Gaśnięcie przy wysprzęglaniu po hamowaniu silnikiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Samochód: Daewoo Espero 1,8. Instalacja II generacji, komputer AL 700 zaprogramowany na autokalibracji. Mikser 32mm. Przebieg na gazie ok. 3tkm.
Problem: gaśnie po hamowaniu silnikiem szczególnie przy wysprzęglaniu z V biegu i redukcji na IV. Poza tym samochód chodzi na gazie ok. Można wrzucić na luz przy 120 km/h i nie gaśnie. Zużycie gazu w normie 10-11L. Przeczyściłem profilaktycznie silnik krokowy od wolnych obrotów, ale to chyba nie on, bo nie było innych problemów z wolnymi obrotami.
Jaka jest tego przyczyna?
  
 
witam.
prosta odpowiedź ---zmień samochód.
  
 
Witam,

dzięki za wyczerpującą odpowiedź, ale nie stać mnie na nic lepszego, a ten sam w sobie jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Nota bene podono te silniki są najłatwiejsze do zagazowania ze wszystkich z wielopunktowym wtryskiem. Mówił mi to gazownik z ASO Daewoo (ale to nie tam zakładałem gaz). Wobec tak konstruktywnych porad nie pozostaje mi nic innego jak pojechać do warsztatu, gdzie go montowałem, w końcu mam gwarancję.
  
 
Nie pamiętam dokładnie czy AL700 ma tę opcję ale objawy wskazują na zbyt duże przymknięcie attuatora na cut-off'ie lub zbyt niski próg obrotów jego powrotu do zadanych wartości.

- Np. nie przekraczać wartości przymknięcia na cut-off'ie o 30 %
- próg obrotów ustawić nie niżej niż 1500 rpm, coby krokowiec zdążył wrócić na swoje miejsce zanim motor zgaśnie.
  
 
Mam zaprogramowany sterownik podczas autokalibracji. Cut-off jest wyłączony. W poprzednim samochodzie (Daewoo Nexia) miałem włączony, ale nic takiego się nie działo.