Zmiana biegu przy 5tys. obr.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki problem, że jak chce szybciej ruszyć i cisne do ok 5tys. obrotów to nie moge wrzucić dwójki, muszą spasc obroty dopiero wchodzi, ze zmianą z 2 na 3 jest to samo. Co moze być tego przyczyną?
  
 
Cytat:
jak chce szybciej ruszyć i cisne do ok 5tys. obrotów to nie moge wrzucić dwójki




wOw ???

a czemu chcesz ruszać z dwójki depcząc na gaz prawie do oporu ??? jedynka już nie działa ???
  
 
Chyba źle to ująłem. Chodziło mi o to, że jak juz rusze z 1 i dojdzie do 5tys. to wtedy nie moge zmienic biegu.
  
 
Krzysiu, czytanie ze zrozumieniem się kłania...
Rusza, dokręca do 5000obr i nie może wrzucić przy tych obrotach kolejnego biegu (mając to 5000obr na pierwszym biegu)

Biegi wrzucasz odpuszczając gaz przy zmianie?
Jak nisko muszą spaść obroty żeby kolejny bieg chciał wejść?
Czuć opór na dźwigni i nie chce nawet wejść w "ścieżkę" do kolejnego biegu?
  
 
Wciskam sprzęgło (do oporu) puszczam gaz i jak chce wrzucić 2 to wchodzi w ściezke ale dalej jest opór. Nie wiem jak duży bo nie cisnąłem na siłe.
  
 
Witam,może przy takich wysokich obrotach synchronizatory mają problemy ze zgraniem trybików.Druga opcja,ktoś nalał gęstego oleju do skrzyni (orginalny bardzo rzadki) i biegi wchodzą jak w Starze.A jeszcze spróbuj z 1 na 3 czy też nie wejdzie.
pozdro.
  
 
mareckiL - olej raczej nie sprawiałby takich problemów. Obstawiam synchronizatory - najbardziej katuje się te między 1-2 i 2-3 biegiem.

U mnie jest największy ból przy redukcji z 3 na 2 ale przegazówka pomaga (jak w bikach). Poza tym na zimnej skrzyni (i nie tylko) nie zawsze chce wejść 1 - coś chaczy.
  
 
Olej ma bardzo duze znaczenie czy bieg wchodzi lekko czy ciezko, a jak masz problem to ciagnij lewarek na chama napewno wejdzie, przynajmniej ja tak zawsze robie
  
 
zacznij od wymiany oleju w skrzyni , ten olej to pełny syntetyk , trzeba go wymieniać co 100 tkm , jezeli to nie pomoże to bym zaczał od sprawdzenia sprzęgła a potem martwił bym sie co ze skrzynią
  
 
Cytat:
2006-10-26 19:16:56, mareckiL pisze:
A jeszcze spróbuj z 1 na 3 czy też nie wejdzie. pozdro.



Probowałem ale tez nie wchodzi. Normalnie to obroty muszą spaść gdzieś do 3,5 tys. a jak wyłącze kontrole trakcji to wchodzą ja jest troche ponad 4 tys.

Cytat:
2006-10-27 13:54:37, fomin pisze:
zacznij od wymiany oleju w skrzyni , ten olej to pełny syntetyk , trzeba go wymieniać co 100 tkm , jezeli to nie pomoże to bym zaczał od sprawdzenia sprzęgła a potem martwił bym sie co ze skrzynią



Pierwsze słysze, że trzeba wyminiać w manualu. Słyszałem tylko, że w automatach sie wymienia.
  
 
Ja stawiam na sprzęgło. Pewnie tarcza cieżko przesuwa się po wałku i po wrzuceniu luzu pomimo wcisnietego sprzegla tarcza i wałek zaczynają obracać się z prędkością prawie równą predkości silnika, a wtedy synchronizator nie wydala aż do momentu kiedy obroty spadną. Przy każdym grzebaniu przy sprzęgle powinno się dokładnie wyczyścić frez i nasmarować specjalnym smarem
  
 
a orientujecie sie moze ile może kosztować takie sprawdzenie sprzęgła i ewentyalna wymiana? Oczywiście nie biore pod uwage serwisu.
  
 
Musisz zdjąc skrzynię zanim sprawdzą. Jka zdejmiesz to przygotuj się do zmiany sprzegła, docisku, łozyska(łapy).
  
 
no to pięknie. jeszcze jeden wydatek. Teraz czekam na częci do zawieszenia, niedawno wymieniałem zawór od nagrzewnicy i zarówki w ksenonach a teraz sprzęgło. A gdzie jeszcze wymiana akumulatora. Qrcze jezdziłem 6lat omegą i nic sie nie psuło a jak juz to wszystko naraz.