MotoNews.pl
5 Lamerstwo prądowo - napięciowe (164383/45) - PT
  

Lamerstwo prądowo - napięciowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

... i wyszło moje lamerstwo prądowo - napięciowe ... ... ale po kolei ... obajrzełem na allegro z tuzin prostowników ale im więcej czytam opisów do tych prostowników tym coraz bardziej jestem skołowany który wybrac mam akum 72Ah/680A do silnika 1.8D i naprawde nie wiem już jak ma być prąd ładowania a jakie napięcie ? według opisów na allegro prostowniki mozna regulować i napięciem i prądem np. 6V/6A, 0-12V/6A, 0-12V/12A ...
ulituje sie ktoś i wytłumaczy mi to "po chłopsku" ?

Dzięki i pozdrawiam
wacen
  
 
Cytat:
2006-11-02 13:10:41, wacen pisze:
ulituje sie ktoś i wytłumaczy mi to "po chłopsku" ?



Witaj,

Napiecie ladowania: 12V
Prad ladowania: im wiekszy prad tym krocej aku sie laduje.
Mozna to latwo policzyc: ilosc Ah aku/prad ladowania w A = czas ladowania w h.
Np. aku 72 Ah/ prad ladowania 10A = ok. 7,2 h czas ladowania (jest to wyliczenie teoretyczne, gdyz zaklada w pelni rozladowany aku i brak strat w czasie ladowania)

Z praktyki polecam ladowanie pradem nie wiekszym niz 1/10 pojemnosci aku (czyli w Twoim przypadku 7A) przez ok. 12 godzin, lub do wystapienia oznak pelnego naladowania aku, jesli wystapia wczesniej.
  
 
Czyli zalecany prostownik do 10A/12V
  
 
Witam,

Bardzo dziękuje za wyjaśnienia

Pozdro
wacen