Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-12-30 19:40:24 W glowicy? Hmmm... na pewno inny jest walek rozrzadu i w zwiazku z tym wnioskuje, ze inne moga byc laski popychaczy (tego nie jestem pewny, bo to tylko moje insynuacje). Wiecej grzechow nie pamietam. |
MB21 vw Kraków | 2004-12-30 20:12:49 hej ![]() 1. głowica obnizona o 0,5mm(wiekszy stopien sprężania 9,5) 2. rozrząd napędzany paskiem 3. dłuższe gniazda zaworowe , gniazda zaw wydechowego o wiekszej srednicy |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2004-12-30 20:19:27
glowica wzmocniona i wałek rozrzadu tez, AB przystosowany do benzyny bezołowiowej i wiecej kucykow |
MB21 vw Kraków | 2004-12-30 20:20:27 AB ma 82 kuce ![]() ![]() w tłokach pogłębione wycięcie dla zaworu ssącego [ wiadomość edytowana przez: mb21 dnia 2004-12-30 20:30:46 ] |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-12-30 20:51:59 dodatkowo inne, selekcjonowane spręzyny zaworowe... |
MB21 vw Kraków | 2004-12-30 20:54:27 średnica kanałów ssących w głowicy 30 zamiast 32 mm |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2004-12-30 21:43:36 blok malowany na zielono?
inne dysze gaźnika |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-12-30 22:09:42
dysze jak dysze... inny gaźnik ![]() |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-12-30 22:27:35
nie potwierdzam. moj poprzedni był czerwony ![]() |
![]() Qba6tak Miłośnik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2004-12-30 22:31:28
W AA i AB rozrząd jest napędzany paskiem. |
![]() Qba6tak Miłośnik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2004-12-30 22:36:00
Laski muszą być takie same bo złożyłem silnik w takiej konfiguracji: blok, układ korbowy i wałek rozrządu z AA, koła i pasek rozrządu AB, głowica z osprzętem i popychacze AB, miska i pompa oleju AB i cała reszta AB. |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2004-12-31 00:36:27
1. Nieprawda. W przypadku polonezowskich AA i AB, stopień spreżania jest identyczny i wynosi 9,2, a głowica wcale nie jest obniżona. 2. Każdy silnik poloneza 1.5 (oraz 1.6 i b. rzadki 1.3) ma rozrząd na pasek. 3. Tyż nieprawda. Zawory obu wersji są identyczne. Co to znaczy "dłuższe gniazda zaworowe"? Gniazda zaworowe w głowicy mają określoną średnicę i nie słyszałem, żeby operowano pojęciem "długości" w przypadku tego elementu. A same gniazda tez są identyczne. Dalej - laski są również identyczne. Podcięcia w tłokach byly dla obu wersji takie same, przynajmniej od momentu gdy AB pojawiłsię w produkcji (a nie chce mi się wierzyć, żeby przed tą datą coś zmieniano - silnik AB został opracowany przed uruchomienim produkcji poloneza na równi z silnikiem AA, ale wdrożono go do produkcji pare lat po tym fakcie). O selekcjonowanych sprężynach zaworowych pierwszy raz słyszę. Różnice w srednicy kanałów ssących (30 mm vs. 32 mm) dotyczą porównania głowic polonezowskich z fiatowskimi (silnik 1.5 - 115C) , ale raczej nie AA vs. AB. "Przystosowanie do benzyny bezołowiowej" wcale nie odróżnia wersji AB od AA. Silniki 1.5 zostały przystosowane do Pb/ dopiero w 1989 r. wraz z wprowadzeniem modelu przejsciowego (przód z noskiem, tył a'la caro). Silniki te, miały zastosowany inny materiał na gniazda zaworowe w głowicach i takie "wzmacniane" głowice stosowano w silnikach 1.5 od nr 427480; co dotyczyło zarówno wersji AA jak i AB. A silnik AB zaczął być produkowany już od 83 r., więc do roku 89 był do bezołowiówki "nieprzystosowany". Więc AA od AB różni się: - wałkiem rozrządu (w szczególności - to jest najważniejsze meritum modyfikacji) - większy wznios krzywek: 6,65 mm w stosunku do 5,90 mm. - pasowaniem kanałów ssących na styku głowicy z kolektorem ssącym (teoretycznie - potem to roznie bywalo, bo zależało od "dyspozycji" pracownika odpowiedzialnego za obłsugę odpowiedniej frezarki ![]() - gaźnikiem |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2004-12-31 00:43:33 wiec sa zielone i czerwone bloki,malowali je tylko w tych kolorach?
czy mozna nabyc dzwignie zaworowe (koniki) o innym przelozeniu? |
![]() krzyspi25 CARO 1,6 GLE Sosnowiec | 2004-12-31 00:48:51 brawo dla Mrozka! dobrze przygotował się do walki z paskami rozrządu, gniazdami zaworów itp. przy AA i AB, jeśli o mnie chodzi to po lekturze tematu opisanego w książkach FSO postanowiłem do mojego AA założyc wałek z AB, przy okazji panewki, pierścienie i "takie tam" ![]() ![]() ![]() |
![]() krzyspi25 CARO 1,6 GLE Sosnowiec | 2004-12-31 00:58:38 mój blok jest zielony a silnikAA podobno z roku 86, a żeby było ciekawie to mam na głowicy nabitą literke "W" tak jakby to oznaczało że mogę jeździć na Pb! a takie głowice były przecież od 89! o jakichs innych konikach nie słyszałem i nie czytałem, |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-12-31 01:14:17
dlaczego AA mial walek o mniejszych wniosach krzywek niz 115C? co uzyskali zmniejszajac ten wznos o te 0,45mm? no i moze przy okazji sie dowiem czy silnik 116C ma walek o innych wzniosach niz 115C? bo wykres faz rozrzadu wg ksiazki maja ten sam, a przy wzniosie krzywki nie rozgranicza on na silnik 1,3 i 1,5 |
![]() krzyspi25 CARO 1,6 GLE Sosnowiec | 2004-12-31 01:36:17 jako ciekawostkę mogę podać że wg książki z roku 1969 wznios krzywki wynosił 5,731mm! a wg książki z 1986 wznios to 6,35! co o tym sądzicie? ![]() |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-12-31 01:45:28 noo wlasnie chcialbym poznac prawde a nie suche fakty, bo wierzac ksiazce E.Kaima 1,3 i 1,5 to to samo
potwierdzic moge jedynie ze walek do 1,5 115C ma rzeczywiscie 6,35mm, gdzyz robiac remont zalozylem nowy walek i z ciekawosci sprawdzilem czy ksiazka nie klamie |