MotoNews.pl
3 Zwiększone spalanie (163256/0) - PT
  

Zwiększone spalanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. Mam Opla Astrę II 1,6 8 zaworowy 2003r.. Instalacja od nowości-
obecnie 130 tys km. Tydzień temu zauważyłem znacznie zawyżone spalanie.
Normalnie na 1 tankowaniu robie ok 340 km. Teraz 220!! Sprawdziłem to 2
krotnie. Czym to może być spowodowane? Mechanik twierdzi, że winne są świece.
Po 1 razie stwierdził, że mieszanka zbyt bogata. Wyregulował i kazał
sprawdzić. Nic nie dało. Na obecnych świecach OPLA mam zrobione ok 15 tys km.
Nadmienię, że jakiś czas temu padł mi silnik krokowy i został odłącznony
(czyli śmigam bez niego)-czy to może być przyczyna? Miła ktoś
podobne "dolegliwości"? Dodam, że parownik wymieniony jakieś 5 tys km temu. Filterek sprawdzony, filtr powietrza wymieniony tydzień temu.
  
 
Koleś ale dałeś po garach,jak nie masz krokowego to sie nie dziw .register możesz zamontować ale na krótko i przy dobrze wyregulowanym parowniku metodą prób i błędów podczas jazdy[przerabiałem to].A ponadto zmien cudownego mechanika.
  
 
No Kaziu tylko, że ja jakoś nigdzie nie wyczytałem, że na pewno chodzi o silniczek krokowy od LPG i że to II generacja.
W każdym razie i ten od LPG (zakładając, że to II gen. i ten benzynowy) muszą być sprawne, a nie odłączone.
  
 
Danek,chyba dzisiaj wstałeś lewą nogą,przeczytaj jeszcze raz oba komentarze.
  
 
Kaziu, może i się czepiam, ale przeczytałem pięć razy i w dalszym ciągu nie widzę potwierdzenia co do generacji tej instalacji, ani co do tego o jaki silniczek chodzi.
Cytat:
Nadmienię, że jakiś czas temu padł mi silnik krokowy i został odłącznony
(czyli śmigam bez niego)-czy to może być przyczyna?

- nigdzie nie widzę stwierdzenia: "silnik krokowy od gazu"
Fakt, że oba mogą mieć wpływ na spalanie, ale w swojej odpowiedzi zakładasz kategorycznie, że tam jest druga generacja. A co jeśli to sekwencja?
  
 
Instalację mam najzwyklejszą, tradycyjną. Nie wiem jak ją można jeszcze określić. A odłaczony jest silnik krokowy od LPG. Po odłączeniu jakiś miesiąc jeździłem bez żadnych problemów. Problem nagle zaczął się w ub. tygodniu
  
 
Kaziu50-może i dałem po garach. Jednak mechanika nie będę zmieniał. Zmieniłem jednak wg jego sugestii świece i spalanie wróciło do normy. Z tego co napisałeś on chyba jakiś magik jest? Może więc Ty zmień zawód Oj Ci specyjaliści...
  
 
Cytat:
2006-10-27 09:20:58, Zico72 pisze:
Kaziu50-może i dałem po garach. Jednak mechanika nie będę zmieniał. Zmieniłem jednak wg jego sugestii świece i spalanie wróciło do normy. Z tego co napisałeś on chyba jakiś magik jest? Może więc Ty zmień zawód Oj Ci specyjaliści...

  
 
Zico-pewnie i dalej dajesz w gary.nie wieże by powodem takiej róznicy były tylko świece.a przy bogatej mieszance szybko załatwisz katalizator bo poto tam ma być zamontowany silniczek krokowy a nie register.A jak byłeś u mechanika to wystarczy ,że tylko wkręcił Ci troche śrube [nawet nie zauważyłeś] i wszystko jest ok. Ale to na krótką mete.
  
 
Zico--Pozwól ,że wrócę to tego wątku.Jednak musisz zmienić tego cudownego mechanika. Bo taką robote to może odwalać przy Fiacie 125p gdzie nie ma ani sondy lambda ani katalizatora.A Ty się chwalisz bryką jeżeli tak to lepiej pojedz do kowala A jak napisałem wczesniej,ten się śmieje ostatni kto się na koncu.I tyle.
  
 
sprawdz odrazu kable WN
  
 
Dlaczego mam sprawdzic kable WN? Sprawdzał przy mnie-było OK, żadnych przebić itd. Kaziu50-pewnie jestes sam mechanikiem. Nie neguję, że dobrym. Więc tez pewnie nie lubisz, jak klienci deprecjonują Twoje zdolności. Do tej pory naprawdę mi pomagał-mam 4 auta na gaz, wszystkie od pewnego czasu u niego serwisuje i zawsze mi pomagał. Dlaczego teraz miałby sie pomylić? Z ta zmianą profesji troszkę się zagalopowałem-czasem mnie ponosi, jak ktoś zbyt butny jest. Ale za to Cię przepraszam. I powiem Ci, że zacząłem wg Twojej sugestii go męczyć, więc stwierdził że dla świętego spokoju zamontuje mi ten silniczek (choć twierdzi, że to nie ma wpływu). Pozdrawiam