| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
didoxxl Opel Cieszyn | 2006-10-22 19:03:50 Różnie ludzie mówią, czy oszczedniej jest jazda na luzie czy biegu ?
Bo z tego co słyszę to niby osoby prywatne mówią, że na luzie a mechanicy na biegu , więć ? |
Biedrona Sympatyk FEFK Ford S-Max Warszawa | 2006-10-22 19:06:50 zdecydowanie na biegu... |
Safar Flamer/Suzi/BMW/ Han ... Bieruń | 2006-10-22 19:35:48 w moim 1.6 16V raczej na biegu |
Wojtas179 Escort mkVI cabrio Radom | 2006-10-22 19:39:49 oczywiście że na biegu |
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2006-10-22 20:01:39 rozumiem że na lpg też na biegu ( attuator nie puszcza gazu) ?????
bo jakoś nikt o lpg nie wspomniał .. |
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2006-10-22 20:26:45 odciecia w góre (6500 jak na benie) - no ok
ale czy przy hamowaniu - bo o to w poscie chodzi .. |
MaRio-sKaTe Escort Supersonic Jaworzno | 2006-10-22 20:40:05 A jak będzie u mnie Essi mkIV 1.6D ??? Już sam nie wiem, bo kolega napisał, że w starszych diesel'ach to nie ma znaczenia... |
borys KOMBIca Konin | 2006-10-22 20:40:42 tez pisze "Gdy czujnik położenia przepustnicy przekaże sygnał, że znajduje się w położeniu prędkości obrotwej biegu jałowego, a jednocześnie czujnik prędkości obrotowej poinformuje, że prędkość silnika wynosi ponad 2000 rpm, następuje wstrzymanie wtryskiwania paliwa. Po zmniejszeniu prędkości obrotowej do 1500 rpm wtryskiwanie paliwa zostaje wznowione."
czyli masz ze mozesz hamowac silnikiem do 1500rpm i nic nie pali. Dotyczy to silnikow z wtryskiem eletronicznym a w przypadku LPG tylko sekwencji i niektorych instalacji mieszalnikowych z kompem Dizle tez tylko z wtryskiem sterowanym elektronicznie [ wiadomość edytowana przez: borys dnia 2006-10-22 20:42:01 ] |
Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2006-10-22 20:49:40 Przy LPG II generacji jest opcja Cut Off która właśnie powoduje odcięcie dopływu gazu do 1500 obr/min przy hamownaiu silnikiem. Miałem to u siebie aktywne od samego początku. |
Albert1110 Ford Escort 1,8 Ghia x Dabrowa Górnicza/Inverness | 2006-10-22 20:59:35 a przy jednopunktowym wtrysku bęzyny np. 1,3 lub 1,4 ? |
ninja1200 ford escort 1.6 16v ... warszawa | 2006-10-22 21:11:04 Ja powiem tak: To bez znaczenia czy pali czy nie, jak widze z daleka ze jest np czerwone to wrzucam na luz bo dalej i szybciej dojade ale jak jestem juz blisko to hamuje silnikiem(wiadomo ze na biegu sie tak daleko nie dojedzie jak na luzie). |
Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2006-10-22 21:27:42 Ja cały czas jeżdżę hamując silnikiem i jest różnica Moje jedencztery paliło mi w mieście 9L LPG/100km. Chyba nawet w kodeksie jest mowa, żeby dojeżdżać do skrzyżowania nabiegu ze względów bezpieczeństwa. W zime już wogóle sobie nie wyobrażam jeździć na luzie |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-10-22 23:18:23 MIASTO:
Dojaz do skrzyzowania, stopniowe hamowanie silnikiem, dobrze zaplanowane. O ile za nami jest pusto i nikogo nie wkurzymy slimacza jazda. TRASA: Sa sytuacje, kiedy zdecydowanie lepiej jezdzic na luzie. Wyobrazmy sobie zjazd z umiarkowanego wzniesienia. Wariant 1 Jestem na szczycie, mam na liczniku 90km. Na luzie jade 90, potem nawet auto rozpedza sie do 100. Tak przez 2 km, potem teren robi sie rowniejszy i predkosc zaczyna mi spadac. W momencie osiagniecia 60km/h wlaczam bieg. Podczas takiego zjazdu silnik pracuje przez powiedzmy 3 minuty na biegu jalowym, pobierajac 1.5L na godzine pracy, czyli przez 3 minuty spali 75g paliwa. Jadac natomiast ze stala predkoscia 90km na godzine, aby przejechac owe w sumie 4 km spali 216 gr paliwa. Wariant 2 Jestem na szczycie, mam na liczniku 90km. Zaczynam zjezdac w dol na biegu, silnik ladnie, stopniowo wyhamowuje auto. Musze, w polowie zjadu dodac juz gazu. GENERALNIE: Wydaje mi sie, ze minimalna dawka paliwa musi byc wtryskiwana podczas kazdego cyklu, nawet przy hamowaniu silnikiem. Chodzi o stale zwilzanie powierzchni gladzi cylindra i pierscieni. Moze przy okazji tez gniazd zaworow. Co o tym sadzicie? |