MotoNews.pl
  

[Accent 1,3 00"] Podbijanie wolnych obrotów - jazda na luzie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszustkich mam mały problem posiadam accenta 1.3 rok produkcji 2000 od pewnego czasu gdy rozpędze go do 80 km/h lub więcej i wyrzucę na luz obroty silnika pozostają na wartości około 1500 obr/min a spsdają gdy się zatrzymam ostatnio czyściłem silnik krokowy czy to ma z tym jakiś zwiazek prosze o pomoc

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-04-15 16:12:58 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
hehe ja mam scoupe i mam to samo
ten tym juz tak ma
pozdrawiam
  
 
Cytat:
witam wszustkich mam mały problem posiadam accenta 1.3 rok produkcji 2000 od pewnego czasu gdy rozpędze go do 80 km/h lub więcej i wyrzucę na luz obroty silnika pozostają na wartości około 1500 obr/min a spsdają gdy się zatrzymam ostatnio czyściłem silnik krokowy czy to ma z tym jakiś zwiazek prosze o pomoc


Witam
Pytanie czy masz założony gaz bo ja mam i u mnie to normalka wlka z wiatrakami od dłuższego czasu i brakuje mi już opcji jak to zlikwidować, po prostu nauczyłem się z tym żyć
  
 
Nie to nie jest normalne!
Obroty przy toczeniu powinny być około 1000-1100 po to aby autko nie gasło i nie stwarzało niebezpieczenstwa na drodze, po zatrzymaniu maja spadac do ustalonych 800-900!
Za to odpowiada krokowy, tps ... sterownik
wyczysc przepustnice , krokowy czysciłes i zrób adaptacje obrotów
powinno byc oki! na WebTech.com jest jak i co robic!
U mnie pomogło bo tez swego czasu miałem jaja z obrotami
  
 
witam to znowu ja w sprawie wysokich obrotów silnika po wyrzuceniu na luz przy prędkości 80km/h i wyższej jeżeli ktoś mi może pomóc to bardzo proszę albo jak skalibrować obroty
  
 
Cytat:
witam to znowu ja w sprawie wysokich obrotów silnika po wyrzuceniu na luz przy prędkości 80km/h i wyższej jeżeli ktoś mi może pomóc to bardzo proszę albo jak skalibrować obroty



Masz odpowiedz wyżej? Po co pytasz?

Mam pytanie czy ktoś wie jak da się wymusić aby auto zawsze miało obroty jakby się toczyło?

Co za to odpowiada? Komputer? Prędkościomierz? Inny czujnik? Może jakiś czujnik przy silniku skrzyni? Ma ktoś pomysł.

Prawdę mówiąc ta sprawa by rozwiązała myślę każdemu dużo problemów z gaśnięciem, falującymi obrotami itp.
  
 
Cytat:
2008-04-15 15:53:57, accent1 pisze:
...Co za to odpowiada? Komputer? Prędkościomierz? Inny czujnik?


Czujnik prędkości pojazdu + ECU => krokowy.

Cytat:
2008-04-15 15:53:57, accent1 pisze:
Prawdę mówiąc ta sprawa by rozwiązała myślę każdemu dużo problemów z gaśnięciem, falującymi obrotami itp.


Po to mądrzy ludzie wymyślili ECU żeby samo sterowało tym co potrzeba. To nie jest rozwiązanie problemu.

Cytat:
2008-04-15 15:53:57, accent1 pisze:
Masz odpowiedz wyżej? Po co pytasz?



Odgrzebałeś posta sprzed 2 lat.





[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-04-15 16:18:48 ]
  
 
Cytat:
Odgrzebałeś posta sprzed 2 lat.



Sorki ale jak czytam takie posty.....to muszę odpisać

Gdzie ów czujnik prędkości pojazdu można znaleźć?
To będzie zitegrowane z ECU? Czy osobno np przy prędkościomierzu?


  
 
Prawdopodobnie przepływomierz do wymiany.
A przy toczeniu się na luzie obroty powinny byc takie same jak wówczas gdy auto stoi.
  
 
Cytat:
2008-04-15 21:26:10, tomi44 pisze:
... A przy toczeniu się na luzie obroty powinny byc takie same jak wówczas gdy auto stoi.


Nie rób ludziom wody z mózgów. Co to znaczy toczeniu? 2 km/h? Jak auto ledwo się przesuwa to tak a jak jest szybciej to nie. Wyraźnie miałeś napisane 80km/h.

Tomasz1023 bardzo dobrze napisał.

Cytat:
2008-04-15 21:23:48, accent1 pisze:
Gdzie ów czujnik prędkości pojazdu można znaleźć? To będzie zitegrowane z ECU? Czy osobno np przy prędkościomierzu?


W ponym mpi był przy prędkościomierzu, w innych autach nie grzebałem przy nim ale pewnie też tam jest.


[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-04-15 22:01:29 ]
  
 
Dzięki
  
 
Nie robię wody z mózgów. Obojetnie czy auto jedzie 80 km/h czy 2km/h gdy jednostka napedowa jest odłączona( wysprzęglona) to rpm powinno być takie jak w czasie postoju.
Pisze te słowa na podstawie zachowania mojego 6 letniego accenta. Gdy był nowy, a odebrałem go z salonu, tez tak było.
Gdy uważasz , że jest inaczej to proszę o dowody i konkrety .
Pozdrawiam.
  
 
Nie może tak być jak piszesz - jakbyś choćby biegi zmieniał - będą skoki - obroty po wrzuceniu na luz podczas jazdy nie spadają od razu.
Analogicznie jeżeli auto toczy sie na luzie obroty nie spadną do poziomu zatrzymania - może u Ciebie w aucie ta różnica wynosi 100-200obrotów stąd tego nie widzisz.
  
 
Nie wiem czy myslimy o tym samym, ale u mnie po hamowaniu i wcisnieciu sprzegla przez chwile obroty wzrastaja do jakis 1,1 potem komputer patrzy ze nic sie nie dzieje i swobodnie opadaja do swoich +/- 800 rpm.
Wedlug mnie jest to naturalne, przy gwaltownym hamowaniu silnik napewno jest mocniej obciazony, dodatkowo jakies ruchy kierownica (spomaganie) i znow spadek obrotow, wiec dla bezpieczenstwa musza wzrosnac obroty tak mi se wydaje.
Podobna chwilowa sytuacje mozna zaobserwoac ruszajac na samym sprzegle, samochod lekko sie przydusi i autoamtycznie obroty podskocza w celu unikniecia spadku obrotow ponizej nominalnych dla biegu jalowego.
  
 
Chodzi o rozpędzenie auta do np. 50 km/h i wyrzucenie na luz bez gaszenia silnika.
  
 
A ciekawosci sprawdzilem, bo nigdy nie wyrzucam na luz. Obroty powoli spadaja i tak sobie powoli spadaja ale ponizej 1000 rpm zchodza dopiero przy zatrzymywaniu sie.
Nawet stojac wcisniecie gazu i puszczenie skutkuje podobna reakcja obroty beda powoli malaly, nie spadna odrazu do 800 rpm