Zbieżność?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od jakiegoś czasu mam problemy utrzymaniem kierunku jazdy na wprost tzn. gdy puszczam kierownice to samochód powoli ściąga w lewo, a jak zaczynam hamować to czuję szarpnięcie kierownicy i też ściąga
Tak więc muszę jeździć trzymając kierownicę lekko skręcona w prawo...
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje, i co należy napraić, wymienić???
  
 
Masz luzy na przegubach drązków reakcyjnych, może na zwrotnicach i jeszcze mogą być wybite łożyska. Właśnie się w to bawię. A gum Ci przypadkiem nie zdziera nierównomiernie??? Przed zrobieniem geometrii musisz pozbyć się tych wszystkich luzów. Dla inf. łożyska komplet przód 28PLN w sklepie, przeguby 15PLN giełda Słomczyn, geometria ASO Fiat 60PLN. Pozdrawiam
  
 
ziema - 28 PLN za kpl. łożysk czyli za dwie strony?
jestem też przed wymianą łożysk i do Caro przód kosztuje 2x39 PLN
  
 
To znaczy 2x28PLN (komplet to dwa łożysaka wewnętrzne i zewnętrzne, uszczelniacz i nakrętka) i poprawka do cen zbieżność a nie geometria. Znalazłem bazę transportu sanitarnego gdzie zbieżność robią za 25PLN. Z łożyskiem wewnętrznym miałem trochę problemu bo zewnętrzna jezdnia łożyska wchodziła bardzo luźno na czop zwrotnicy i musiałem napunktować czop a później ją wcisnąć - jest OK.
  
 
Dzięki Ziemia!
Jeszcze nie sprawdzałem, bo narazie nie mam czasu, ale przynajmniej już wiem za co się brać.
Czy mógłbyś podać adres tego punktu gdzie ustawiają za 25 zł?
  
 
Sorrki, że tak późno odpowiadam ten punkt jest w Skierniewicach ul. Kozietulskiego (droga wylotowa na Łódź) trwa to 1/2 godziny i wszystko możesz zobaczyć.
 
 
Ziema - znalazłem łożyska po 25 zł/strona, wymieniłem w końcu i muszę powiedzieć że nie poznaje swojego auta stanowczo za długo jeździłem na tamtych.
  
 
Ja nie mogłem poznać swojego autka jak wszystko złożyłem i zrobiłem zbieżność, teraz da się jeździć w kolejnach bo przed remontem (rozbieżność 10stopni) i trochę luzów to chwytałem kolejny środkiem - brrr to było okropne.
pozdrawiam
  
 
Tomek83
Jeśli przy hamowaniu też cię ściąga i czujesz szarpnięcie to wymiana łożysk pomoże tylko częściowo. U mnie było to samo i musiałem przeczyścić tłoczki w dociskach. Miałem zardzewiałe i przy wdepnięciu w pedał wyrywało mi kierownicę z ręki. Hamulce łapały tylko z jednej strony
Miałem kilka sytuacji gdzie mogło się to skończyc różnie........
  
 
Heble to już zupełnie inna para kaloszy, zbieżność oczywiście ma wpływ na ściąganie przy hamowaniu ale stosunkowo niewielki w porównaniu z niesprawnym układem chamulcowym. Ja z swojm walczyłem miesiąc, teraz jest OK. Wystarczy że jedno tylne koło nie będzie brało lub tłoczek nie będzie odbijał a już Cię będzie ściągać.
Pozdrawiam
  
 
Jeszcze nie uporałem się z wymianą łożysk, ale sprawdziłem końcówki drążków i chyba są do wymiany bo gumowe osłony już nie są osłonami Na razie nie mam czasu bo musze się uczyć (matura)
ostatnio złapałem gumę (prawy przód) i po wymianie koła na zapasowe ściąga mnie w prawo...Stara guma była przytarta jedną stroną-może to dlatego? Ale i tak zamierzam wymienić końcówki drążków i łożyska, mam nadzieje że po zrobieniu goemetrii wszystko będzie ok, bo jak nie to będzie nastepny wydatek na opony...
Dzięki za podpowiedz związaną z hamulcami, też muszę zajżeć Ciekawe co się okaże
  
 
Jak masz gumy nie równo wytarte to napewno zbieżność jest do zrobienia. Ale wcześniej usuń wszystkie luzy, musisz podnieść autko tak by przednie koła (oba) były w górze i energocznymi ruchami sprawdzasz koło w osi pionowej i poziomej jak ma luzy to je wyczujesz potem tylko trzeba zlokalizować które przeguby. Często bywa tak, że jak jeden jest mocno wybity to następny też zaraz leci.
No to narazie tyle a teraz ucz się do matury
powodzenia
  
 
Byłem na diagnostyce i okazało się że do wymiany mam: wszystkie cztery końcówki i środkowy drążek kierowniczy, 2 tuleje dolne wahacza, sworzeń dol.wahacza, poduszki (tuleje) drążków reakcyjnych, łożyska piast przednich, amortyzatory... Reszta "może być" w tym bardzo dobry ręczny. Wyżej wymienione części bez amortyzatorów wycenili mi w sklepie na 420 zł a mechanik za robotę weźmie po znajomości ok.200 (w ASO trzy razy tyle), no i jeszcze geometria za 120, ale pojade do Skierniewic. Także nie ciekawe wydatki mi się zapowiedziały...
Pozdrawiam!
  
 
Ale jak już się z wszystkim uporasz to obaczysz jaka to frajda jechać na wprost i bez drgań na kierownicy
pozdrawiam
 
 
No i jestem po naprawie. Wymieniłem niżej wymienione części, zrobiłem geometrię, wyważyłem koła...i taki wał! Luzów co prawda się pozbyłem, ale jak ściągał tak ściąga nadal! Ale już wiem o co chodzi Po zamianie przednich kół stronami, ściąga lekko w drugą stronę, czyli cały czas była to wina opon!
Ale co tam trochę nowych części nigdy nie zaszkodzi Szkoda tylko że mi się kasa skończyła bo nie mam na nowe gumy
p.s.
Geometrię zrobiłem w Otrębusach za 55 zł
  
 
Mam takie pytanie,wiem ze zbieznosc ustawia sie po wymianie koncowek drazkow,a kiedy sie ustawia geometrie??

Bede z ojcem u niego w Kombiku wymienial sworznie w wahaczach i nie wiem co trzeba potem ustawic zbieznosc czy geometrie
  
 
Cytat:
2004-07-18 20:54:17, BartekN pisze:
Mam takie pytanie,wiem ze zbieznosc ustawia sie po wymianie koncowek drazkow,a kiedy sie ustawia geometrie??

Bede z ojcem u niego w Kombiku wymienial sworznie w wahaczach i nie wiem co trzeba potem ustawic zbieznosc czy geometrie



ano trzeba ustawić zbieżnosć

ja kuntroluke cała geometrie 2 razy do roku czyli na wiocne i jesień przyokazji zmiany opon
  
 
to kiedy w takim razie ustawia sie geometrie,po jakiej naprawie??
  
 
Cześć, jak czytam, co wypisuje tu ZieMa na temat osadzania łożyska na zwrotnicy przez napunktowanie , to mi się włos jeży!! Po piersze jeżeli miałoby być osadzone ciaśniej, to jeśli było w stanie wyrobić czop na pełnej powierzchni podparcia to co się stanie w przypadku punktowego styku?!! Po drugie wewnętrzne łożysko jest fabrycznie luźno pasowae, aby można było je zdjąć bez uszkadzania uszczelniacza piasty(chyba logiczne?)..
  
 
a ja ponawiam swoje pytanie,kiedy sie ustawia zbieznosc a kiedy geometrie??