Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Gustaw6666 BMW e36 coupe 328 Poznań | 2006-11-29 10:58:25 Chodzi mi o rozszerzalność termiczną LPG w stanie gazowym, pomoże ktoś?
Z góry dzięki. |
MireQs Tarnow | 2006-11-29 16:30:59 gestosc srednia 0,55 kg/dm3
lpg karta produktu baltyk superfizyka termo [ wiadomość edytowana przez: MireQs dnia 2006-11-29 16:33:56 ] [ wiadomość edytowana przez: MireQs dnia 2006-11-29 16:36:44 ] |
omegolotC30NE Czerwin | 2006-11-29 17:39:37 Gustaw ale zasunąłeś, ja pierdykam.... he he he.... |
![]() Gustaw6666 BMW e36 coupe 328 Poznań | 2006-11-30 13:30:20 Dzięki Panowie za wypowiedzi.
Problem w tym, że chodzi o rozszerzalność w fazie gazowej, znalazłem dane o rozszerzalności w fazie ciekłej ( 1% przy różnicy temp. 6st.C ) ale nie mogę odnaleźć w stanie odparowanym. Pomoże ktoś, bo będę musiał dzwonić na Polibudę albo POGP.... Obserwuję działanie swojej instalki w funkcji temperatury gazu i do tego mi jest to potrzebne, Omegolocie. |
![]() Gustaw6666 BMW e36 coupe 328 Poznań | 2006-11-30 13:40:42 V = V0(1 + γΔt)
Chodzi mi o parametr γ dla LPG |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-11-30 14:46:50 Czyli chcesz policzyć ile objętości gazu zasysa silnik w funkcji temp. ?
Obawiam się, że będzie to bardzo trudne. |
![]() Gustaw6666 BMW e36 coupe 328 Poznań | 2006-11-30 16:15:18 Chcę wiedzieć, jak zmieni się dawka gazu dajmy na to po wzroście temperatury z 20 st.C na 60 st.C.
|
omegolotC30NE Czerwin | 2006-11-30 18:07:50 ... rozumiem, ciekawe,ciekawe... |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-12-01 08:56:54 Myślę, że nawet jeśli dochodzi do znacznych różnic w składzie mieszanki to tylko kiedy parownik jest całkiem zimny. Tj. w chwili odpalenia auta gdy temp. na zewnątrz jest niższa niż 10*C. Bo gaz jest słabo lub źle odparowywany. Jego część pozostaje nieodparowana i przechodzi w stan gazowy dopiero w dolocie lub wężu do miksera. Jak parownik osiąga normalną temperaturę pracy (40-80*C) to różnice w dawce są pomijalnie małe. To wynika ze stosunkowo małej prężności par. Ciśnienie potrzebne do skroplenia LPG jest stosunkowo niskie a to świadczy o małej rozszerzalności w stanie gazowym.
Tak mi się wydaje, po obserwacjach zachowania swojej instalki po odpaleniu na zimno i rozgrzewaniu silnika. |
![]() Gustaw6666 BMW e36 coupe 328 Poznań | 2006-12-01 09:06:45 korekta w funkcji temperatury jest spora. Pytanie właśnie jak się ma do rozszerzalności o którą bezskutecznie zapytuję....
Gdybyś w temp 30st.C, (np. po przełączeniu ) podał (objętościowo) taką samą dawkę jak przy np 80 st.C - była by niezła afera w czasach wtrysku ( czytaj: totalne rozjechanie się ) [ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-12-01 09:11:46 ] |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-12-01 10:06:33 Gustaw6666, no widzisz czyli chodzi o sekwencję. A tu dość ważnym czynnikiem jest ciśnienie pod jakim gaz jest podawany do wtryskiwaczy. A ciśnienie to nic innego jak prężność par, którą podałem na początku. Fakt, że nie ma tam parametru (przyrostu objętości) o który pytasz, ale myślę, że dałoby się to wyliczyć, zresztą chyba ciśnienie byłoby bardziej przydatne do Twoich wyliczeń. Tym bardziej, że chyba masz możliwość sprawdzenia czasu wtrysku i ciśnienia dla danej temperatury. Wydaje mi się, że można na tej podstawie wyliczyć ile gazu jest wtryskiwane, podobnie jak ECU wylicza dawkę benzyny czasem wtrysku i/lub ciśnieniem.
No nie wiem, chyba jeszcze za mało wiem na takie rozważania, ale z zaciekawieniem śledzę ten wątek. |
![]() Gustaw6666 BMW e36 coupe 328 Poznań | 2006-12-01 13:53:48 Korekta po ciśnieniu to jedna sprawa a po temperaturze co innego.
Chyba zadzwonię do POGP. |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-12-01 16:25:53 Wydaje mi się, że ciśnienie zależy w głównym stopniu właśnie od temperatury. |