Termostat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie mam fordziaka 16 v 1,6 combi 95 rok
i kurczaki nowy termostat niby sie grzeje ale wg mnie za szybko oteira sie termostat 92 stopnie orginalnie jak pamietam ponoc idzie kupic jakis z wyzsza temp otwarcia co otym myslicie gdzie to mozna dorawac normalnie terz zakleilem wloty powietrza bo podczas jazdy temp jest na literce O i zanim sie z rana nagrzeje hhohoh
  
 
Nie narzekaj, ja mam po 30km jazdy grubo ponizej N, bo ledwo powyzej czarnego pola (silnik 1.8TD)
  
 
Spokojnie

U mnie nagrzewa sie po przejechaniu jakichś 3km ale pozostaje też jedynie poniżej N. Czujnik nie zawsze pokazuje faktyczny stan temperatury.
  
 
Albo niekoniecznie macie panowie sprawne termostaty Dostępne termostaty z tego co się orientuje mają 88 lub 92 stopnie otwarcia.
  
 
U mnie wskazówka temp. wychodzi na pole Norm już po przejechaniu rano ok. 1 km ..... a później cały czas ładnie stoi na lekko powyżej połowy skali ....chyba , że się grzeje w korku.
  
 
Wkaźnik nie ma nic wspólnego z termostatem oprócz mierzenia tej samej wartości. Proponuję: orginalny czujnik do wskaźnika+ orginalny termostat+dobry płyn+brak wycieków z układu. Wskazanie wskazówki to kwestia: ułożenia wskazówki na ośce, ryp[niętego wskaźnika lub czujnika lub kabli. Należy pamiętać, że są różne czujniki, różne wskaźniki, różne termostaty do różnych silników i roczników...
  
 
a gdzie mozna kupic ten o wyzszej temp otwarcia i czy ma sens taki kupowac
  
 
Ja dzis wymieniłem termostat,doszedł do tego czujnik(ten na obudowie,co załącza wentylator) i oczywiscie Petrygo.
Teraz po 2-3 km temperatura powyżej połowy i ładnie sie trzyma nawet na postoju,w trakcie jazdy około połowy,ale nigdy nizej nie spada,a problem miałem taki,że w mieście jak jezdziłem to ogrzewanie super,ale jak wyjechałem na trase to temp spadała prawie do zera i ogrzewania brak... (ktoś przedemną wyciągnoł termostat)
dla informacji
termostat-36
petrygo-40zł (5l śmiało starcza na zalanie całego układu)
czujnik bagatela-40 zeta
ale jestem teraz zadowolony z ogrzewania
  
 
Nie ma co kombinować z temperaturami otwarcia termostatu itd. 2 lata temu padł mi termostat i po prostu kupiłem nowy orginał (z założeniem ok. 70zł) no i jest jak powinno być - rozgrzewa się ostatecznie po ok. 5 minutach jazdy no i o ile nie stoje w korkach to wskazówka stoi ciut powyżej połowy - i tak ma być
Kombimując przy termostacie można nieźle zamieszać
A jeśli problemy występują nadal to trzeba szukać innych przyczyn np. czujnik temp. silnika lub spojrzeć na płyn chłodzący lub na sama chłodnicę. Moim skromnym zdaniem to jednak ktoś mądry obliczył parametry elementów składowych silnika i niech tak zostanie
  
 
u mnie nawet jak sie nagrzeje silnik i z kratek leci ciepło po przejechaniu 5 km wskazówka temperatury silnika wogóle sie nie rusza,cały czas leży poniżej czarnego prostokącika,nigdy mi na N nie weszła to znak że trzeba wymienić termostat czy czujnik temperatury silnika??? jak myślicie???
  
 
jeśli masz pełny obieg to nie termostat
 
 
aha, a jak to sprawdzić? podotykać wszystkie rurki gumowe???czy tylko niektóre?
  
 
U MNIE WSKAZÓWKA PODNOSI SIĘ TYLKO DO M A GRZEJE JAK SZALONY PODCZAS NORMALNEJ JAZDY PO MIEŚCIE,NA TRASIE LEDWO POWYŻEJ BIAŁEGO POLA W KORKACH PODNIESIE SIĘ DO R ALE ODRAZU WŁĄCZA SIĘ WENTYLATOR WYŻEJ NIGDY NIE BYŁA CZY TO JEST NORMALNE???ESSI 89r WYCIEKÓW BRAK PŁYN OK.
  
 
Cytat:
2006-10-19 08:46:25, tomcraft82 pisze:
aha, a jak to sprawdzić? podotykać wszystkie rurki gumowe???czy tylko niektóre?


Auto musi być wychłodzone do zera.podnieś maske,zapal silnik.
Od obudowy termostatu między innymi odchodzi taka gruba gumowa rura do chłodnicy.Po załączeniu silnika,powili bedzie sie grzał.Gdy termostat jest już gorący,to ta rura powinna być zaledwie ciepła,jak płyn zagrzeje sie do 80paru stopni termostat sie otworzy i przez tą grubą rure płyn pójdzie w obieg prze chłodnice,wtedy gruba rura bedzie gorąca...
>>wskazówka powinna wskazywać troszke ponad połowe<<
Jeśli jest także rura ta nagrzewa sie równo z silnikiem,auto sie bardzo długo grzeje,to mógł sie zawiesić termostat lub całkiem padł.
Jeśli sie przejedziesz,nie gaś silnika,podnieś maske i na wyczucie zobacz jak silnik jest nagrzany,to czuć czy on ma z 20 czy z 80 stopni,jak bedzie dobrze nagrzany a wskazówka bedzie na dole,to cujnik jest do wymiany
  
 
Cytat:
2006-10-19 08:56:53, pablo73 pisze:
U MNIE WSKAZÓWKA PODNOSI SIĘ TYLKO DO M A GRZEJE JAK SZALONY PODCZAS NORMALNEJ JAZDY PO MIEŚCIE,NA TRASIE LEDWO POWYŻEJ BIAŁEGO POLA W KORKACH PODNIESIE SIĘ DO R ALE ODRAZU WŁĄCZA SIĘ WENTYLATOR WYŻEJ NIGDY NIE BYŁA CZY TO JEST NORMALNE???ESSI 89r WYCIEKÓW BRAK PŁYN OK.


u mnie nie było wcale termostatu,i też na trasie spadała mi temperatura,w mieście nie grzał mi sie,bo miałem do tego niesprawny czujnik załaczania wentylatora,wystarczyło go klupnąć młotkiem na zimnym silniku i wentylator sie załanczał
  
 
TOMASEK : dzięki za konkrętną odpowiedź, dzisiaj to sprawdze!
  
 
wszystko sprawdziłem, po przejechaniu z domu do pracy tj.około 8 km wszystkie ruru ta gruba i cieńsze były gorące a wskazówka na desce na dole,jak spiąłem drucikem na ostro to wskazówka sie podniosła na full a potem spadła jak odpuściłęm więc jutro kupuje czujnik i wymiwniam.
  
 
heh moj stary watek


panowie ja wsadzilem w tamtym roku ten na wyzsza temp na 92 stopnie i nie te autko myslalem ze w lato bedzie czesciej wentylator chodzil i sie grzal i nic sie nie dzialo wszystko ok
temp rowno na polowie

a wsadzalem orginal na 88 stopni i ciagle nie tak jakos jak jechalem szybciej to spadala zza bardzo itp
  
 
a jeszcze jedno pytanie:
czy jak jest walnięty ten czujnik temperatury silnika mówie tu o tym co znajduje się pod termostatem to spalanie może być większe?
  
 
od wskazowki ?
czujnik ten odpowiada chyab tylko za wskazania na desce rozdzielczej czyli nie ma nic wspoolnego