Zmiana opon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Wiem, że idzie zima i czas na założenie zimówek, ale ja mam pytanie dotyczące opon letnich. Mam letnie Savy 195/50 R15 na alufelgach oryginalnych Forda(ten najwyższy model, ze śrubami ozdobnymi na rancie). Ostatnio dość mocno mi ten zestaw buczy, auto jest też jak dla mnie trochę za twarde. Pomyślałem więc o zmianie. Czy mogę zmniejszyć rozmiar opon np. do 185/65/R15? Najbardziej zależy mi natej drugiej wartości, bo 50 to zbyt niski profil na polskie drogi. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
  
 
.... dużo zależy od szerokości felgi .... a co do profilu 65 a felgach 15" możesz się nie zmieścić w nadkolach ....
  
 
Rozumiem. W takim razie jaki profil byś proponował? A może wiesz, jaki jest oryginalny rozmiar opon w Escorcie na takich alufelgach?

  
 
Cytat:
2006-10-27 08:59:50, Radiowiec pisze:
Rozumiem. W takim razie jaki profil byś proponował? A może wiesz, jaki jest oryginalny rozmiar opon w Escorcie na takich alufelgach?



Właśnie 195/50/15 jest oryginalny. 185/65/15 będzie miało większy obwód, a więc oszukaństwo na prędkościomierzu i liczniku będzie.
  
 
Cytat:
2006-10-27 08:59:50, Radiowiec pisze:
Rozumiem. W takim razie jaki profil byś proponował? A może wiesz, jaki jest oryginalny rozmiar opon w Escorcie na takich alufelgach?



oryginalny rozmiar na 15" to 195/50/15, jezeli chcesz wezsze opony to wg przlicznika musi byc 185/55/15. Wtedy nie bedzie licznik przeklamywal za duzo
  
 
Chłopaki, w takim razie może inaczej. Czy zmiana opon na nowe w takim samym rozmiarze, jak jest teraz, pomoże i buczenie zniknie? Może to po prostu kwestia zużytych już kapci?
  
 
.... może zniknąć .... mialem taak że opony były taak głośne że nawet mechanik stwierdził ze łożyska wysypane ..... po sprawdzeniu 4 kół okazało się że łożyska są OK i że to opony ..... poczytaj sobie opinie na portalach oponiarskich ..... na pewno coć znajdziesz za rozsądną cene i satysfakcjonujące Cie pod względem parametrów ....
  
 
Kurcze, mam problem z tymi oponami. Już nawet myślałem nad sprzedażą alufelg z oponami, bo hałas jest naprawdę denerwujący. Ma ktoś doświadczenie z takim problemem? Czy wystarczy w moim przypadku zmienić tylko opony? Nie znam się zupełnie na tym i nie chcę postępować pochopnie. Jaki rozmiar, rodzaj i profil opony mam dobrać do moich felg, żeby auto było bardziej miękkie i mnie hałasowało? Help!
  
 
Żeby było bardzoiej miękkie to musi byż wysoki profil, gorzej za to będzie się rpowdzić w zakrętach. Jeśli zależy Ci na komforcie to 14". 13" to już IMHO trochę mało. Jeśli chodzi o hałas to już zależy najbardziej od samej opony i jej konstrukcji. Musiałbyś poczytać jakieś testy przed kupnem żeby wybrać cichą, ale tak naprawdę większość opon nie jest zbyt głośna, musiałeś źle trafić.
  
 
Dzięki za odpowiedzi. Czyli po prostu poszukam nowych oponek w lepszym stanie. Jeśli to, o czym pisał Wojo jest faktem, to nie polecam opon Sava
  
 
Jest tak że opony generalnie są coraz lepsze, a patrząc wstecz to jest przepaść między tym, co powiedzmy 10 lat temu. Opony różnią się zasadniczo poziomem hałasu, ale mało która już hałasuje tak, aby było to uciążliwe.
  
 
Cytat:
2006-10-27 17:26:20, Wojo pisze:
Jest tak że opony generalnie są coraz lepsze, a patrząc wstecz to jest przepaść między tym, co powiedzmy 10 lat temu. Opony różnią się zasadniczo poziomem hałasu, ale mało która już hałasuje tak, aby było to uciążliwe.



Wojo, ale jednak różnica jest. Od siebie nie polecam tanich Michelinów, bo głośne i latają. Natomiast Uniroyal, przy dość dużej głośności mają fantastyczną przyczepność na mokrym.
  
 
Masz ładne alu Szkoda ladować kasy w 14-ki.Ja bym włożył 195/55 są troche wyższe a komfort będzie zdecydowanie lepszy
  
 
Właśnie o to chciałem zapytać. Szkoda mi tych alusków, auto bardzo na nich zyskuje, ale szum i twardość zawieszenia mnie irytują. Ford zaleca 195/50/R15, ale jeśli profil zwiększyłbym do np.65 to stanie się coś złego? Zależy mi na komforcie. I przy okazji, ma ktoś takie oponki w bardzo dobrym stanie do sprzedania?
  
 
Tzn na te 15 chciałbyś wrzucić 195/65? Nie rób tego bo to bardzo powiększy średnicę koła. Począwszy od przekłamywania licznika, po ewentualne tarcie przy skręconych na maksa kołach czy na dobiciu. I będzie kiepsko wyglądał.

Jak powiększać profil, to zmniejszać felgę.
  
 
do 1.4 195/65, kozak
jak chcesz komfortu to polecam merole albo ewentualnie audi 195/50 to chyba najlepsza opona na świecie, moim zdaniem idealny kompromis między wygladem a (pseudo)"komfortem"

jeździłem na 185/55 i nie ma żadnej różnicy, 185/60 jeszcze wejda bezproblemowo, ale to rzadkie oponki. przy nich może jakas poprawa była by zauważalna.

wszystko w zwyż zamuli Ci delikatnie rzecz biorąc autko, może i 185/65 by sie zmieściły, ale w seri zawieszeniu, a i tak pewnie wjeżdzając na jakiś krawężnik czy coś na skręcie by sie odzywały.

moja rada, jesli chcesz wygody, kup ładniutkie 14 i profil 70, te 15 sprzedaj na allegro,(bo tu juz wszyscy wiedzą że huczą)

jeśli jednak chcesz żeby autko lepiej wyglądało i oczywiście prowadziło się, kup dobre i ciche opony o ww rozmiarze i omijaj dziury

pozdrawiam
 
 
Cytat:
2006-10-27 21:48:53, Radiowiec pisze:
Właśnie o to chciałem zapytać. Szkoda mi tych alusków, auto bardzo na nich zyskuje, ale szum i twardość zawieszenia mnie irytują. Ford zaleca 195/50/R15, ale jeśli profil zwiększyłbym do np.65 to stanie się coś złego? Zależy mi na komforcie. I przy okazji, ma ktoś takie oponki w bardzo dobrym stanie do sprzedania?



Będą ocierać i licznik będzie przekłamywał. I to sporo. Jeździłem kiedyś na 195/55/15 i przy hopkach pojawaiły się problemy. A niby tylko 5% większy profil.