalnym otwarciu będzie 5V to pierwsza opcja.


Cytat:
2006-10-01 19:56:19, marcinekg pisze:
Kolejny problem to bezwładność TPS na biegu jalowym ? zakres jest od 0,04V - 0,4V

I na koncu Prog zadziałania TPS (domyslnie jest 4 V ) oczywiscie sa to szczególowe pytania ale moze ma ktos taki typ auta i zna w przyblizeniu parametry ?


Na bingo się nie znam, ale w większości sterowników ustawia się poziom napięcia na TPS przy którym wyłącza się bieg jałowy (może to być ok. 0,4 V) oraz poziom napięcia przy którym przepustnica jest maksymalnie otwarta (trochę ponad 4 V)
Oczywiście musisz sprawdzić to sam.

Kolor kabla też upewnij się miernikiem zanim zaczniesz ciąć i lutować, bo ja nigdy nie zakładałem bingo do audi A4 a tylko przyczytałem Ci kawałek schematu od Twojego silnika (kod silnika: ADP).
  
 
Dzieki jutro bede sie bral za to.

Dokladnie zgadles ze jest to silnik ADP mozna wiedziec skad masz takie schematy z elektryka z ksiazki czy ze stron internetowy. Ja posiadam ksiazke "Napraw sam" ale schematow z elektryka nie ma ;-(
  
 
Tak jak Kolega pisze, a bezwładność TPS to masz jak na wolnych obrotach napięcie skacze np 0.2-0.6V to różnica 0.4V jest tą bezwładnością....
  
 
Dzis sprawdzilem miernikiem i na kablu biało-żółtym napiecie jest od ~ 4,33 V do 0,40 V wygladam na to ze ma to byc czujnik typu
Lin. 5-0 V - chyba dobrze mysle ?
  
 
jeśli wraz z otwieraniem przepustnicy napięcie maleje i 0,4 masz przy max otwarciu , to dobrze myślisz
  
 
Mam jeszcze pytanie odnosnie sondy lambda. Czy moze mi ktos powiedziec jakie napiecie ona generuje ? W ustawieniach Bingo S4 dostepne jest kilka opcji:

1. 0-1V
2. 0-5 (-) V
3. 0-5 (+) V
4. 5-0 (-) V
5. 5-0 (+) V
6. 0,8-1,6 V

Ja wybralem opcje 0,8-1,6 V i nie wiem czy dobrze zrobilem ?
  
 
Cytat:
2006-10-04 19:36:32, marcinekg pisze:
1. 0-1V


Taka ma być.
  
 
Tak tez przypuszcalem ae ma byc 0-1 V bo ustawione jest obecnie na 0,8 - 1,6 V ponieważ wtedy mieszanka nie jest za bogata ale nie utrzymuje sie na jednym poziomie tylko dosyc chaotycznie skacze. Przy ustawieniu na 1-0 V mieszanka jest bogata i silnik gasnie.

Wydaje mi sie ze moze sonda jest zle podlaczona. Polaczona jest ona ze sterownikiem kablem koloru czarnego od strony sondy, dodam, ze posiada ona 4 przewody kolorow wszystkich nie pamietam ale napewno jest czarny polaczony z centralka Bingo S4 oraz szary . W ustawieniach centralki dalem typ emulacji na MASA (jest jeszcze opcja PRZEBIEG i ODLACZONA)

Dodam ze jak wlacze proces NAUKA w ustawieniach centralki, ktora na celu automatycznie dobranie parametrów to po kilku sekundach wyskakuje komunikat ze Proces przerwany - bład sondy

Czy wyglada na to , ze sonda lambda jest uszkodzona ?
  
 
- dwa białe to zasilanie grzałki,
- szary to masa podana z ECU,
- czarny lub czarno-biały to sygnał z sondy.

Odłącz na chwilę bingo od sondy i sprawdź napięcie między szarym a czarnym. Na pracującym ciepłym silniku powinno zmieniać się w granicach 0,1 do 0,8-0,9 volta.
Sprawdź również czy na pewno na szarym masz masę, bo iaczej powyższy test do bani.
  
 
Dla sondy czteroprzewodowej, to chyba dobrze miał 0,8...1,6V ????
  
 
Cytat:
omegolotC30NE
Wysłany: 2006-10-05 21:12:35

Dla sondy czteroprzewodowej, to chyba dobrze miał 0,8...1,6V ????


Nie, nie. W tym autku jest sonda 0-1V.

Cytat:
marcinekg
Wysłany: 2006-10-05 20:06:52

Tak tez przypuszcalem ae ma byc 0-1 V bo ustawione jest obecnie na 0,8 - 1,6 V ponieważ wtedy mieszanka nie jest za bogata ale nie utrzymuje sie na jednym poziomie tylko dosyc chaotycznie skacze. Przy ustawieniu na 1-0 V mieszanka jest bogata i silnik gasnie.


Prawdopodobnie trzeba jeszcze porządnie wyregulować instalkę i poustawiać odpowiednio kompa LPG. Jak już Dra_Killer pisał, typ sondy ma być ustawiony na 0-1V, w każdym innym przypadku instalacja nie pracuje poprawnie (niezgodnie z rzeczywistymi warunkami). To że przy Twoim ustawieniu (0,8-1,6) wskazania sondy ładnie oscylują świadczy o za bogatej mieszance.
  
 

Jestem na takim etapie wiem , ze pod kabel czarny od sondy lambda podpieta jest instalka w taki sposob ze kabel zostal przeciety i podlaczony do centralki lpg a druga czesc ktora leci do ECU zostala wpieta w centralke Bingo-s. Wyglada na dobrze ? w ustawieniach sterownika ustawilem typ emulacji na MASE.

Jestem pewny na 100 % ze kolor czarny od sondy lambda to kabel sygnalowy dwa pozostale biale to grzalka zostal jeszcze jeden szary, ktory odpowiada za mase.

Chyba ze zamiast pod czarny centralka ma byc podpieta pod szary sugerujac sie typem emulacji ?

Sonda ma miec napiecie od 0-1 V a wskaznik w centralce pokazuje napiecie w granicy 1,6 - 1,66 skad takie napiecia ?

obecnie silnik pracuje na ustawieniach 0,8-1,6 V bo wtedy ma sklad mieszanki w miare po ustawienu na 0-1 caly czas byl skal mieszanki za bogaty i zadne ustawienia w centralce nic nie zmienialy !
  
 
Marcinekg, Sondę Masz wpiętą jak najbardziej poprawnie. Typ emulacji też w porządku.
Skąd u Ciebie te napięcia? Może Masz zmienioną sondę (kiedyś, przez kogoś) na niewłaściwy typ, albo coś jednak pochrzanione w instalacji. A może jednak Omegolot miał rację i ten typ ECU "dodaje" do sygnału sondy swoje napięcie.
Możesz to sprawdzić mierząc napięcie na sondzie (oscyloskopem albo miernikiem cyfrowym) podczas pracy na benie (bezpośrednio na kablu sygnałowym - czarny, tam gdzie masz go rozciętego). Minus miernika raz na minus aku, a raz na szary kabel w sondzie. Chodzi o sprawdzenie czy ECU rzeczywiście coś "dokłada". Jeśli podczas pracy na benie napięcie nie przekracza 1V niezależnie od miejsca "masy" to w kompie LPG musi być 0-1V. A przyczyna leży po stronie regulacji instalki (szczególnie parownika).
  
 
Sytuacja wyglada tak ze po sprawdzeniu napiecia generowanego przez sonde lambda mierzac napiecie w pierwszym przypadku minus na kabel szary od sondy i plus na kabel czarny wynosi w zakresie od 0,30 - 0,9 V wyglada ze wszystko w porzadku. Natomiast kiedy mierze napieci z tym ze mase dam na akumulator to napiecie generowane juz jest calkiem inne i wynosi juz 0,9 - 1,6 V. Oczywiscie robiac te pomiary odpialem sonde od sterownika gazu. Wyglada ze sterownik tak swirje poniewaz ma inna mase ? niz sonda ? troche dziwne. Nie wiem co mam robic zeby to zmienic. Cos musi byc z masa ale co ? sterownik nie ma dobrej masy raczej nie czy sonda ?
  
 
No to wszystko jasne.
Omegolot miał rację
musisz ustawić typ sondy na 0,8-1,6V w kompie gazowym, bo on bierze masę z akumulatora, a ECU masę z sondy.
Zastanawiam się nad tym komunikatem błędu sondy w trakcie "nauki" ale jakoś nic mi nie przychodzi do głowy, nie wygląda na to, że sonda kaput. Tylko skąd ten błąd hmmm. Chyba pozostaje tylko regulacja parownika przed "nauką" (może daje za bogato/ubogo i krokowy od gazu nie wyrabia)


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-10-07 19:46:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-10-07 19:47:20 ]
  
 
marcinekg, powiedz mi jeszcze jedno. Jak masz podpiętą sondę? Oryginalny przewód sygnałowy sondy jest przecięty i w tym miejscu wpięte jest bingo czy inaczej?