MotoNews.pl
  

Bierze olej-co może być przyczyną?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
poczytałem w archiwum ale mój problm jest trochę inny.

Rok temu mialem remont silnika,wymienione zostały uszczelniacze,zawory wydechowe,rozrząd ,pompa wodna itd silnik 1,6 16v.
Po tym remoncie zauważylem,że zaczoł brac olej(wcześniej tego nie robił).
Od tamtej pory mija rok,teraz bierze już coraz więcej,około 0,5 litra na 1000 km.
Wróciłem do mechanika ,który powiedział ,że to nie jest wina uszczelniaczy lecz pierścieni.Cisnienie na każdym garze około 11,5.Nie kopci mi wcale i nie żadnych wycieków

A mam takie pytania:

1.Czy brac sie za wymianę pierścieni?
2.Czy przy wymianie pierścieni wymieniąć tez panewki?
3.Czy popychacze pasują z silnika 1,8 16v?
4.Co jeszcze może byc przyczyną brania oleju?
5.Czy po wymianie pierścieni i panewek musze robić coś jeszcze?


Dzięki z góry za wszelkie sugestie bo ręce mi opadają



  
 
a połączenie kolektora wydechowego z silnikiem masz suche?
  
 
Cytat:
2006-11-21 08:31:27, surec pisze:
a połączenie kolektora wydechowego z silnikiem masz suche?




Powiem sczerze ,że nie sprawdzałem.Jesli byłoby mokre to co jest tego przyczyną?
  
 
Sprawdzałeś czy nie ma wycieków, druga sprawa uszczelniacze mogły stwardnieć i nimi trochę bierze to że były zmieniane te częsci robią teraz gatunkowo kiepskie. W najgorszej wersji pierscienie a może spróbuj zmienić olej jakiś mineralny dobry jakościowo zakładam że masz teraz półsyntetyk.
  
 
Tak darku sprawdzałem,wycieków nie ma.
Jakies dwa miesiące temu zmienilem na mobila mineralnego.
Nie ma żadnej różnicy.
Jak mowię ,nie kopci,chodzi równo,ciśnienie 11,5 .
Ja jesli chodzi o uszczelniacze (podróby) to czy jest możliowość,że padły od razu tzn zaraz po wymianie?
  
 
Miałem taki przypadek padły mi uszczelniacze z dwa razy po wymianie jakieś padła były poprostu twarde zrobiły sie jak kamień raz w escorcie raz w sierce
  
 
Mi tez bral olej. Wymienilem uszczelka pod pokrywa i juz nie bierze. Jak masz brudny silnik to bedzie uszczelka.
  
 
Tylko własnie mam tak,ze silnik jest suchy,nie zostaja żadne plamy pod autem i nie kopci .


Pogadałem przed chwilą ze Sławkiem i doszedłem do wniosku,że skoro i tak mam zamiar wymienić uszczelniacze na oryginały i muszę zdjąć głowicę to przy okazji wymienię też pierścienie.
Mam tylko nadzieje,że to pomoże bo objaw jest naprawdę dziwny.
  
 
myślę że nieźle grzejesz autem miałem problem taki w focusie na 1000 km 1l !!! oleum przy prędkości 140 < na trasie
silnik suchy, a pod pokrywą świec chyba 1-3 cylindry, małe jeziorko oleum, jeden fachman remont silnika, ponoć sie tego tu nie robi, ale uszczelniacze taki był typ fachowca dobrego
rozebranie i sprawdzenie popychaczy 800 pln, więc sie sprzedał w komisie między innymi dlatego, ogólnie wszystko inne ok,......
inne problema......
  
 
Cytat:
2006-11-23 23:05:26, Blured pisze:
myślę że nieźle grzejesz autem




Oj nie kolego,nie mam zwyczaju nieźle grzać.

Jest jeszcze jedna opcja ,tzn po wykręceniu świec okazało się ,że porcelanka jednej z nich jest ukruszona.
Czyżby narobiła zamieszania?

Nie zmienia to faktu ,że w przyszłym tygodniu do mechanika.
Wtedy opisze dokladnie co bylo przyczyną brania oleju.
  
 
no to sorki ....za to grzanie......
ciekaw jestem co to ? ....
pozdro
  
 
Wszystko może być: uszczelniacze, zaworów panewki. czyli poprostu przebied i wiek.