Help: padnieta regulacja reflektorów MK5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pare dni temu odebralem essinke z malowania...
wstawilem do garazu i zaczalem sie bawić elektryką...
zalozylem dodatkowe przekazniki od lamp oraz mocniejsze zarowki.
podlaczylem centralny do pilota itd...
w pewnym momencie zauwazylem ze mi regulacja reflektorow nie chodzi, a na bank chodzila bo w drodze do garazu to sprawdzalem...
bezpieczniki sa wszystkie okej, wtyczki powpinane mimo to silniczki nie robią "bzzzz"....
Jakieś pomysły?
Może mi np. ktoś podpowie co pojawia się na którym kablu i kiedy przy przelaczniku i przy silniczku ??
szukałem w WKŁ i nie ma nawet schematu Moze ktos ma??
plz help.. Pozdro
  
 
up
  
 
U mnie tez nie dziala Ale nie dzialala juz jak kupilem (ok. pol roku temu) Do tej pory nie byla mi potrzebna ale kto wie czy nie bede wiozl jakichs "ciezarow" wkrotce.
Tak wiec rowniez dolaczam sie do prosby o rade co moze byc nie tak.
  
 
up... może jednak ktos ma schemat instalacji regulacji świateł ??
albo moze komuś się chce wziąć próbnik i zobaczyć czy "+" czy "-" i na jakim kablu przy przełączniku a potem przy silniczku....
  
 
taki mały "up"... może tym razem ktos coś wymyśli
  
 
up
  
 
MAM IDENTYCZNA SYTUACJE JAK POLITYK
Oddalem auto do malowania kupilem od Janka-RS cale oswietlenie + silniczki
Po zamontowaniu i odebraniu po kilku dniach okazalo sie ze nie dzialaja silniczki
Tez prosze o porade
  
 
Brrrrr ale zimno ... ale

MKVI ale moze sie na cos przydac

przy reflektorze od strony kierowcy, jak sciągniesz wtyczke z silnika to tak
na pierwszym pin'ie jest masa
na trzecim plus
a na srodkowym napięcie w zaleznosci od ustawienia pokrętla

na poziomie 0 napięcie równe plusowi ( plus/minus kilka setnych )
na poziomie 5 napięcie koło 4,4 V

Wybaczcie ale zimnica cholerna i nie zapisywałem napięć na każdym poziomie .. ale w razie czego moge podejść i jeszcze sprawdzić. ..

Mam nadzieje, że pomogłem.
  
 
sprawdzic regulator (potercjomet )od polozenia reflektorow ja zmienil na inny i swiatelka smigaja dobrze
  
 
aaa nie sprawdzałem od strony pasażera .. bo za zimno .. podejrzewam, że jest tak samo ...


Nie wiem czy to jest standard, ale u mnie regulacja działa tylko przy włączonym silniku i włączonych światłach ( no ale to drugie to chyba oczywiste )



[ wiadomość edytowana przez: Cienki1980 dnia 2006-01-18 14:42:29 ]
  
 
dzięki Cienki1980 dziś nie mam czasu ale jutro ide z miernikiem na zimnicę zobaczymy co mi ginie na wtyczce silniczka
co do prawego reflektora to musi być to samo żeby lampu tak samo ustawiał

U mnie tak samo było z włączonym silnikiem i światłami

Jeszcze prośba, jakbyś miał chwilkę i mógł zobaczyć co jest na kabelkach potencjometru to byłoby bosko

[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2006-01-18 15:15:27 ]
  
 
Cytat:
2006-01-18 15:13:54, polityk pisze:
dzięki Cienki1980


Spoko loozik
Jak sprawdzisz te napięcia na końcówkach do silniczka i bedzie nie tak to zajrze do potencjometru ... szczerze nie wiem jak sie do niego szybko i bezbolesnie dostac jak narazie
  
 
Cytat:
2006-01-18 18:35:31, Cienki1980 pisze:
zajrze do potencjometru ... szczerze nie wiem jak sie do niego szybko i bezbolesnie dostac jak narazie



Dwie srubki - ramka wokol zegarow
dwie srubki - lewy nawiew kierowcy
potencjometr na dloni
  
 
Cytat:
2006-01-18 18:44:24, mazzi19 pisze:
Dwie srubki - ramka wokol zegarow dwie srubki - lewy nawiew kierowcy potencjometr na dloni



No to juz wiem ... ale to tez jutro bo dzis nie dosyc ze zimno to jeszcze ciemno

Dzieki za pomoc
  
 
po zeszłotygodniowych bojach z odpaleniem wreszcie dziś miałem 5 minut i sprawne auto (a do tego upał!! -5 ) żeby sprawdzić jak to jest z ta regulacją
u mnie jest w tej chwili tak:

na wtyczce od silniczka jest:
brązowy - masa,
żółty - slaba masa
brązowo biały - słaba masa

na regulatorze mam:
brązowy - masa
szaro zielony - nic
brązowo biały - nic

domyślam się, że na brązowo białym na wtyczce powinien być plus a żółty to zmienne napięcie do sterowania.

Czy mógłbys Cienki1980 sprzawdzić co masz na regulatorze (kluczyk przeręcony i swiatla włączone) ?
Może ma ktoś schemat instalacji tak żeby dojść gdzie mogło coś się skiepścić...?
  
 
up
  
 
_^_
  
 
Cytat:
2006-01-30 14:11:12, polityk pisze:
po zeszłotygodniowych bojach z odpaleniem wreszcie dziś miałem 5 minut i sprawne auto (a do tego upał!! -5 ) żeby sprawdzić jak to jest z ta regulacją u mnie jest w tej chwili tak: na wtyczce od silniczka jest: brązowy - masa, żółty - slaba masa brązowo biały - słaba masa na regulatorze mam: brązowy - masa szaro zielony - nic brązowo biały - nic domyślam się, że na brązowo białym na wtyczce powinien być plus a żółty to zmienne napięcie do sterowania. Czy mógłbys Cienki1980 sprzawdzić co masz na regulatorze (kluczyk przeręcony i swiatla włączone) ? Może ma ktoś schemat instalacji tak żeby dojść gdzie mogło coś się skiepścić...?



No widać, że masz już na wtyczce od sillnika inaczej niż u mnie.
Sorki, że dopiero teraz ale dopiero teraz wypatrzyłem ten wątek.
Jak zjem śniadanie to może mi sie uda zajrzeć do Essiego.
Jeżeli nie teraz to lookne tam później bo będę jechał na kanał zobaczyć czy uda mi się zlikwidować "sportowy" wydech spawaniem czy wymianą na nowy.

Pozdrawiam
  
 
Schemacik
  
 


Napięcie między punktami 1 a 2 to koło 11,3V
a między 2 a 3 napięcie zmienia się od 1 V do 7,8 V w zależności od położenia potencjometru ( 0 - 5 ).

Mam nadzieje, że pomogłem
Pozdrawiam