Sprzęgło w mv6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
wlasnie szukam bebechow do przejscia z automata na manual i mam takie pytanko czy sprzeglo od 2.5 jak rowniez kolo zamachowe podejdzie do mv6 ?????????
  
 
Si Sinior.

Byle nie od 2.5TD
  
 
oczywista sprawa bo tam motor od bmki dzieki serdeczne
  
 
odgrzewam kotleta


to różni się czymś sprzęgło (tarcza, docisk i koło dwumasowe) montowane w X25XE od sprzęgła zakładanego do X30XE?
  
 
Cytat:
2006-10-17 20:55:13, MEGA_3 pisze:
odgrzewam kotleta to różni się czymś sprzęgło (tarcza, docisk i koło dwumasowe) montowane w X25XE od sprzęgła zakładanego do X30XE?



Nie ustalaliśmy tego na zlocie Mam pomroczność jasną, czy jak
Wg. moich mądrych katalogów, a w szczególności sachsa wszystko jest takie samo.
  
 
Wg. obrazków w EPC tarcza do silnika x30xe i y30se w odróżnieniu od tarcz do x25xe oraz y26se posiada tłumik drgań skrętnych (sprężyny)
  
 
Cytat:
2006-10-18 12:00:30, ROBERTHO pisze:
Wg. obrazków w EPC tarcza do silnika x30xe i y30se w odróżnieniu od tarcz do x25xe oraz y26se posiada tłumik drgań skrętnych (sprężyny)



Na bank w x30xe jest bez tłumików. Sprawdzone własnym okiem, na własnej tarczy .
  
 
witam
otóż sprzęgło różni się średnicą tarczy sprzęgła
X30XE - 240mm
X25XE - 228mm
W obu przypadkach występuje koło zamachowe dwumasowe jednakowe dla obu wersji, tarcze nie posiadają tłumika drgań (sprężyn)
to teoria
w moim przypadku przy przekładce założyłem koło dwumasowe z X25XE, oraz sprzęgło z calibry X25XE (okazalo sie dopiero później ) z tłumikiem drgań. Tak więc mam podwójne tłumienie
Dodam że wszystko pasowało i chodzi dobrze.
pozdrawiam
ILKU
P.S. Wymiary wg HAYNESa

[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2006-10-18 15:22:06 ]
  
 
Cytat:
W obu przypadkach występuje koło zamachowe dwumasowe jednakowe dla obu wersji, tarcze nie posiadają tłumika drgań (sprężyn)



I całe szczęście że sprawdziłeś organoleptycznie montujac u siebie
w EPC są rózne numery dla x30xe i x25xe
  
 
Cytat:
2006-10-18 13:00:06, ilku pisze:
witam otóż sprzęgło różni się średnicą tarczy sprzęgła X30XE - 240mm X25XE - 228mm



228mm w 2,5 TD.
Sprawdzone w katalogach Sachs, LUK, Valeo - x25xe średnica tarczy 240 mm czyli taka sama jak w x30xe .
Co do EPC, to rzeczywiście są różne numery. Ale to może być ściema tak jak z przewodami wys. napiecia. Różne nr. kat. a faktyczne długości są identyczne .
  
 
a czemu nowe koło dwumasowe to X30XE kosztuje 4200 zł a do X25XE około 2700 zł?

ale co tam i tak już kupiłem komplet od 2.5
  
 
Cytat:
2006-10-18 17:46:13, MEGA_3 pisze:
a czemu nowe koło dwumasowe to X30XE kosztuje 4200 zł a do X25XE około 2700 zł? ale co tam i tak już kupiłem komplet od 2.5



No to po wyjęciu starego będziesz miał porównanie
Zdaj relację
  
 
odgrzewam kotleta po raz drugi.

więc wymieniono mi sprzęgło ( nowy docisk, łożyska, tarcza)
tarcza nie tyle starta co hartkorowo zeszklona i spękana. ciekawe dlaczego?
w X30XE tarcza ma 240 mm średnicy a okładzina ma około 42 mm szerokości. jest bez sprężyn.
koło dwumasowe dla X30XE i X25XE wizualnie takie samo. różni je jedynie napis dla X30XE-GM AC, dla X25XE-GM AB.
pozostałem przy starym od X30XE, jest w stanie b.dobrym więc po co wymieniać.
sprawdze jeszcze nr części wg GM by ostatecznie rozwiązać zagadkę.
doscisk sprzęgła jest taki sam i w 2.5 i w 3.0

teraz najlepsze
do X25XE tarcza sprzęgła oryginał GM-LUK ma 228 mm średnicy a okładzina około 37 mm szerokości. jest bez sprężyn a nr seryjny (24501) wg LUKa jest identyczny z tarczą 240 mm dla X30XE mimo różnej budowy.
i bądź tu mądry