Remont silnika w klasyku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Powitać
Czy ktos sie orientuje jakim najtanszym kosztem i w miare profesjonalnie moge wyremontowac 1500 najlepiej w okolicach Gliwic lub Krakowa. Czy moze bardziej sie oplaca zakup mlodszego silnika z innej Lady?
Pożegnał
  
 
Witam
nie wiem jak w Gliwicach, ale chyba podobnie jak w Trójmiescie, będzie to koszt od 1000 do 2000 zeta w zależnosci od zakresu robót.
Ostatnimi czasy znajomi jeżdzą do Niemiec po auta, twierdzą ze silniki na chodzie można dostać do różnych aut w cenie np, 100 ojro, np, tam gdzie kasują auta, u nas masz chyba małe szanse na silnik w dobrym stanie, chyba ze z auta powypadkowego, ale i tutaj nigdy nie wiesz w jakim jest stanie, może lepiej kupić 2 gi motor, ale tanio i tego powoli sobie remontować, dopręzać, dopieszczać?
  
 
Kupić inny silnik to przecież też ryzyko. Ja wolałbym remontować swój. A przy okazji oczywiście rozwiercić na 1600
  
 
Grzesiek lepiej chyba dać 100 czy 200 zeta za silnik który można spokojnie rozmontować, ocenic, pomierzyć i spokojnie sobie remoncić, niż rozbabrać swój własny i nie mieć czym jeździć
I koniecznie rowierrcić i lekko dopracować,



[ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2004-06-01 11:28:13 ]
  
 
NIe wiem czy chcesz to wykonac sam- rozbiorka i skladanie, ale jesli nie, to koszt bedzie duzy.
Jesli tak - to zostaja Ci ceny czesci + szlify.
Czesci bajecznie tanie, a szlif to tylko u profesjonalistow.
Ja robilem u Sikorskich na ul.Makuszynskiego.
Z tego co pamietam to szlif kosztuje cos 150 zeta, i walu 100 chyba.

Nie zaleznie na jaka srednice
Tloki z 50 dych, (ruskie) + pierscionki polskie 50 dych, panewki 25, uszczelki jakies 20 dychy - no nie wiem jak z reszta, tj dzwigienki zaworowe, zawory, docieranie, a i glowice trzeba by planowac, bo zawsze jest krzywa, to jakies +50 zeta i tak dalej i tak dalej.

A koszt w zakladzie to podejzewam 2000-4000 zl.
  
 
Tak a'propos remontu, znalazłem jeszcze w szafie komplet nowych pierścieni Prima o wymiarach: 76,6x1,5+2+3,947 Cr - cokolwiek to znaczy Wymiary spisałem z pudełka.
Oddam gratis jakby ktoś był w potrzebie właśnie na ten wymiar.
Pozdro.
  
 
JA WLASNIE TO KONCZE, robilem sam, koszt czesci i szlifow(wal, blok, planowanie bloku glowicy, kupa nowych rzeczy) dokladnie nie liczylem jakies 1500 zeta juz poszlo
  
 
uuuuu nieźle a napewno jeszcze dożucisz troche kasy do końca ja popierał bym plan tych co proponowali zakup drugiego i powolny ale już naprawde konkretny remont o wiekszej mocy . Pomógł bym ci w ale kumpel który koło Gliwic pomagał mi a robocizna grosze ,tak że jak by coś na przyszłość daj znać, mnie za rozebranie silnika wymiana pierścieni panewek paska rozrządu przekładni kierowniczej i coś jeszcze a-ha! tarcze wzioł jedyne 200zł zajeło mu to licząc na godziny ok 20 godzin
panoni
  
 
powitać
no ja sie juz tak nacialem z 2 silnikiem ale bylem wtedy maly i glupi kupilem 10 letni z 2105 za 300 i zamontowalem go za kolejne 300 z zakupem uszczelek itd. bylem pewien ze bedzie wszystko ok ale okazalo sie ze sie po roku rozpadl i chodzi mi tak samo jak 20 letni poprzednik.zrobilem niestety wielki blad i pozwolilem sobie wyrzucic tamten na zlom, pewnie teraz zrobil bym tak jak radza inni i pogrzebal bym sam w tamtym uczac sie przyokazji mechaniki w wolnym czasie pokierowalo mna jedno nie mialem gdzie go trzymac
Dzieki panoni za info jak dojdzie juz do skutku remont to dam Ci znac.
pozdrowił
  
 
Bania wlaśnie dzwoniłem do niego i pytałem kiedy ma czas ale niestety wyjechał w poniedziałek do niemiec i wróci dopiero pod koniec miesiaca ale jak coś to "wal" śmiało
panoni
  
 
jak chcesz to mam silnik do remontu i chętnie się go pozbędę nawet za free tylko musisz sobie do Łodzi po to przyjechać a co trzeba w nim zrobić to ci mogę powiedzieć z grubsza od razu
  
 
kurna do Lodzi kawal drogi to wszystko zalezy czy duzo jest w nim do roboty...
  
 
Remont silnika w ASO Łada Januszewski kosztuje 2500 zł
Tanio, prawda?
A remont czeka mnie już w wakacje..


[ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2004-06-03 21:09:09 ]
  
 
Cytat:
2004-06-01 11:07:37, Grzegorz2107 pisze:
Kupić inny silnik to przecież też ryzyko.


Dokładnie tak, kupisz silnik (a konkretnie blok) z jakimś ukrytym felerem (np. pęknięty - a nie widać tego na zewnątrz), władujesz kupę kasy w remont a tu kupa. Pewnie że lepiej robić swój - tu masz pewność że wiesz co masz.
  
 
racja, ja wlasnie dlatego tez robilem swoj, dokladnie wim co gdzie mam a tak to kupic jakis krzxywy wal to bez sensu.
  
 
ten silnik który mam brał olej czyli napewno pierscienie co za tym idzie szlif bloku i nowe tłoki oraz świeciła się na wolnych kontrolka ciśnienia oleju czyli wał i panewki w częściach i szlifach powinieneś się zmieścić w 1000zł spokojnie , głowica była robiona jakieś 20 tyś temu (nowe zawory,krzywki,wałek rozrządu) także nie powinno tam być problemów najwyżej panowanie.
Do tego jeszcze mogę dorzucić drugi blok silnika a w zasadzie cały dół czyli od głowicy poniżej tyle że bez głowicy bo tą obiecałem Bartkowi-Łódź.
Jak chcesz to zapraszam, jeszcze dodam że sinik był zasilany gazem i został zarżnięty przez mojego kolesia jeżdżocego w telepizzy
  
 
Witam.
Nadszedl czas zagladniecia w bebechy Ladnej
Czy macie jakies konkretne wskazania na producentow czesci (pierscienie, uszczelniacze moze tloki) czy brac czesci jak leci nie patrzac na producenta?

Czy do wymiany pierscieni musze wyciagac silnik czy jakos sie przecisne obok tej belki pod silnikiem ??

Czy ma ktos pokrywe zaworow do 1300 do pchniecia???
 
 
Cytat:
2005-07-17 12:00:04, _Vincenzo_ pisze:
Czy ma ktos pokrywe zaworow do 1300 do pchniecia???



A co pękła Ci? Ja mam spawaną i po spolerowaniu nie ma śladu. Płaciłem za usługę jakieś 20 czy 25 PLN.
  
 
wytargaj silnik bedzie łatwiej przy okazji załamiesz sie pewnie stanem sprzegła sprawdzisz dokładnie gładz cylindrow ogladniesz kolektory,blok ,alternator, poduszki silnika, łozysko sprzegła.a roboty moze 2 godzinki wiecej (nie wiem czy bez wyjmowania nie zeszłoby wiecej) co do czesci to uszczelniacze volkswagenowskie pierscienie najlepiej trapezowe w pełni chromowane,uszczelki jak najlepsze i jak najlepiej odlene, filtr oleju polecam francuski , panewki sprawdz,zawory, cała głowice ładnie wyczysc i wypoleruj tłoki tak samo,(nie mowie tu o polerce gniazd zaworow , no chyba ze ci sie chce bawic) no to tyle a i paski pozmieniaj bo na bank juz sie zmeczyły
  
 
A myślałeś nad ściągnięciem silnika z Rosji??