Wymiana świec żarowych.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po dluugiej nieobecnosci na forum. Tfuu, raczej nieaktywnosci niz bytnosci.

Mam zamiar w najblizszym czasie wymienic świece żarowe. W serwisie powiedziano mi, ze w silnikach X25DT jest klopot z ich wyminana i nalezy zdemontowac kolektor + wymienic uszczelki.

Wydaje mi sie to nieco absurdalne.Chyba GM nie popełniby takie sabotażu... Co o tym myslicie ?

P.S.
Ceny :
Beru - GM: 44 zł/ szt,
Hans Prinz: 26/ szt.

Ktore wybrac, a moze Champion, Bosch, NGK, Fegi ?

Pozdrawiam!
  
 
No niestety ale maja rację aby wymienić świece trzeba zdemontowac kolektor,malo tego zalecane jest także wymienić na nowe uszczelki pd kolektorem.Co do świec to może Czempiony bym polecił
  
 
witaj,
Cytat:
2005-11-18 14:44:28, SABLE pisze:
W serwisie powiedziano mi, ze w silnikach X25DT jest klopot z ich wyminana i nalezy zdemontowac kolektor Pozdrawiam!



Zgadza się, cztery tylne, jak się postarasz i masz odpowiednie narzędzia to wymienisz, ale te nad pompą nie dasz rady musisz zdjąć kolektor. Sprawdż, które są spalone i wymień tylko spalone , może nie będą to te dwie, chociaż zdjęcie kolektora to 10-15 min
  
 
Cytat:
2005-11-18 15:36:19, Tom_J pisze:
Sprawdż, które są spalone i wymień tylko spalone



Z tej porady raczej bym nie skorzystał.
Amorki wymieniamy tylko te które są zurzyte? To samo z klockami i szczękami tudzież ze świecami iskrowymi?
Bzdura totalna
A co do marki świec. Ja zakładałem do dieselka Beru a do benzynek NGK. Mają swoją markę, choć nie należą do najtańszych.
Zaznaczam, że seryjnie w tych dieselkach montowane są Beru.
  
 
Cytat:
zdjęcie kolektora to 10-15 min



Jak ktos juz wczesniej zdejmowal i wie jak do tego podejsc to moze i tak ale jak ktos nie ma o tym pojecia to sie troche nagimnastykuje

Sable - uwazaj zeby ci nakretki na dol nie pospadaly

Cytat:
Ktore wybrac, a moze Champion, Bosch, NGK, Fegi ?


Ja bym bym polecal wybor pomiedzy beru a championami Wszystko zalezy od tego ile jestes w stanie wydac na swiece.


  
 
Dzieki za liczne odpowiedzi. Wiedzialem, ze moge na was liczyc !!!

Jestem umowiony w serwisie w poniedzialek. Kupie świece Beru, czyli takie co ida na pierwszy montaż.

aha! ile uszczelek bedzie trzeba wymienic pod kolektorem ? chodzi o kolektor wydechowy, oczywiscie ?

Pozdroo.
Paweł.
  
 
Cytat:
2005-11-18 22:23:15, SABLE pisze:
aha! ile uszczelek bedzie trzeba wymienic pod kolektorem ? chodzi o kolektor wydechowy, oczywiscie ? Pozdroo. Paweł.


Paweł, no wiesz, takie rzeczy piszesz?
Sześć, oczywiście że sześć.
I nie ważne z której strony silnika
  
 
No i po zawodach.
Grzaly tylko dwie...
Tak jak pisaliscie bez zdjecia kolektora ssacego nie dalo rady.

Koszty:
Świece Beru- 250 PLN/ 6szt.
Uszczelki kolektora ssącego- 38 PLN/ 6 szt.

Pozdrawiam.
  
 
Zaraz, zaraz, bo sie pogubilem, chodzi w koncu o kolektor ssacy czy wydechowy? Wtryski są przy ssacym, a swiece tez?
  
 
Cytat:
2005-11-18 22:23:15, SABLE pisze:
aha! ile uszczelek bedzie trzeba wymienic pod kolektorem ? chodzi o kolektor wydechowy, oczywiscie ? Pozdroo. Paweł.



Sabotaż

Jasne, że ssący
  
 
UFFFFFF......
Juz pomyslalem, ze ktos ma jakis super inny silnik, z jakimis super rozwiazaniami, chociaz nasz tez jest przeciez dobry, jak sie o niego dba i nie zyluje...
  
 
Cytat:
2005-11-25 10:33:31, kuba pisze:
Sabotaż



  
 
Dzisiaj miałem okazję przekonac się jak wygląda wymiana świec żarowych w motorku 2,5td.Początkowo wyglądało to na koszmar(ktoś mógłby pomyśleć nad inną koncepcją montażu),ale po chwili zastanowienia...odkręcenie kolektora też nie jest wcale takie proste,szczególnie ostatnia nakrętka dolna daje się we znaki.Wymieniłem 2 świece na 1 i 5 garze,może to wydawać się dziwne ,ale względy finansowe przeważyły Teraz trzeba poskładać to wszystko spowrotem-więc do dzieła i...pierwsza nakrętka leży już pod motorkiem na osłonie,drugie podejście i odrobina towotu na kluczu 6-cio katnym w zadowalający sposób podtrzymuje nakrętki Wszystko jest w najleprzym porządku do momentu próby włożenia śrob 8-mek zamkowych,które są z prawej strony kolektora-k-o-s-z-m-a-r!!!odrobina ekwilibrystyki,kilka wiązanek pod adresem konstruktora,pół paczki fajek i-jest!!! Reszta to pestka,już się myję,odpalam bestię i do domku po ciężkim dniu pracy...Śnieg na drodze,ślisko a do nosa dochodzi zapach napędu-nic to do domu 25km i jadę dalej,pod domem sprawdzę skąd się wydobywa.Maska w górę,latarka w łapę,a jakże podczas montażu naruszyłem przewód przelewowy między 4 a 5 wtryskiem i paliwko płynie niczym w ropociągu"przyjaźń"za wschodnią granicą..Wizyta w zaprzyjaźnionym sklepie i pół metra przewodu-przekrój 3mm,to koszt 5 zeta,ale co tam trzy minuty później motorek znów przyjemnie mruczy... Dla ścisłości podam potrzebne narzędzia-klucze12 nasadowy i płaskooczkowy,13 nasadowy,8 nasadowy,oraz wkrętak krzyżakowy-ot i wszystko
  
 
Mam pytanie związane z wymianą świec - jakie są objawy(skutki), gdy jedna lub więcej świec jest już do wymiany??

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2005-12-30 01:27:01 ]
  
 
Cytat:
2005-12-30 01:25:00, sewcio pisze:
Mam pytanie związane z wymianą świec - jakie są objawy(skutki), gdy jedna lub więcej świec jest już do wymiany?? [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2005-12-30 01:27:01 ]



Przeważnie się palą. A jak sie swieca spali, to nie uruchomisz silnika. X25DT tak ma, że świece przed uruchomieniem silnika zawsze podgrzewają paliwo, a jak jest uwalona świeca to j.w.
U mnie spalona swieca uwaliła przekaźnik od nich. 7 stówek pooooszło....

Nie wiem jak to jest natomiast w U25DT
  
 
Gdy jest spalona jedna swieca to jeszcze nie problem,dopiero gdy spalą się dwie nie można odpalić auta.Wiem to bo palił ładnie mimo mrozów, a napewno jedna świeca była spalona,bo jak nie chcial już zapalić i sprawdzałem świece,okazało się że nie palą dwie,a jedna z nich miala oderwaną główkę,to znaczy że od dluzszego czasu nie paliła się napewno ta jedna i wkońcu trafiło drugą.Po wymianie pięknie odpala aż miło posłuchać
  
 
Wtam,

w związku z zimą proponuję lekturę niektórym kolegom od TD dla zobrazowania zagadniania zapłonu silnika z pomocą świec żarowych i ich doboru:
zadanie świecy + linki u dołu tej strony
i tu

, a przy okazji
........kuba pisze:
Cytat:
Przeważnie się palą. A jak sie swieca spali, to nie uruchomisz silnika. X25DT tak ma, że świece przed uruchomieniem silnika zawsze podgrzewają paliwo


??
Panie kuba , świece żarowe nie palą się dlatego, że jedna jest spalona ponieważ pracują równolegle na 12 V (11 V). Przepalają się tak jak żarówki jedna prędzej druga póżniej chyba, że leją wtryski co wypala dziurę w świecy na skutek nierównego zapalania mieszanki. A widziałem takie przypadki. To wtryski do naprawy.
Swiece żarowe nie podgrzewają paliwa tylko pomagają przy zapłonie rozpylonej mieszanki w silnikach X i U w komorze wstępne.j

.........kuba pisze:
Cytat:

Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2005-11-18 15:36:19, Tom_J pisze:
Sprawdż, które są spalone i wymień tylko spalone


--------------------------------------------------------------------------------

Z tej porady raczej bym nie skorzystał.
Amorki wymieniamy tylko te które są zurzyte? To samo z klockami i szczękami tudzież ze świecami iskrowymi?
Bzdura totalna



Panie kuba, to nie jest "bzdura totalna" ponieważ to jest tylko żarnik w osłonie i ma prawo się spalić tym bardziej, że pracuje chociaż krótko podczas zapłonu ale w trudnych warunkach bo jest grzany przez prąd i spalane paliwo. Nie można porównywać pracy świec żarowych z iskrowymi, zupełnie inny charakter i warunki pracy.
Zywotność świec żarowych mierzy się w ilości uruchomień a iskrowe lości przejechanych kilometrów. Np. około 60 000 uruchomień dla świecy Brisk. Uruchamiając silnik 8 razy dziennie to mamy 2920 rocznie. Teoretycznie czas użytkowania świecy 20 lat ale ja daję jej 10 lat, to też dużo. Zależy też od egzemplarza może spalić się prędzej, jak i piłowania silnika podczas rozruchu (maksymalny czas grzania kilkakrotnie raz po raz), podawania paliwa itp. Świece nie pracują parami tak jak amortyzatory czy hamulce. Jeśli jedna świeca żarowa spali mi się po 20 000 uruchomień to wymienię wszystkie? Po co? Chyba,że kupiłeś auto, masz kasę i wymieniasz wszystko pokolei na nowe to Twoja sprawa.

H.R Etzold, autor książki pt. "Opel Omega Sam naprawiam samochód" na stronie 117 pisze:
Cytat:
Jeśli dioda próbnika nie zaświeca się, świeca żarowa jest niesprawna i należy ją wymienić na nową.


Nie jest napisane aby wymieniać wszystkie bo to bez sensu.
Mija katalogowy okres wymiany to mogę wymienić .

....za "bzdurę totalną" się nie gniewam , ja też się uczę cały czas

pozdrawiam serdecznie.


[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-01-07 00:38:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-01-07 07:17:58 ]
  
 
Cytat:
2006-01-07 00:22:56, Tom_J pisze:
Wtam, w związku z zimą proponuję lekturę niektórym kolegom od TD dla zobrazowania zagadniania zapłonu silnika z pomocą świec żarowych i ich doboru: zadanie świecy + linki u dołu tej strony i tu , a przy okazji ........kuba pisze: Nie jest napisane aby wymieniać wszystkie bo to bez sensu. Mija katalogowy okres wymiany to mogę wymienić . ....za "bzdurę totalną" się nie gniewam , ja też się uczę cały czas pozdrawiam serdecznie. [ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-01-07 00:38:36 ] [ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-01-07 07:17:58 ]



Co do "palenia" się świec. Czy ja gdzieś napisałem, że świece wszystkie wysiadają, bo jedna się spaliła ? Raczej nie. Czytaj to co napisałem. Świeca może się spalić, tak jak napisałeś, bo "leją" wtryski. Może również się spalić z powodu, jak przytoczona przez Ciebie,żarówka w wyniku wypracowania. Stąd moja sugestja, żeby wymienić wszystkie, bo istnieje prawdopodobieństwo, że niedługo polecą również pozostałe. A szkoda tej całej roboty z wybebeszaniem dolotu dla jednej świecy.
Co do "mojego" podgrzewania paliwa. Tutaj masz rację. Troszeczkę to pojęcie za bardzo uogólniłem
  
 
kuba

....ciekawą wybiórczą kompozycję cytatów stworzyłeś,
...można i tak prostować teorię.


a to co jest:


Wysłany: 2005-12-30 10:59:38

Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2005-12-30 01:25:00, sewcio pisze:
Mam pytanie związane z wymianą świec - jakie są objawy(skutki), gdy jedna lub więcej świec jest już do wymiany?? [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2005-12-30 01:27:01 ]


---------------------------------------------------------------------------

kuba pisze:

Przeważnie się palą. A jak sie swieca spali, to nie uruchomisz silnika. X25DT tak ma, że świece przed uruchomieniem silnika zawsze podgrzewają paliwo, a jak jest uwalona świeca to j.w.
U mnie spalona swieca uwaliła przekaźnik od nich. 7 stówek pooooszło....

Nie wiem jak to jest natomiast w U25DT

---------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------

.....nic nie piszesz o wtryskach, chyba że źle rozumiem; to bardzo przepraszam.

Nie żebym się czepiał ale z forum ostatnio robi się taki śmietnik, że aż przykro i wprowadzanie w błąd innych.
i pozdr.

[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-01-09 23:10:22 ]
  
 

Cytat:
______________________________________________
....ciekawą wybiórczą kompozycję cytatów stworzyłeś,
______________________________________________

Fakt. Połowa Twojej cytowanej wypowiedzi uleciała.

Taka ciekawostka

Cytat:
_______________________________________________________
a to co jest:


Wysłany: 2005-12-30 10:59:38

Cytat:
-----------------------------------------------------------------------------
2005-12-30 01:25:00, sewcio pisze:
Mam pytanie związane z wymianą świec - jakie są objawy(skutki), gdy jedna lub więcej świec jest już do wymiany?? [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2005-12-30 01:27:01 ]


---------------------------------------------------------------------------

kuba pisze:

Przeważnie się palą. A jak sie swieca spali, to nie uruchomisz silnika. X25DT tak ma, że świece przed uruchomieniem silnika zawsze podgrzewają paliwo, a jak jest uwalona świeca to j.w.
U mnie spalona swieca uwaliła przekaźnik od nich. 7 stówek pooooszło....

Nie wiem jak to jest natomiast w U25DT
______________________________________________________

Cytat:
______________________________________________________

.....nic nie piszesz o wtryskach, chyba że źle rozumiem; to bardzo przepraszam.

Nie żebym się czepiał ale z forum ostatnio robi się taki śmietnik, że aż przykro i wprowadzanie w błąd innych.
i pozdr.
_______________________________________________________



sewcio zadał pytanie "...jakie są objawy (skutki)...."
i otrzymał odpowiedź "przeważnie się palą........."
To jest, zdaje się, jeden z objawów nie działania świecy.
Sądzę, że to wystarczająca odpowiedź na jego pytanie.
A lejące wtryski to jedna z wielu przyczyn spalenia się świecy.

Śmietnik to się robi w tym wątku. Za twoją sprawą. Sewcio zadał pytanie i dostał odpowieź. I w błąd również nikogo nie wprowadzam. Chyba, że za błąd uznasz moją radę, aby wymienić wszystkie świece.
Sable pisze, że ma zamiar wymienić świece żarowe. Nigdzie nie napisał, że mu się spaliły, przestały grzać, urwał się kabelek od świec, itp. usterki. Wymienia je z czystej profilaktyki. Zakładam (tak samo jak Sable), że świece nie były wymieniane od nowości samochodu. Na pewno nie przejechały w tym czasie 80 tys. a raczej sto kilkadziesiąt. I ma w tym wypadku rację. W moim przypadku wtryski na bank nie lały, a świeca mimo wszystko spaliła się . Pociagnęła za sobą nie tani przekaźnik od świec. Wymienić świece, żeby nie wymieniać przekaźnika.To jest właśnie oszczędność. Więc nie zarzucaj mi, że robię burdel na forum i wprowadzam kolegów w błąd. Ja po prostu, nauczony własnym doświadczeniem, staram się doradzić i zaoszczędzić zainteresowanym kolegom dodatkowych wydatków.

I jeszcze jedno.
Moje określenie "bzdura totalna" było może zbyt dosadne, za co Cię przepraszam. Należało by tutaj napisać "można wymienić tylko spaloną, aczkolwiek radził bym jednak wymienić wszystkie, ponieważ..."

Pzdr.
Paweł