CZY POTRZEBUJE WIEKSZY ALTERNATOR ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM WAS . PISZ EDO WAS Z TAKIM PROBLEMEM A MIANOWICIE. MAM AUTO LADE SAMARE. CHCE W BAGAZNIKU ZROBIC ZABUDOWE I WPAKOWAC TAM 4 SUBWOOFERY PO 1300 WATT KAZDY 380 W RMS. BEDA ZASILANE 2 WZMAKAMI PO TE NEDZNE 2 X 200 RMS a OPROCZ TEGO BEDE MIAL JESZCZE WZMAK 4 KANALOWY O MOCY 4X75 RMS firmy CARPOWER.

MOJE PYTANIE BRZMI : CZY POD TAKA INSTALACJE MUSZE MIEC WIEKSZY ALTERNATOR , BADZ DAC WIEKSZY AKUMULATOR CZY DAC TEZ DODATKOWY DO BAGAZNIKA CZY POPROSTU DAC DO TYCH WIEKSZYCH WZMACNIACZY PO KONDENSATORZE PO 1 F , CZYLI PRZY TYCH WIEKSZYCH WZMAKACH BYLY BY 2 KONDENSATORY PO 1 F , DOQWIEDZIALEM SIE ZE 1 F STOSUJE SIE PRZY MOCACH DO 500 WATT RMS . pomoznie . czy bedzie siadac mi zasilanie ?
  
 
kondensator , akumulator , alternator..ale i tak zdechnie ci zasilanie jak spieprzysz montarz powodzenia
  
 
Troche dużo chcesz do tej samarki wstawić! Nie wiem po co aż tyle i co chcesz uzyskać, ale to Twój samochód i Twoja sprawa..

O ile dobrze pamietam to masz alter od 45 do 60A sprawdź dokładnie - zależy od rocznika
Tematu kabli nie bedę narazie poruszał chyba że zechcesz..
Wstaw drugi aku w bagażnik jakieś 190Ah - jeżeli dobrze podłączysz to nie będzie niedoborów.. A jak chcesz sie bawić niebezpiecznymi zabawkami to wstaw bombe tak ze 3F ( ale nie koniecznie )
Proponował bym do tego taki sprytny wyłącznik przedniego aku podczas wyłączonego silnika - żebys miał jak wrócic do domu

Tylko pamiętaj o tym że przy takim sprzęcie jak bedziesz głośno słuchał to nity Ci w samochodzie popękają!
  
 
az tyle apmerogodzin do bagaznika ????? po co az 3 F ? nie lepiej po 1 f na te dwa duze wzmaki ? az tyle bo bede tsartowal w zawodach . i poswiecam na to caly bagaznik wypowiedz sie na temat kabli
  
 
Pomyślałem o tym że chcesz startować.. aku duze żeby nie było strat na przesyle, a myślałem o 3F centralnie na aku i powinno być ok! Co do kabli to jeżeli chcesz zrobic profesjonalna instalacje to podstawą jest zasilanie!! Przewód między aku daj 25mm^2 i na to bezpiecznik jakieś 100-150A ( cieżko dostać, spróbuj 80 może nie bedzie palic ) przed przejściem przez ścianke silnika, masa do budy możliwie blisko aku też 25mm^2..
Wymień mase i przewód między alter i aku, możesz użyć tej samej grubości, tylko że bezpiecznik też powinien być - daj o 5 wyższy od możliwości alternatora.. Zwróć szczególna uwagę na połączenia - kable powinny byc oblutowane, zakończone konektorami ( najleiej też solutowac ) powieżchnie styków oczyszczone i odpowiednio dociśniete.. Przewody zasilania zmacniaczy mogą być te same, ewentualnie 20mm^2..

Jednostka centralna tez powinna miec grubsze kable polecam 5-8 mm^2 z bezpiecznikiem jakies 30A i kable sygnałowe dobrej jakości..

Przewody zasilające, jeżeli nie dostaniesz o tej grubości przeznaczonych do audio możesz uzyc spawalniczych a przy zakupie oprawek bezpieczników wybierz jakieś lepsze bo na nich też występują duże spadki..

Do reszty to napewno wytłumiony samochód matami bitumicznymi i gąbką. Domyślam sie że chcesz startować w zawodach ciśnieniowych, więc skrzynie woooooooooooferów - otwarte z płyty MDF 25mm..

Chyba o wszystkim pamiętałem...
  
 
Możesz dać jak chcesz po 1F na wzmaki, ale i bez tego będzie wydawać dzwięki!!

Ładną masz tą Samke, może jakies zdjęcie zapodaj..

Miałem kiedyś 2105 1.3 i chwilami osiagała 200 KM
  
 
podaj swoje gg to pogadamy
  
 
Zazwyczaj niewidoczny, ale jak cos to pisz!
6751229