MotoNews.pl
  

Rozszerzalność termiczna LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi mi o rozszerzalność termiczną LPG w stanie gazowym, pomoże ktoś?
Z góry dzięki.
  
 
Gustaw6666 jeśli Ci chodzi o prężność par to proszę:
Prężność absolutna par, MPa:
W temperaturze -15??C, nie mniej niż 0,100
W temperaturze 40?C, nie więcej niż -
W temperaturze 70?C, nie więcej niż 2,55


  
 
gestosc srednia 0,55 kg/dm3


lpg karta produktu

baltyk

superfizyka

termo



[ wiadomość edytowana przez: MireQs dnia 2006-11-29 16:33:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: MireQs dnia 2006-11-29 16:36:44 ]
  
 
Gustaw ale zasunąłeś, ja pierdykam.... he he he....
  
 
Mam coś ciekawego prawie na temat:
"Gęstość LPG w fazie ciekłej wynosi 750...760 kg/m3 w temp. 15* ...wspólczynnik rozszeżalności wynosi od około 0,002 do 0,004 na 1*C oznacza to, że objętość fazy ciekłej zwiększa się od 0,2% do 0.4% na każdy stopień wzrostu temperatury..... przy odmierzaniu objętościowym zimą kupuje się więcej paliwa niż w lecie...." jak to rozumieć?
O fazie lotnej nic a nic. Gustaw po co Ci to ?
  
 
Witam.
To znaczy ,że stacje gazowe traca na sprzedazy LPG w zimie a w lecie zarabiają biorąc pod uwagę, że są te same ceny przez cały rok kalendarzowy.
problem rozszerzalności ciał jako zjawiska niebezbiecznego szczególnie w postaci lotnej i ciekłej zależy od pojemnika w którym się znajdują.
oczywiście jeśli Wam chodzi o bezpieczeństwo.



Cytat:
2006-11-29 17:55:56, omegolotC30NE pisze:
Mam coś ciekawego prawie na temat: "Gęstość LPG w fazie ciekłej wynosi 750...760 kg/m3 w temp. 15* ...wspólczynnik rozszeżalności wynosi od około 0,002 do 0,004 na 1*C oznacza to, że objętość fazy ciekłej zwiększa się od 0,2% do 0.4% na każdy stopień wzrostu temperatury..... przy odmierzaniu objętościowym zimą kupuje się więcej paliwa niż w lecie...." jak to rozumieć? O fazie lotnej nic a nic. Gustaw po co Ci to ?

  
 
Dzięki Panowie za wypowiedzi.

Problem w tym, że chodzi o rozszerzalność w fazie gazowej, znalazłem dane o rozszerzalności w fazie ciekłej ( 1% przy różnicy temp. 6st.C ) ale nie mogę odnaleźć w stanie odparowanym.
Pomoże ktoś, bo będę musiał dzwonić na Polibudę albo POGP....

Obserwuję działanie swojej instalki w funkcji temperatury gazu i do tego mi jest to potrzebne, Omegolocie.
  
 
V = V0(1 + γΔt)

Chodzi mi o parametr γ dla LPG
  
 
Czyli chcesz policzyć ile objętości gazu zasysa silnik w funkcji temp. ?
Obawiam się, że będzie to bardzo trudne.
  
 
Chcę wiedzieć, jak zmieni się dawka gazu dajmy na to po wzroście temperatury z 20 st.C na 60 st.C.
  
 
... rozumiem, ciekawe,ciekawe...
  
 
Myślę, że nawet jeśli dochodzi do znacznych różnic w składzie mieszanki to tylko kiedy parownik jest całkiem zimny. Tj. w chwili odpalenia auta gdy temp. na zewnątrz jest niższa niż 10*C. Bo gaz jest słabo lub źle odparowywany. Jego część pozostaje nieodparowana i przechodzi w stan gazowy dopiero w dolocie lub wężu do miksera. Jak parownik osiąga normalną temperaturę pracy (40-80*C) to różnice w dawce są pomijalnie małe. To wynika ze stosunkowo małej prężności par. Ciśnienie potrzebne do skroplenia LPG jest stosunkowo niskie a to świadczy o małej rozszerzalności w stanie gazowym.
Tak mi się wydaje, po obserwacjach zachowania swojej instalki po odpaleniu na zimno i rozgrzewaniu silnika.
  
 
korekta w funkcji temperatury jest spora. Pytanie właśnie jak się ma do rozszerzalności o którą bezskutecznie zapytuję....

Gdybyś w temp 30st.C, (np. po przełączeniu ) podał (objętościowo) taką samą dawkę jak przy np 80 st.C - była by niezła afera w czasach wtrysku ( czytaj: totalne rozjechanie się )

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-12-01 09:11:46 ]
  
 
Gustaw6666, no widzisz czyli chodzi o sekwencję. A tu dość ważnym czynnikiem jest ciśnienie pod jakim gaz jest podawany do wtryskiwaczy. A ciśnienie to nic innego jak prężność par, którą podałem na początku. Fakt, że nie ma tam parametru (przyrostu objętości) o który pytasz, ale myślę, że dałoby się to wyliczyć, zresztą chyba ciśnienie byłoby bardziej przydatne do Twoich wyliczeń. Tym bardziej, że chyba masz możliwość sprawdzenia czasu wtrysku i ciśnienia dla danej temperatury. Wydaje mi się, że można na tej podstawie wyliczyć ile gazu jest wtryskiwane, podobnie jak ECU wylicza dawkę benzyny czasem wtrysku i/lub ciśnieniem.
No nie wiem, chyba jeszcze za mało wiem na takie rozważania, ale z zaciekawieniem śledzę ten wątek.
  
 
Korekta po ciśnieniu to jedna sprawa a po temperaturze co innego.

Chyba zadzwonię do POGP.
  
 
Wydaje mi się, że ciśnienie zależy w głównym stopniu właśnie od temperatury.