MotoNews.pl
2 Pytanie o sprężyny w Samarze (18091/12) - PT
  

Pytanie o sprężyny w Samarze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeszukałem forum zanim powstał ten wątek, ale trzy już istniejące tematy różniły się problemem, który jeśli tu zostanie rozwiązany - może przydać się innym

Otóż wybrałem się na wypad za miasto po bezdrożach małopolski Samarą, zapakowaną w 4 osoby i psa. Problem pojawił się już na pierwszych nierównościach, gdy zacząłem szorować wydechem (albo inną częścią podwozia) o ziemię. Nigdy nie miałem podobnych problemów w poprzedniej Samarze, pytam więc czy gumowe "kliny" pomogą, czy należy pomyśleć o zmianie sprężyn???
Dodam tylko, że przegląd miałem w kwietniu i na komputerze nic nie wyszło.
Sorry za długawy wstęp.
  
 
Ja bym w podkładki się nie bawił,tylko odrazu sprężyny do wymiany.Koszt za sztukę to pewnie ok 50 z,ale masz pewnośc,a z takimi podkładkami to nigdy nic nie wiadomo.
Może inni posiadacze samarek się wypowiedzą
Pzdr Grzesiek
  
 
Mozliwe ,ze w samarze sa też różne stopnie twardosci spręzyn.Pamiętam jak jeździlismy na wakacje moją w cztery osoby:bagażnik załadowany na full tak ,ze do tyłu prawie nic nie widziałem,na dachu rower , namiot, cztery krzesła,stolik i karimaty.Ale dało się jechać i nic nie dobijało. Niedawno w Bilgoraju w takim małym sklepiku ŁADY i SKODY, widziałem spręzyny do sanmary z różny,i kolorami oznaczeń twardości. Może masz fabrycznie założone miekkie spręzymy????
  
 
niekoniecznie obcierałeś o ziemie. jeśłi masz plastykowe nadkola to prędzej o nie. jeśłi założyłeśalumioniaki, które sąwysunięte troszkędo zewnątrz, to też może być przyczyna.
Gumowe kliny mogą pomóc, ale pojawiają sięinne sprawy: auto stoi wyżej i inaczej zachowuje się w zakrętach. trzeba sprawdzać czy nie wysunęły się ze zwojów.
Moja stoi na gumach, coć zawiasy przeszły przegląd bez problemu i jestem zadowolony. Guma to wydatek rzędu 30 pln, a twarde sprężyny... chyba że dasz je do kowala.

dodam tylko że miałem podobne przypadłości.

  
 
Piotr - jak na standardowym przeglądzie może CI wyjść czy spręzyny sa dobre???tzn. czy nie straciły swoich parametrów????
Ja też niedawni robiłem przegląd ( taki do rejestracji) ale nic takiego nie badali..Myslę, że na przeglądzie to nie wyjdzie.
  
 
Paweł: Nie wiem czy sprężyny mogą "wyjść na przeglądzie" czy tylko amorki, ale fachman postawił mi auto na takim ustrojstwie co to robi z samochodem fikołki i włączył..................
Serce mało mi nie pękło, ale jakoś to przeżyłem, potem tylko na monitorze pokazały się dwa słupki z procentami i fachman mówi: "dobreeee" jedziemy dalej....

Góralu "gumy" mam za 15 pln/6 szt - po 3 w każdą sprężynę, tylko kiedyś na autoladzie ktoś mówił, że nie jest to ideał...
Tzn co?
Jak założę będzie wyżej, ale np. z zakrętu dupa mi wyleci przy 60km/h??????????
  
 
nie wiem jak przy twoich gumach. ja mam dwie, po jednej w każdą sprężynę na około dwa zwoje i dupa mi nie ucieka, ale do pewnych niuansów trzeba się przyzwyczaić. ma po prostu tendencję do przechylania się w zakręcie. nic strasznego...
  
 
No to myśle,że to było procentowe zużycie amrtyzatorów,
No i ile Ci pokazało????
Masz oryginalen zmaortyzatory , czy już by ły zmieniane???
Pawel
  
 
Nie pamiętam ile mi pokazało, a nie będę Cie czarował...
Natomiast póki co wszystko mam oryginalne oprócz opon, gazu i białych kloszy na kierunkach i końcówek spryskiwaczy.
Mam zamiar to zmienić, ale powoli...
Przejechane mam ok 65 tyś i tyle też wytrzymały sprężyny i amory - myślę, że nie jest to ich graniczna wielkość
Mylę się???
  
 
Ho ho - ja na swoich amorkach zrobiłem 190000 km)))Mysle,że to nie jest jeszcze ich koniec
No i dopiero niedawno założyłem te gazówki.
Ale dziś na zakopiance było super ))Gdyby nie one....miałem parę "podbramkowych sytuacji...
Paweł
  
 
To ty jeszcze nie sprzedałeś Samary????
To może te Twoje amory zamienisz za dopłatą?
Kurcze Prezes - ja już nic nie rozumiem. Masz sąsiada, który chce Ci sprzedać 2102, ale boi się z Tobą gadać Sprzedajesz Samarę i wciąz nią jeździsz... . Czy jest tu gdzieś policja skarbowa?????????
A drogowa???
- No to sprawdźcie Panowie Prezesa...
Łubudubu, Łubudubu, niech nam żyje ....
...niech żyje nam.
  
 
Hehe Piotruś - znim ją sprzedam - jeszcze się nia troche nacieszę))
Wczoraj była oglądana przez trzy osoby. M.in na trasach oesów "krakowskiego" z Budzowa do makowa podhalańskiego przez goscia , który tam trochę jeździł w rajdach. W srodę będe miał odpowiedź, bo tamte musi sprzedac swoja rajdówkę.Ale auto będzie wdobrych rękach bo mają chałupę obokj naszej))
Amorków juz nie ściągam , ale spręzyn jeszcze nie założyłem))
A co do skarbówki...
Paweł
  
 
Dobra w nawiązaniu do powyższych wyjaśnień uprzejmię zawiadamiam, że smutnych Panów z US odwołano z interwencji...

- To co mówiłeś o tych SPRĘŻYNACH???
ps
Zawsze w odwodzie są jeszcze agenci z Matrixa
  
 
Że jeszcze nie założyłem ale....strasznie mnie to kusi))
Przedwczoraj rozmawiałem z Miskiem- on tez jeszcze nie założył, a grzechem byłoby sie nie dowiedzieć jak to może chodzić w samarce na tym zestawie KYB+ Ventura
Paweł
  
 
Podejrzewam, że miałbyś co wspominać - tylko czy to Ci się kalkuluje: przekładka - jazda - przekładka - sprzedaż???
  
 
Nie nie - ja tego tak nie kalkuluję. Jak juz założe to nie sćiągnę. A zreszta wszyscy kupcy raczej reflektuja na spręzyny z samarą i blachą pod silnik. ja chcę się po prostu dowiedzieć jak to chodzi na górskich dróżkach))
Paweł
  
 
Witam, jeśli komuś nie chce się czytać całego wątku - przypomne chodziło o włożenie gum w sprężyny z tyłu w związku z nadmiernym siadaniem Samarki przy pełnym obciążeniu...

Założyłem gumy i ... kicha! To jest rozwiązanie doraźne - jak wrócę z wypadu na bezdroża (wiozę 4 osoby) wyciągam gumy i zostawiam w garażu...
Auto zachowuje się fatalnie i do tego "jęczy", wiem, że przymierzaliście się do sportowych sprężyn (twardych), ale przeglądając wątki jakoś nie znalazłem informacji o cenie. Były podawane różne wersje.
Jesli ktoś ma orientację w temacie - proszę o odpowiedź. Nie wiem o ile są droższe od standardowych, natomiast wiem już napewno, że tył muszę wymienić. Jeśli więc różnica w cenie nie zwali mnie z nóg - to zakupiłbym sportowe...
Pozdrawiam
  
 
PIotr- Mam dosprzedania te Ventury Sport...Cena do uzgodnienia.
No to jeszcze dodam cenę - 400PLN z fabrycznie nowy komplet(płaciliśmy za trzy komplety po 450 złotych ale normalna cena to ok 590(teraz chyba jeszcze więcej bo wtedy EURO było tańsze.Są sprowadzane z Holandii,o progresywne charakterystyce i któtsze 0 45 mm(obniżają o tyle zawias. Misiek mówił mi ,że da się jeździć i normalnie i szybko .Opinie o ich zachowaniu się poda Wam własnie misiek (który je juz założył, bo ja nie zdążyłem przed sprzedażą samarki)

[ wiadomość edytowana przez: pawel_krakow dnia 2003-07-02 15:36:31 ]
  
 
Witam
W mojej Samarze jak 3 osoby wsiądą z tyłu, to już coś szoruje na wybojach... Ale już kupiłem wyższe sprężyny od kombi czy czegośtam - sztuka 35 zł - nóweczki w Białymstoku, więc za tą cenę nie opłaca mi się tam nic podkładać, a wszystkie roboty robię sam.

Pozdrawiam
  
 
Odnawiam trochę post

Ktoś coś radzi w miarę taniego do samarki? (w Wawie )
(w miarę aniego, ale nie żebym wyglądał jakbym miał napęd 4x4 - bo tak wysoko ).