| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2006-10-25 23:39:31 Tak mnie właśnie zastanawia czy ma ktoś praktyczne doświadczenia z jazdy w taki sposób na reflektorach H4 55/60W tzn:
1. Jak długo wytrzymała żarówka? 2. Czy nie pękła szybka reflektora? 3. Czy wytrzymała instalacja elektryczna? Z góry dzięki za podzielenie się własnymi doświadczeniami. |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2006-10-25 23:49:10
Właśnie o to chodzi - jednocześnie włączone mijania i drogowe ładnie się uzupełniają. Z resztą w obecnie produkowanych autkach drogowe są właśnie dlatego na osobnych reflektorach (tak sięprzynajmniej domyślam)... |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2006-10-26 07:24:37 no ja mam tak w kancie zrobione.tyle tylko ze facet ktory to mi robil ostrzegal,ze dluzej niz 15 minut ciaglej jazdy na takich dlugich moze sie skonczyc peknietym kloszem |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2006-10-26 11:11:05 Klosze nie pekaja, odblysnik sie nie wypala, zarowka wytrzymuje. Na pewno z jakims spadkiem zywotnosci swiatel trzeba sie liczyc, ale nie jest znaczny.
Podobnie z zarowkami 90/100W - problemem okazalo sie zbyt slabe ladowanie w miescie, reszta wytrzymywala. |
CarvMachine F&F Sympatyk FSO 1500 125p (c) Sosnowiec | 2006-10-26 12:37:08
to ja czegos nie rozumem.... w kancie seryjenie swieca sie swiatla mijania i drogowe razem.... a pozatym kant ma osobne klosze wiec w czym problem ja mam u siebie 90/100 W i wsio dziala ok. |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2006-10-26 13:11:45
A nie jest tak ze te swiatla blizej krawedzi to mijania/drogowe a te blizej srodka to drogowe i przy przelaczaniu na drogowe swieca sie 4x drogowe, a nie 2x mijania i 2x drogowe? |
jacekes F&F Sympatyk 125p Poznań | 2006-10-26 14:18:55 Kobzacz masz rację - 4x drogowe. |
wicekdw _ | 2006-10-26 14:20:25 u mnie też wytrzymują, oczywiście mam to zrobione na zestawie dwóch przekaźników. A jak miałem przeciwmgłowe przednie to przełącznikiem sobie mogłem przełączyć tak że mi świeciły równocześnie drogowe, mijania i przeciwgłowe... więc było kilka watów ale za to w nocy dzień sie robi ![]() |
dr_krzysiek Fiat 126p Nakło | 2006-10-26 15:12:18 Oj, ale to by wypadało puścić grubsze przewody do lamp, najlepiej na przekaźnikach zasilanych z akumulatora.
Dla standardowych świateł(60W*2) wychodzi, że potrzeba 10A. Teraz po uwzględnieniu gęstości prądu dla miedzi(jakieś 2,5A/mm^2) wychodzi, że przewód zasialający przekaźniki powinien mieć 4mm^2. Chyba, że coś zjeb..., co możliwe, zwłaszcza po wczorajszym. |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2006-10-26 15:21:33
Przeciez zasilanie do zarowek dochodzi seryjnie osobnymi przewodami dla swiatel mijania i drogowych (jak inaczej moznaby bylo sterowac swiatlami?), tylko masa jest wspolna. Oczywiscie, warto zadbac o solidne zasilanie przekaznikow. U mnie sterowanie przekaznikami idzie przez puszke bezpiecznikow i wlaczniki, natomiast zasilanie jest doprowadzone bezposrednio z akumulatora, grubym przewodem zabezpieczonym osobnym bezpiecznikiem. |
dr_krzysiek Fiat 126p Nakło | 2006-10-26 16:19:11 Dokłądnie o to mi chodziło, aby to lepiej zasilić i dać gruby przewód od przekaźników do akumulatora, aby odciążyć ten drugi przewód, co zasila całą instalację. |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2006-10-26 22:14:14 Co do świateł w kancie to jazda na żarówkach 90/100W skończyła się kiedyś u ojca pękniętym jednym reflektorem.
Co do jazdy jednoczesnej na mijania i drogowych w malcu to patent jest super ale traci sens jak założyłem przeciwgielne WESEM okrągłe na zderzaku - mijania już wtedy niewiele dają. Oczywiście jak są włączone jednocześnie długie i przeciwmgielne. |
mateuszc F&F MEMBER 126p / FaltDach / Bo ... k-ów | 2006-10-26 22:21:44 Mamy w maluchu żarówki Philips GOLD RALLY 100/110W i wszytko wytrzymuje ![]() |