MotoNews.pl
5 Rozebralem przepustnice w 406 (156210/153) - PT
  

Rozebralem przepustnice w 406

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Rozebralem przepustnice w mojej 406 na czesci pierwsze. Doslownie na czesci pierwsze. Zedmontowalem wszystkie czujniki, etc. Wyczyscilem, wypolerowalem...
Auto dostalo nowe zycie
Teraz jest mocny, dynamiczny i rewelacyjnie sie nim jezdzi.
A co najlepsze zajelo mi to lacznie dwie godziny (bez pospiechu), a dodatkowo wyczyscilem mikser gazu (zreszta tez niezle zawalony).

Gdyby ktos chcial instrukcje, porady, etc... sluze pomoca.



  
 
Cytat:
Gdyby ktos chcial instrukcje, porady, etc... sluze pomoca.



Witam
ja bym prosił o maly opis lub kilka wskazowek mam coprawda P306 ale moze mamy ten sam lub podobny silnik ja mam 1.6 8V.
Pozdrawiam
Rafal Geisler
okurde3@o2.pl
  
 
czesc jezeli jeszcze raz mozesz przeslac instrukcje jak postepowac z tą przepustnica bede dozgonnie wdzieczny.
mam p 406 2.0 16V i musze nad nia troszke posiedziec
z gory dziekuje
agfa1981@yahoo.com)
  
 
tez bym poprosil o instrukcje

pozdrawiam
Piotr
  
 
Wstawiam instrukcje dla wszystkich zainteresowanych przeczyszczeniem przepustnicy.


Przepustnica

Sprawa jest bardzo prosta.
Po pierwsze zaopatrz sie w imbusy, srubokret krzyzakowy, benzyne ekstrakcyjna, pedzelek (maly).

1. Po pierwsze odkrec rure doprowadzajaca powietrze z filtra powietrza.
2. Odlacz wsyzstkie wtyczki elektryczne (ale najpierw zanotuj co gdzie bylo), choc nawet jak sie pomylisz to i tak konstruktorzy zadbali o to, by kostki byly rozne i nie mozna sie pomylic.
3. Teraz odlacz linke przepustnicy (to nic trudnego)
4. Wykrec caly zespol przepustnicy
5. wykrec wszystkie czujniki (ale bardzo ostroznie) oraz silnik krokowy. Tylko tak przeczyscisz wszystkie kanaly.
6. Jesli masz duzo syfu delikatnie myj korpus za pomoca pedzelka i benzyny.
7. Wyczysc wszystkie kanaly i czujniki (potrafi sie na nich zebrac bardzo duzo syfu).
8. Teraz sucha flanelowa szmatka wysusz elementy (i zrob to bardzo dokladnie, bo nie moze zostac nawet najmniejsza drobinka brudu)
9. Przykrec spowrotem wszystkie czujniki.
10. Zaloz przepustnice na kolektor dolotowy i przykrec.
11. Podlacz wszystkie wtyczki elektryczne
12. Podlacz linke gazu.
13. Zaloz rure od filtra powietrza.
14. Odpal... od razu zobaczysz roznice

-------------
Jesli chcesz, by Twoje auto mialo 3-5 KM wiecej mozesz wypolerowac caly uklad dolotu, ale istnieje ryzyko wystapienia rezonansu, wiec trzeba to robic dosc umiejetnie.

Jest z tym wiecej pracy, ale dynamika auta odczuwalnie wzrasta.
Jesli chcesz tez moge opisac niezbedne czynnosci.

Pozdrawiam
Bartek