MotoNews.pl
  

Skrzynia zgrzyta i ciezko wchodza biegi...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zaczelo sie kilka dni temu - ciezko wchodza biegi 1-5.
Trojka czasami zgrzytnie, wsteczny zgrzyta czesto do
tego stopnia, ze nie moge go wbic gdy pracuje silnik.
Gdy silnik zgasze wsteczny wchodzi.

Podczas jazdy zmiane biegow ulatwia troche puszczenie
sprzegla na moment (sprzeglo, luz, sprzeglo, bieg).
Drazek zmiany biegow wydaje sie pracowac jak
dotychczas, tylko gdy go przesuwam mam spory
mechaniczny opor, ktory musze pokonac by wbic bieg.

Bylem dzisiaj w ASO - sprawdzili poduszke zawieszenia
skrzyni i rozlozyli rece. Albo im sie nie chcialo albo ChGW.
(Akropol, Krakow).

Przeczesalem archwium i znalazlem sporo wpisow dotyczacych
"pajaczka". Czy moje objawy wygladaja na typowe
i mam szukac w tym kierunku? Wydaje mi sie, ze przy walnietym
pajaczku powinienem miec luzy czy jakies brzeczenie lewarka,
czego nie mam. Wyglada mi to raczej jakby skrzynia nie
synchronizowala (zgrzyty) i problemy ze wstecznym...

Bede wdzieczny za komentarz.

q
  
 
Gdyby skrzynia tylko nie "synchronizowała" to nie byłoby problemu ze zgrzytaniem wsteka.
Mnie to wygląda na nie do końca rozłączające sprzęgło.
Ale mogę się mylić
Pozdr
Mifi a nie Mifinka


[ wiadomość edytowana przez: mifinka dnia 2006-10-26 20:06:20 ]
  
 
Cytat:
2006-10-26 20:05:20, mifinka pisze:
Gdyby skrzynia tylko nie "synchronizowała" to nie byłoby problemu ze zgrzytaniem wsteka. Mnie to wygląda na nie do końca rozłączające sprzęgło. Ale mogę się mylić Pozdr Mifi a nie Mifinka [ wiadomość edytowana przez: mifinka dnia 2006-10-26 20:06:20 ]



Hmm ASO zasugerowalo wymiane wlasnie sprzegla - drobne 650zl.

q
  
 
Cytat:
2006-10-26 20:12:22, wolnylogin pisze:
Hmm ASO zasugerowalo wymiane wlasnie sprzegla - drobne 650zl. q



A może wystarczy tylko regulacja
Ja najpierw sprawdziłbym pracę mechanizmu wysprzęglania który jest "na wierzchu"
  
 
U mnie jak wymieniłem dwie poduszki silnika to zdecydowanie się poprawiło wbijanie biegów - wcześniej trudnosci we wbijaniu a teraz malina.
  
 
A może tylko łapa sprzęgła się ukręciła?
  
 
A jak bierze sprzęgło?
Jak przy samej podłodze to sprobuj podregulować.

Podobne objawy miał kolega w nexi jak łapa sprzęgła zaczeła pękać.
  
 
Piszcie... piszcie... wolnylogin odezwie się za pół roku.
  
 
Cytat:
2006-10-26 20:47:56, tomtu pisze:
A jak bierze sprzęgło? Jak przy samej podłodze to sprobuj podregulować. Podobne objawy miał kolega w nexi jak łapa sprzęgła zaczeła pękać.



Hmm teraz to wszystko moze byc "autosugestia"
Niemniej chyyyba pedal sprzegla zachowuje sie troche
inaczej niz dotychczas.

Postaram sie wstawic espandryla jutro do innego mechanika
i dam znac co z tego wyszlo...

q
  
 
Ja kiedyś w 1.5 miałęm to samo i przez rok tak jeżdziłem myśląc że to skrzynia, tymczasem to pękła jedna sprężynka z tych na tarczy sprzęgłowej i wlazła między tarczę i docisk i jakoś blokowała.
Niestety po roku jazdy z "ciężko działającą skrzynią" i po naprawie sprzęgła skrzynia była przez to tak zajechana że też wymagała naprawy.
Na szczęście Espero zaraz na Ukrainę poszło...
  
 
Na 90% to nie wina samego sprzęgła, ale właśnie mechanizmu wysprzęglania.

Powodów może być przynajmniej kilka:
- łapa się "wygła"
- siłownik zaniemógł
- może to być też kwestia samego zaworka w siłowniku, który mógł się rozszczelnić (ostatnio często spotykane przeze mnie w Nubirach II)
- etc.

Najlepiej było by przejrzeć cały mechanizm.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2006-10-26 21:48:04, pjacek26 pisze:
Ja kiedyś w 1.5 miałęm to samo i przez rok tak jeżdziłem myśląc że to skrzynia, tymczasem to pękła jedna sprężynka z tych na tarczy sprzęgłowej i wlazła między tarczę i docisk i jakoś blokowała.



No i u mnie bylo to samo.
Wypadla jedna ze sprezyn i gonila wewnatrz sprzegla.

Wymiana na nowe wraz z lapa (na zapas troche) 650zl.

Za to mam sprzeglo jak maselko

q