MotoNews.pl
  

Ile może kosztować naprawa tych elementów?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej wszystkim. Słuchajcie, mam problem z rudą świnią. Łapie mi tylną klapę w okolicach tablicy rejestracyjnej, pod lewą lampą(nie klapa) jest już mocno widoczna ruda i jeszcze pojawiła się na lewym nadkolu. Ile może kosztować zrobienie tych elementów i ich pomalowanie? Kolor bordo-metalik. Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-03-29 17:07:04, Radiowiec pisze:
Hej wszystkim. Słuchajcie, mam problem z rudą świnią. Łapie mi tylną klapę w okolicach tablicy rejestracyjnej, pod lewą lampą(nie klapa) jest już mocno widoczna ruda i jeszcze pojawiła się na lewym nadkolu. Ile może kosztować zrobienie tych elementów i ich pomalowanie? Kolor bordo-metalik. Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.


zakup klapy w kolorze 200-350zl
  
 
Hmmm, a jeśli wolałbym usługę lakiernika/blacharza? Mam w sumie do roboty tylko te trzy rzeczy.
  
 
Cytat:
2007-03-29 17:14:08, escortdriver pisze:
zakup klapy w kolorze 200-350zl


a jak czytałem to pisało że to nie klapa tylko w okolicah....
  
 
Dla uściślenia
1. Ogniska korozji w okolicach tablicy rejestracyjnej(konkretnie rogi)
2. Rdza pod lewą lampą około 5 centymetrów rudej
3. Rdza na lewym nadkolu.
Chciałbym zrobić wszystko za jednym zamachem i zorientować się, ile to może kosztować, żeby mnie blacharz za bardzo nie skroił.
  
 
to zależy co z tym nadkolem czy nie będzie trzeba wstawiać reperaturki w normalnym warsztacie 500-600 złotych a u" pana Zdzisia " w garazu 300-400 ale Zdzisia odradzam
  
 
Myślę, że reparaturka nie będzie potrzebna, rdza na nadkolu bierze dopiero tę "rynienkę". Bardziej martwi mnie ruda pod lampą, bąble się już porobiły i nie widzę innej możliwości, niż blacharz.
  
 
A nie szło by tego samemu zrobić?Może dobre czyszczenie i szpachla pomoże?
  
 
Coś tam robiłem z tą rdzą pod lampą przed zimą, wyczyściłem ładnie druciakiem i pomalowałem lakierem, wyszło na nowo ze zdwojoną siłą.
  
 
Hmm... ja mysle ze mało tego jest i w 300 zł spokojnie sie wyrobisz. Kumpel ma na dniach robic Volvo ale on ma duzo roboty jedno nadkole to prawie całe zreszta całe i reperaturki trzeba wstawiac i na progach to krzykneli mu ok 900zł.
  
 
hmm jesli masz ruda na nadkolu i jeszcze nigdy nie wstawiales reparaturek to prawie na pewno trzeba bedzie to zrobic bo moze juz od 2 strony rantu iśc i wewnatrz blotnika w miejscu spawania wewn nadkola byc nieciekawie. koszt to ok 350zl z malowaniem. co do klapy to najlepszym rozwiazaniem, skoro juz sie wybierasz to blacharza jest usuniecie tej listwy wraz z zamkiem.. bo inaczej rudfa wyjdzie ponownie predzej czy pozniej w wyniku ocierania tego plastiku o lakier. A no i wyglada to duzo ladniej koszt z malowaniem to ok 250-300zl. a co do rudej pod lampa to zalezy jak to tam wyglada.. najlepiej byloby dorwac taki kawalek blachy z innego escorta, wyciac skorodowany u Ciebie i wspawac nowy.. to juz blacharz Ci po kosztach zrobi jak bedziesz robil klape i blotnik
  
 
Niestety ale maciek701 ma rcję (przynajmniej w części). Cały problem z samochodami polega na tym że niestety mały procent rdzy pojawia się wskutek odprysków lakieru, najczęściej jest to efekt długotrwałego procesu podrzerania blachy od środka. Niestety za to jest odpowiedzialna źle wykonana konserwacja. Na Essach są miejsca gdzie ruda pojawi się na 100% (tylne nadkola przy rantach, okolica wlewu paliwa, progi przy rantach od spodu i okolica tablicy rejestracyjnej na klapie). We wszystkich wymienionych wyzej miejscach mam rudą i wiem że większość ją ma.
Jeśli chodzi o poradę praktyczną to nie polecałbym wykonywanie remontu tylko jednej strony (za rok będzie trzeba robić drugą). Przyjrzyj się progom i wlewowi paliwa - generalnie ruda lubi miejsca gdzie jest nałożonych na siebie kilka blach (2-3). Za jednym razem jest mniejsze prawdopodobieństwo że przy źle dobranym lakierze auto bedzie miało trzy kolory (tak jak mój ).
Pozdrawiam.
  
 
Ok, dzięki chłopaki za pomoc. Teraz wybiorę się do blacharza i zobaczę ile krzyknie za wszystko. Pozdrawiam.
  
 
Jak u mnie ruda wcinała tylną klapę to oddałem do pomalowania razem z listwą nad rejestrację, a przy zakładaniu listwy podkleiłem ją piankową taśma dwustronną i tak mi nie obciera mi już lakier o lakier. Poza tym oczywiście została przykręcona na oryginalne śruby.
Jak będziesz malował klapę, to zdejmij uszczelkę szyby i zobacz, czy nie wyciera ona lakieru - u mnie wycierała i i doszło juz do podkładu, więc kazałem malować cała klapę.