Obroty i dziura w mocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
jestem tu nowy a Omegę kupiłem troszkę ponad tydzień temu.
Przeszukiwałem forum ale nie znalazłem rozwiązania swojego problemu.
Objawia się on w ten sposób,że mam jakby dziurę w mocy.
Jak chce płynnie przyśpieszyć z samego dołu to do ok.2000obr/min silnik mi szarpie i dopiero po mocniejszym wciśnięciu zaczyna przyśpieszać. Dodatkowo jak np. staję na światłach to na początku wolne obroty są spoko, ale po ok.5-10s zaczyna cały silnik "latać". Muszę wtedy dodać troszkę gazu, ale ten obroty wcale nie chcą tak ładnie wchodzić.
Mam zainstalowaną instalację gazową. Myślałem,że tak jest tylko na gazie. Wczoraj skończył mi się gaz i po przełączeniu na benzynę jest to samo.
Mam wymieniony palec roździelacza,kopułkę,świece i to nic nie pomogło. Dodam do tego że spala mi moja Omesia sporo paliwka: gazu to wyszło jakieś 18-19 litrów i benzynka która jest tylko do odpalania też jakoś szybko znika na wskaźniku (może to jest spowodowane nieliniowym wskaźnikiem) i bardzo mnie to nie pokoi. W moim poprzednim samochodzie (Renault25 2,2 litra benz) spalanie według komputera podczas przyspieszania pokazywał spalanie chwilowe do 28-30 litrów a tu spoko dochodzi do 38-40 litrów mimo mniejszego silnika. Spalanie na luzie to ok 1.7-1.8 l/h.
Może ktoś wie co może dolegać mojemu silniczkowi.
A ile tak ogólnie może palić taka Omesia na gazie w taką pogodę gazu a ile benzynki. Benzynkę muszę sprawdzić, ale już teraz jestem nie mile rozczarowany.
  
 
Cytat:
Jak chce płynnie przyśpieszyć z samego dołu to do ok.2000obr/min silnik mi szarpie i dopiero po mocniejszym wciśnięciu zaczyna przyśpieszać. Dodatkowo jak np. staję na światłach to na początku wolne obroty są spoko, ale po ok.5-10s zaczyna cały silnik "latać". Muszę wtedy dodać troszkę gazu, ale ten obroty wcale nie chcą tak ładnie wchodzić.


Objawy typowe dla dogorywających kabli WN

Cytat:
A ile tak ogólnie może palić taka Omesia na gazie w taką pogodę gazu a ile benzynki. Benzynkę muszę sprawdzić, ale już teraz jestem nie mile rozczarowany.


O spalaniu były już pisane całe epopeje, poszukaj a znajdziesz.
 
 
Cytat:
A ile tak ogólnie może palić taka Omesia na gazie w taką pogodę gazu a ile benzynki. Benzynkę muszę sprawdzić, ale już teraz jestem nie mile rozczarowany.



ale nie napisales jaki masz silnik i rocznik.
2.0 16v... ok.13l pb i 16-17l gazu w miescie.
na trasie nie wiem, bo w sumie nie jezdze (wyjechalem tylko raz do pil) wtedy wyszlo cos kolo 12l gazu.
pozdr.
  
 
Generalnie o spalaniu jest cała masa postów, ale ponieważ jesteś tak jak ja z "Dużego miasta", a i silnik 2.0 8V to powiem tak:
Ponoć mam gazożenego Blosa ale po naszym mieście nie wychodzi mi więcej niż 14 max 15 l gazu.
Jak już wymienisz kable WN i nic się nie zmieni z szarpaniem, to załóż monitor napięcia Lambda i zapamiętaj wskazania w momentach "dziury".
cdn.



[ wiadomość edytowana przez: Musasi dnia 2006-11-09 21:21:32 ]
  
 
Moja Omega to wersja A z roku 1991 i silnik 2.0 8v (115KM).

Mam znajomego którego brat ma Omegę i siostra też ma Omegę.
Może jakoś od nich uda mi się kable przełożyć dla sprawdzenia (poprzedni właściciel mówił że zmieniał kable ale to chyba raczej może nie być do końca prawda).
Zastanawia mnie jeszcze to że wentylator chłodnicy cały czas się kręci i temperatura u mnie na wskaźniku ledwo się podnosi (a z nagrzewnicy leci miłe ciepełko. Według komputera spalanie średnie mam na poziomie 16l/100km. Jeżdże spokojnie bez wariacji. Wczoraj jak jechałem na 3 biegu z obrotami na poziomie 2000 obr/min to chwilowe spalanie było ok. 20l. Mi się wydaje że to jest znacznie zadużo. Może to jest spowodowane uszkodzonym jakimś czujnikiem temp czy coś w tym stylu. Bo te Omegi od znajomego to palą w mieście do 12l. Wiadomo że jeden litr więcej to nie jest tragedia ale już 4 litry to troszkę zadużo.

Wiem że jestem marudny ale nigdy nie lubiałem kupowac nowego używanego samochodu, bo to jest kupowanie kota w worku i później jest kupa roboty żeby doprowadzić go do porządku.

Tak sobie pomyślałem, że może mam zamienione podłączenie kontrolek w desce, bo świeci mi się cały czas kontrolka niskiego poziomu oleju (sprawdzałem że jest ok a dodatkowo jest świeżo po wymianie) a może to jest check engine (tylko zamienione kable). Czy jest taka możliwość i jak to sprawdzić.
Przejrzałem sporo postów na temat odczytu błędów z kompa ale nadal nie wiem gdzie i jak się wpiąć w mojej Omesi żeby takie błędy ewentualnie odczytać.

  
 
Witam!
A wiec co do wiatraka chlodnicy to napisz czy masz jeden na wisko a drugi elektryczny!Bo jesli masz tylko na wisko to on Zawsze sie bedzie krecil!Znowu jak masz jeszcze elektryczny to mozesz miec problem z czujnikiem temp.Mogl sie zawiesic i wlaczyl wentylator na stale!
Co do temp. na wskazniku to na 99% masz walniety termostat!Skoro wskazowka ledwo Ci sie rusza to bedzie wlasnie przyczyna!Sam to przerabialem jak tylko kupilem samochod!Wymien na nowy i bedzie git!
Co do spalania to napisz czy to jest na benie czy na gazie!Ale z tego co piszesz to moze byc np.walnieta sonda lambda!Prze nia bedziesz mial tez wieksze spalnie!
Jesli chcesz sprawdzic kody bledow to musisz jehcac do elektronika!Niestety Kluska A nie ma takiej opcji jak B (na spinacza )
  
 
Postaram się jak najszybciej sprawdzić ten wiatrak i kable. Jeśli chodzi o spalanie to mam zamiar zatankowac pełen bak i zobaczyć ile spali mi benz. Oraz wezmę 20 l gazu i zobacze ile na tym przejadę.
Muszę jak najszybciej dojść co jest zwalone bo pójdę z torbami
  
 
Cytat:
Jesli chcesz sprawdzic kody bledow to musisz jehcac do elektronika!Niestety Kluska A nie ma takiej opcji jak B (na spinacza )

Bzdura
Co jak co ale tu bym się raczej nie zgodził

W sumie cały post porusza tematy tak zgrane że nadaje się tylko do kubła.
Chwila używania wyszukiwarki i znalazłyby sie odpowiedzi na wszystkie poruszane kwestie.
  
 
Przyznaję że trochę namotałem i ten post zaczyna teraz obejmować więcej niż to jest w temacie.
Postaram się więcej nie robić takiego bałaganu. Zaraz napisze inne posty żeby były związane ze swoimi tematami.

Ale kontynuując ten to wkońcu można tu odczytać będy samemu czy nie przez wpięcie (spinacz)? - bo już sam zgłupiałem.
  
 
Cytat:
2006-11-10 13:37:23, brewka83 pisze:
Jesli chcesz sprawdzic kody bledow to musisz jehcac do elektronika!Niestety Kluska A nie ma takiej opcji jak B (na spinacza )



Idzie nowe!
  
 
Cytat:
2006-11-10 18:18:41, PiotrS pisze:
Idzie nowe!



z nowymi teoriami..
  
 
Ok prosze o wybaczenie szanowne grono LOB!
Moze i da sie na spinacza!
Zachowalem sie jak gowniarz i ide do kąta