Carina E 1.6,od czego zacząć - błąd 52 cz.spalania stukowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,w cari żony zaświeca mi się kontrolka niesprawności silnika,sprawdziłem kod 52-czujnik spalania stukowego,pytanie,od czego zacząć,co sprawdzić,jak się do tego zabrać,czy może mieć na to wpływ jakość paliwa,nadmieniam świece nowe,kable,kopułka w porządku,autko cari 97 1.6 zwykły,za podpowiedzi z góry dzięki

[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2006-12-02 11:37:41 ]
[ powód edycji: temacik :) ]
  
 
Było o tym na forum, wiec poszukaj, ale cos mi się przypomina że to była wina komputera.
  
 
Ja zaczynam zawsze od najprostszych rzeczy czyli sprawdzenie wszelkich złączek i przewodów czy nie przetarte, zaśniedziałe itd.
W następnej bym obadał zapłon czy nie za wczesny. Później paliwo, jeżeli ma za małą LO to czujnik z kompem sobie nie poradzą opóźniając zapłon.
Może wyjeździj to co masz w baku i szarpnij się na zbiornik Pb98 na porządnej stacji.
Jeśli mu nie przejdzie na Pb98 to może być faktycznie trafiony. Gdzieś czytałem na którymś forum o jednym przypadku zdechniętego sensora, tylko nie pamiętam czy to w Corolli czy Carinie czy Ave.
Pozdro.
  
 
proffesor bierze olej ?
moze zatankowales paliwo na jakiejs prywatnej stacji i czujnik sp. det. nie jest w stanie wyprzedzic zaplonu zeby spalis optymalnie mieszanke ?

mierzyles cisnienie sprezania ?
  
 
jeśli chodzi o olej to w normie,coś tam łyknie ale moja jeżdzi tylko kródkie dystansy więc się nie czepiam,zapłonw mojej podobnonie ustawialny,tak powiedzieli w zgłobicach,pokasowałem blędy,wyciągnolem ten czujnik,wyczyściłem,pozkładałem od nowa i narazie testuje czy się pojawi czy nie.narazie dzięki i zobaczymy co będzie za pare dni to napisze,a następnym razem zaleje 98
  
 
Zacznij od paliwa, w Carinie nie bylo problemow ze spalaniem detonacyjnym.Apropos nowych swiec to czy napewno sa wlasciwe?
  
 
Kod błedu pokazuje na czujnik ktory jest w miare wrazliwy na zbyt silne wstrzasy.Silne uderzenie mlotkiem w jego poblizu potrafi go uszkodzic.Czyszczenie nic nie da gdyż jest to cos na wzór mikrofonu piezo zamknietego w szczelnej obudowie.Problemy z zaplonami mialy corolki E11.
  
 
Cytat:
2006-12-01 10:44:14, Cromm pisze:
[...]czujnik sp. det. nie jest w stanie wyprzedzic zaplonu [...]



Cromm, czujnik jest po to, żeby opóźnić zapłon, a nie przyspieszyć.
Pozdro.
  
 
witam,jak narazie dalej to samo ,jutro tankowanie,zaleje 98 to zobaczymy,zauważyłem że na krótkich trasach jest ok,zaczyna świecić dopiero jak się dłużej pojezdzi
  
 
Ja obstawiam paliwo lub zla cieplota swiec.Sprawdz na serwisie u czesciarzy czy masz wlasciwy typ swiec
  
 
Cytat:
2006-12-04 20:35:09, Perzan pisze:
Cromm, czujnik jest po to, żeby opóźnić zapłon, a nie przyspieszyć. Pozdro.



No tak masz racje.


Proffesor gdzie to sprawdzales w zglobicach ?

Jaki masz kat wyprzedzenia zaplonu ?

Od kiedy zaczelo stukac ?, czy wczesniej np. latem nie obserwowales podobnego zjawiska ?